Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Kjøpte meg sykkel før helga til 5000 kr. Hadde leita lenge og prøvd diverse sykler, og landa altså på denne. Et av kriteriene var at stanga gikk litt ned, a la damemodell(som forresten er vanskelig å finne om man ikke vil ha city-sykkel). Men når barnesetet kom på og jeg skal skreve over, så sliter jeg. Må jo bruke treningsbukser i evig tid for å klare å komme meg på. Og ja, jeg prøvde i butikken, men det er altså noe helt annet med 18 kg plassert på sykkelen. Så, har jeg bytterett her?
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Kjøpte meg sykkel før helga til 5000 kr. Hadde leita lenge og prøvd diverse sykler, og landa altså på denne. Et av kriteriene var at stanga gikk litt ned, a la damemodell(som forresten er vanskelig å finne om man ikke vil ha city-sykkel). Men når barnesetet kom på og jeg skal skreve over, så sliter jeg. Må jo bruke treningsbukser i evig tid for å klare å komme meg på. Og ja, jeg prøvde i butikken, men det er altså noe helt annet med 18 kg plassert på sykkelen. Så, har jeg bytterett her? Gå i butikken å hør da vel!
Rosalie Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Nei du har ikke bytterett. Men du kan jo alltids ta en tur til butikken og spørre for det.
Gjest gjestfrid Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Kjøpte meg sykkel før helga til 5000 kr. Hadde leita lenge og prøvd diverse sykler, og landa altså på denne. Et av kriteriene var at stanga gikk litt ned, a la damemodell(som forresten er vanskelig å finne om man ikke vil ha city-sykkel). Men når barnesetet kom på og jeg skal skreve over, så sliter jeg. Må jo bruke treningsbukser i evig tid for å klare å komme meg på. Og ja, jeg prøvde i butikken, men det er altså noe helt annet med 18 kg plassert på sykkelen. Så, har jeg bytterett her? Det er ikke noe som heter bytterett. Men mange butikker prøver å være snille mot kundene sine, og som de over har skrevet så er det jo bare å spørre:)
Gjest Syklisten Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Kjøpte meg sykkel før helga til 5000 kr. Hadde leita lenge og prøvd diverse sykler, og landa altså på denne. Et av kriteriene var at stanga gikk litt ned, a la damemodell(som forresten er vanskelig å finne om man ikke vil ha city-sykkel). Men når barnesetet kom på og jeg skal skreve over, så sliter jeg. Må jo bruke treningsbukser i evig tid for å klare å komme meg på. Og ja, jeg prøvde i butikken, men det er altså noe helt annet med 18 kg plassert på sykkelen. Så, har jeg bytterett her? Scott og Diamant har flere damemodeller i hybridsykler. Jeg kjøpte akkurat en Scott sportster og er veldig fornøyd med den. Jeg valgte damemodell av samme grunn som du - at den skulle være lett å skreve over. Nå har ikke jeg barnesete så jeg har ikke erfart at min sykkel ble "verre" i bruk enn den var i butikken. Dessverre er det ingen av hybridsyklene som har den nedbuede rammen som var på tradisjonelle damesykler.
Yummy_Mummy Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Mange butikker har åpent kjøp i noen dager. Det er ikke noe vi har krav på når vi kjøper i butikk, men ofte har de det som en service til kundene. Det står ofte på kvitteringen dersom de har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå