Gå til innhold

Hvordan er bredden på ringen din?

Anbefalte innlegg

Gjest snart forlovet?
Skrevet

Hvor stor er bredden på ringen din?

Jeg har funnet en flott ring, men den er 6 mm bred, er ikke dette mye? Noen som har formening om det vil være upraktisk og keitete å ha en så bred ring?

Jeg har ikke fått prøvd den enda, bare sett bilder av den i katalog. den er vakker, men jeg er skeprisk til å ha en så bred ring...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Forlovelsesringen min med diamant på er 4 mm og har knifeedge så den ser ikke så bred ut ser nesten ut som gifteringen min, men det er ingen smal ring. Gifteringen min er 2,5 mm. De er ganske brede sammen, men ser ikke så brutalt ut siden det er to.

Tror kanskje en 6 mm flat ring vil bli brutalt på en jente finger.

Skrevet

Jeg har en gullring på 6,5 mm, og jeg synes ikke den er brutal ;)

Her får du finne fram målbånd og studere fingrene dine! ;) Kommer jo litt an på hvordan fingrer du har også da. jeg har ganske lange men smale, og det ser helt flott ut på meg iallefall ;D

Skrevet

Jeg har ganske lange fingre, såkalte pianofingre, og ønsker derfor en bred giftering. Forlovelsesringen min er 4 mm, dette er for smalt på meg syns jeg. Jeg liker brede ringer, og hadde sett for meg en helt enkel gullring på 6 mm. Da jeg prøvde denne på, så oppdaget jeg at 6 mm faktisk var for bredt for meg! Fant en på 5 mm og en på 5,4 mm, de ser langt finere ut. Mer "passe". Ikke store forskjellen på det kanskje, men tror det kommer mye an på hvordan ringen ellers ser ut. I og med at den jeg prøvde ikke hadde verken mønster eller diamant kan det hende den virket enda bredere.

Råder deg til å reise og prøve ringene, så blir det nok klarere for deg med en gang!

:jepp:

Skrevet

Dra og prøv forskjellige bredder på ringen!

Jeg trodde 5 mm ville bli alt for bredt på mine fingre - men det var faktisk det som ble penest!

Sørg også for å prøve akkurat den ringen du har sett deg ut - det varierer med typen ring, hvor bredt som er pent på din finger ;)

Gjest Pysepus
Skrevet

Min er 3 mm nå, men gifteringen min er 2,5 mm - nå har jeg veldig korte fingre da ;)

Skrevet

Min er 5 mm, men den virker smalere fordi det er diamanter rundt halve ringen i nedre kant.. slik

Egentlig ønsket jeg meg 3 eller 4 mm, men ville ha denne ringen, og den fantes kun i 5.

Skrevet

Vi valgte smale ringer fordi jeg har problemer med vinterutslett på hendene, ringene er 3mm og avrundet inni. Jeg er veldig fornøyd med dem, og når vi gifter oss skal jeg få stein i min ring. Det er bare mulig å få minste størrelse på steinene når ringen er så smal, men det er perfekt for meg :rødme:

Skrevet

4 mm passet meg best

Skrevet

Min er 4 mm. Jeg har lange og tynne fingre og den passer meg veldig bra syns jeg i hvert fall. Jeg kunne ikke tenkt meg noe kraftigere. Hans er 6 mm og den syns jeg er stor (jeg kan bruke den som tommelring...).

Husk at flate ringer kan se kraftigere ut enn avrundede (som står mer "ut av" fingeren). Men dette er vel egentlig det viktigste:

- Liker du den?

- Passer den sammen med den han evt skal ha / ønsker seg?

- Liker du den på din egen finger?

Skrevet

Jeg har veldig tynne og ganske lange fingre. Gifteringen min er 5 mm og kunne godt ha vært bredere uten at det ville sett rart ut.

Skrevet

Min ring er 6mm og perfekt. :)

Hadde 2 mm forlovelsesringer, og sammenlignet med gifteringen er det en pygmèring... ;) (vi bruker bare giftering nå).

Ellers så kan jeg jo legge til at ringene våre er runde inni (eller avrundet eller hva det heter) og det er genialt. :D

Forlovelsesringen var en str. større, men litt trang. Denne sitter perfekt og føles flott ut (igår tok vi av oss ringene for første gang på 3 mnd da, og da så man tydelig søkket i fingern da.... :)

Skrevet

Forlovelsesringen er 7mm, den sitter pent på, men synes den er litt for tykk så gifteringene kommer til å være 5 eller 6 mm. Må ut og prøve litt tenker jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Min er 3 mm og jeg synes det ser helt passe ut. Min mors fra 70-tallet er dobbelt så tykk og den synes jeg ser forferdelig "klumpete" ut.

Jeg har en skolering som er bredere, men den får jeg eksem under, så jeg er glad jeg ikke har så bred giftering.

Skrevet

Min kommer til å være 5,4, og forlovelsesringen er bare 2..skikkelig puslete i forhold :fnise: Jeg ville ha plass til hjerteslipt diamant, og da må det bli sånn. Har vært og prøvd masse hos en ordentlig gullsmed, og fått veldig god hjelp. han lager tilogmed dummies-ringer i voks slik at vi kan få prøve de før vi bestemmer oss. Vi designer ringene våre selv :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...