Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hva skjer som regel når man har for mye håndbagasje i gaten? Får man lov til å sjekke det inn der eller er Heathrow metoden hvor man må kaste den mest vanlige? Skal fly med Thai og SAS. Må ha en liten tom fotosekk på ryggen, så det er ikke noe problem om jeg må sjekke den inn i gaten. Men har selvsagt mest lyst til ikke å sjekke den inn.
onyx Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 I utgangspunktet burde det ikke være et problem å ha en liten sekk + f.eks.håndveske, men er det veldig dårlig plass blir den merket og lagt i lasterommet. I disse sommertider der mange reiser er det litt mer risiko dessverre. Det er mange feriefolk som reiser med mange små cabinkofferter som de tar med i cabinen istedet for å sjekke inn og de fyller fort opp all oppbevaringsplass! Grunnen til at de gjør dette er at de skal "spare" tid og er livredde for at den uerstattelige skitne trusa og shampoen skal forsvinne.... De tenker ikke over at det tar laaang tid å fylle et fly når flyvertene må lete etter ledige plasser til vanlig håndbagasje eller begynne styret med å få ting i lasterommet. Uheldigvis, med mye self-service chek-in så er det ikke lengre noen som fanger opp disse passasjerene i innsjekk, så forsinkelsene pga mye håndbagase oppstår i gaten.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Ikke ferie her jeg drar fra. Har ikke sjans til å få sekken i kofferten. Så får evt sjekke den inn ved gate om jeg må. Har en liten cabinkoffert også. Får bare se hvordan det går, er jo ikke noe prob å sjekke den inn om de vil det. Men da blir den stygg, og det er mange rykte om narkotika som blir smuglet via at den blir plantet på ulåst kofferter/sekker/bagger. Så lenge jeg ikke må kaste noe... Men tviler på at noen vil smugle til BKK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå