fløtepia Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er nettop kommet ut av et nesten 3 års langt forhold for et par uker siden. Vi bor ennå sammen pga oppsigelsestiden, men sover ikke sammen. Og han gjør rett og slett alt for å såre meg.. Jeg elsker fyren enda, og det har kommet frem at han også ennå elsker meg. Men problemet er at han gjør alt for å såre meg! Sier masse stygge ting, som "jeg vil ikke vær i deg" og "faen det er godt jeg slepper deg" osv. sånn helt ut av det blå. Det ble slutt fordi vi rett og slett har vokst fra hverandre, og har egentlig blitt enige om å være venner. Han sier også hvem han har tenkt å ligge med osv.. Det sårer sjikkelig.. og det nytter ikke å snakke med han om det heller, for han bryr seg ikke om det. Jeg tror egentlig han sier det for å lettere komme over meg å få meg til å holde meg borte fra han. men hvordan håndterer jeg dette? Hvordan kan jeg "ta igjenn" slik at han ikke "hersker" over meg? Håper dere sjønner hva jeg mener =P jeg trenger råååd! jeg flytter også snart til en annen by, og han sier han ikke kunne brydd seg mindre om hvor jeg gjorde av meg.. *snufs*
Bokormen Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville nok prøvd å late som ingenting, overse kommentarene hans og ikke synke til hans nivå ved å svare på samme måte, selv om dette må være utrolig vanskelig å få til. Han gjør nok dette for å føle seg bedre ved å få deg til å føle deg som crap, noe som er utrolig dårlig gjort, og jeg vil tro at han ikke vil finne noe glede i det mer om du gir inntrykk av å ikke bry deg om han. Vær glad for at du er på vei vekk fra en mann som oppfører seg så dårlig i den vanskelige situasjonen dere er i!
Gjest joki Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville ha flyttet ut. Er det ikke noe annet sted du kan dra i mellomtida? Kræsje på sofaen til ei venninne, eller hjem til slektninger eller hva som helst? Du burde ikke leve slik... Jeg ville hvertfall ikke ville gjøre det. Dessuten er det veldig vanskelig og være venner RETT etter et forhold. Dere burde komme dere bort fra hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville ha flyttet ut. Er det ikke noe annet sted du kan dra i mellomtida? Kræsje på sofaen til ei venninne, eller hjem til slektninger eller hva som helst? Du burde ikke leve slik... Jeg ville hvertfall ikke ville gjøre det. Dessuten er det veldig vanskelig og være venner RETT etter et forhold. Dere burde komme dere bort fra hverandre. Det blir feil å flytte ut, da det er hans oppførsel som er problemet. I dette tilfellet må mannen sparkes ut av leiligheten. Han har drevet psykisk mishandling/ tortur av deg, og om han ikke flytter ut sporenstreks, bør du politianmelde ham. Du bør notere alt han gjør/ har gjort eller sier/ har sagt som kan brukes som dokumentasjon i en straffesak mot ham.
Wildy Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Overse det, og ikke gi ham noen form for respons. Det er kjedelig å kjekle alene.....
Gjest Casey Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Det sårer sjikkelig.. og det nytter ikke å snakke med han om det heller, for han bryr seg ikke om det. Jeg tror egentlig han sier det for å lettere komme over meg å få meg til å holde meg borte fra han. men hvordan håndterer jeg dette? Hvordan kan jeg "ta igjenn" slik at han ikke "hersker" over meg? Håper dere sjønner hva jeg mener =P jeg trenger råååd! jeg flytter også snart til en annen by, og han sier han ikke kunne brydd seg mindre om hvor jeg gjorde av meg.. *snufs* Det hørtes forferdelig ut. Kanskje det vil virke om du fjerner deg fra ham?
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Ren gjetting så gjør han det for oppmerksomhet. Han vet at han sårer deg og han tenker vel at så lenge du kan sitte å være lei deg fordi han erter deg så er alt bedre. Jo mer reaksjon han får på det, jo mer kommer han tl å gjøre det.
Gjest Screemy Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg er nettop kommet ut av et nesten 3 års langt forhold for et par uker siden. Vi bor ennå sammen pga oppsigelsestiden, men sover ikke sammen. Og han gjør rett og slett alt for å såre meg.. Jeg elsker fyren enda, og det har kommet frem at han også ennå elsker meg. Men problemet er at han gjør alt for å såre meg! Sier masse stygge ting, som "jeg vil ikke vær i deg" og "faen det er godt jeg slepper deg" osv. sånn helt ut av det blå. Det ble slutt fordi vi rett og slett har vokst fra hverandre, og har egentlig blitt enige om å være venner. Han sier også hvem han har tenkt å ligge med osv.. Det sårer sjikkelig.. og det nytter ikke å snakke med han om det heller, for han bryr seg ikke om det. Jeg tror egentlig han sier det for å lettere komme over meg å få meg til å holde meg borte fra han. men hvordan håndterer jeg dette? Hvordan kan jeg "ta igjenn" slik at han ikke "hersker" over meg? Håper dere sjønner hva jeg mener =P jeg trenger råååd! jeg flytter også snart til en annen by, og han sier han ikke kunne brydd seg mindre om hvor jeg gjorde av meg.. *snufs* Dette sier han fordi han bryr seg om deg og derfor vil se deg såret! (han vil nok ha deg mer enn du vil ha hann) Han håper at du skal vise at du er såret fordi du da også viser at du bryr deg! Han er kjempebarnslig og dum, men husk at disse sårende ordene betyr bare at han bryr seg (hvor merkelig det enn høres ut) Det lureste er at du bare jatter med han eller overser det han sier av stygge ting! Vis han at du er likeglad, selvom du ikke er det! Da er det han som står der å føler seg driiitdum tilslutt! Han vil bare ha din oppmerksomhet! Endret 1. juni 2008 av Screemy
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Det blir feil å flytte ut, da det er hans oppførsel som er problemet. I dette tilfellet må mannen sparkes ut av leiligheten. Han har drevet psykisk mishandling/ tortur av deg, og om han ikke flytter ut sporenstreks, bør du politianmelde ham. Du bør notere alt han gjør/ har gjort eller sier/ har sagt som kan brukes som dokumentasjon i en straffesak mot ham. ??? Det var da et veldig "sterkt" råd!
Gjest men Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Det blir feil å flytte ut, da det er hans oppførsel som er problemet. I dette tilfellet må mannen sparkes ut av leiligheten. Han har drevet psykisk mishandling/ tortur av deg, og om han ikke flytter ut sporenstreks, bør du politianmelde ham. Du bør notere alt han gjør/ har gjort eller sier/ har sagt som kan brukes som dokumentasjon i en straffesak mot ham. Ja, for det er jo en forbrytelse å være gretten i en oppbruddsfase... TS, si ham enkelt og rolig at du er lei deg og skuffet over at han prøver å gjøre ting vondere for deg i denne tiden, og at du ikke hadde trodd om ham at han ville oppføre seg slik. Så sier du ikke mer.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Han høres veldig umoden ut. Sånn som barn reagerer når de får vite at de f.eks. ikke får være med på teltturen med bestevennen: Jeg hater å bo i telt. Jeg er bare glad jeg slipper å bli med deg. Dere har jo ikke tv i teltet. Man må gå på do ute når man er på telttur... Alt som barnet gledet seg til, blir rakket ned på av barnet selv som en slags selvtrøst. Egentlig er barnet kjempelei seg fordi teltturen gikk i vasken, men for å ikke gråte av tristhet velger h*n å late som teltturer likevel er noe dritt. Sånn synes jeg din eks oppfører seg. Derfor tenker jeg at han sikkert synes bruddet er skikkelig kjipt, og så lar han smerten gå utover deg. Det finnes mange måter å takle sånt på, selv om det er hardt uansett. Du har fått flere gode råd. Et alternativ er å smile høflig, si "javel" og fortsette med ditt som om ingenting har hendt når han kommer med ekle bemerkninger. Da er det mye mulig han snart ikke gidder mer. Mye av hensikten med kommentarene hans er nok å få deg til å føle deg like ille som han gjør. Hvis han ser han mislykkes gir han forhåpentligvis opp.
fløtepia Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. juni 2008 takk for alle svar dere Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å gå så langt som å gå til straffesak pga dette da =P hehe men dere som sier at han gjør det bare for å såre med vilje for å gjøre det lettere for seg selv, er nok ganske sant. og når jeg er midt oppi situasjonen er det så vanskelig å tenke klart på det også, så takker for all hjelp i fra dere :D :-* sånn som han er nå, har han vært gjennom hele forholdet. i stedet for å vise følelser, så rakker han ned på andre. det er slik han er, og det ver jeg jo.. men altså, hadde håpt på en fin avslutning, er jo tross alt 3 år av mitt liv liksom! Men igjen så er jeg utrolig glad for å endelig være på vei ut av dette egentlig.. nei, huff! for et stress alt skal være da ^^,
The Kitten Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Jeg er nettop kommet ut av et nesten 3 års langt forhold for et par uker siden. Vi bor ennå sammen pga oppsigelsestiden, men sover ikke sammen. Og han gjør rett og slett alt for å såre meg.. Jeg elsker fyren enda, og det har kommet frem at han også ennå elsker meg. Men problemet er at han gjør alt for å såre meg! Sier masse stygge ting, som "jeg vil ikke vær i deg" og "faen det er godt jeg slepper deg" osv. sånn helt ut av det blå. Det ble slutt fordi vi rett og slett har vokst fra hverandre, og har egentlig blitt enige om å være venner. Han sier også hvem han har tenkt å ligge med osv.. Det sårer sjikkelig.. og det nytter ikke å snakke med han om det heller, for han bryr seg ikke om det. Jeg tror egentlig han sier det for å lettere komme over meg å få meg til å holde meg borte fra han. men hvordan håndterer jeg dette? Hvordan kan jeg "ta igjenn" slik at han ikke "hersker" over meg? Håper dere sjønner hva jeg mener =P jeg trenger råååd! jeg flytter også snart til en annen by, og han sier han ikke kunne brydd seg mindre om hvor jeg gjorde av meg.. *snufs* Hvordan kan han elske deg og si så stygge ting til deg samtidig? Jeg ville hevet meg over det hvis jeg var deg, selv om det ikke er lett. Det er og stor sannsynlighet for at han ikke mener det han sier, men at det er en måte for ham å takle situasjonen på. Hilsen The Kitten :banantroll:
fløtepia Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2008 Hvordan kan han elske deg og si så stygge ting til deg samtidig? Jeg ville hevet meg over det hvis jeg var deg, selv om det ikke er lett. Det er og stor sannsynlighet for at han ikke mener det han sier, men at det er en måte for ham å takle situasjonen på. Hilsen The Kitten :banantroll: nei si det, gutter er rare vesen.. hehe men jeg må prøve så godt jeg kan å heve meg over det.. selv om det ikke er lett, så kan jeg ikke la det knekke meg heller.. det er ikke verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå