Gjest Gjest_linn_* Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Har en syk mor som leier en leilighet. Hun har fått oppsigelse av utleier. Men siden hun er syk, kan hun ikke sies opp. Så nå vil utleier selge leiligheten siden han ikke får bruke den selv. Han kjøpte leiligheten for et par år siden til 2,3 mill. Jeg lurer på hvordan leiemarkedet er nå? Vurderer å kjøpe leiligheten for min mor for hun kan ikke bo noe annet sted enn i den leiligheten grunnet hennes helsetilstand. Må jeg kjøpe leiligheten til den prisen utleier ga for den, eller kan jeg få kjøpt den til en billigere pris nå?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Du kan kjøpe leiligheten for det markedet er villig til å betale. Hva utleier en gang betalte er uinteressant. Du har ingen rettigheter til en lavere pris bare fordi moren din allerede bor der. Det vil alltid være andre leiligheter som hun kan bo i. Som passer hennes behov.
Frey Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Har en syk mor som leier en leilighet. Hun har fått oppsigelse av utleier. Men siden hun er syk, kan hun ikke sies opp. Hvorfor kan hun ikke sies opp fordi hun er syk? Men det er markedspris du må betale. Ønsker du at leiligheten ikke skal ut på budrunde, må du gå over prisantydning så kanskje selger aksepterer dette uten budrunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå