Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Har en jente på 10 og hun er utrolig opptatt av kroppen sin (hun begynner å få pupper) og jeg vet ikke hvor ofte jeg tar henne på fersken med å "kose med seg selv", Men det verste er at hun er så åpen om det, hehe. Forteller ned til minste detalj, og vi prøver å fortelle henne at det er ikke alt vi foreldre trenger å vite... Huff, please, la meg få høre at jeg ikke er alene om å ha en slik seksuell 10 åring som oppfører seg mer som en tenåring... Og det har vart noen år...
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Ikke det du vil høre, men nei, det er faktisk ikke vanlig. Jeg har ingen tiåringer selv, men kjenner til en del, og de er mest opptatt av hester, hunder og speideren.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Det er stor forskjell på hvor åpne barna er om egen seksualitet. Hva som er avgjørende er hvordan barna takler dette, er hvor åpen og avslappet familien har vært/er om emnet. Mange foreldre er dritflaue og prater aldri om sånt, slikt påvirker barna. Andre foreldre (litt for få, desverre) prater om kropp, seksualitet og pubertet i passende sammenhenger. Da vil barna se på det som noe helt naturlig og får et mye bedre forhold til dette emnet. Men dessverre er dagens samfunn slik at åpenheten for slikt tema for barn, er blitt mer tabu med årene. Dette skyldes vel først og fremst alle sakene med pedofili som stadig dukker opp. :-(
Gjest StoreSky Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Har en 9åring som er meget opptatt av sex/puling, hehe! Kose med seg selv gjør hun ikke forran oss andre iallefall. Forøvrig holder hun på å få pupper, noen ganger litt sjenert om dette, andre dager ikke. Men merker hun er mer og mer opptatt av dette. Helt normalt!! Forøvrig så ligge dagens barn noen år forran det vi gjorde.... Både biologisk og psykologisk. Og by-barn er før barn som bor utenfor byene.
Gjest LanaLane Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg husker da søsteren min var 5 år og foreldrene mine måtte til stadighet si at om hun skulle "fikle" der nede så måtte hun gå ned på rommet sitt og gjøre det der. "Men det er jo så godt!" sier lille jenta. Heldigvis gjorde ikke mine foreldre noe big deal utav det,men lærte henne at det der var noe man gjorde alene. Tror det er mer vanlig enn foreldre liker å innrømme. Selv om det virker som om tiåringene folk kjenner er mest opptatt av hester og slikt(noe min søster også var) så er det jo omtrent som å si at man selv ikke har sex,for man er så opptatt av fotball/håndball/svømming etc.
Cristycreme Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Selv om det virker som om tiåringene folk kjenner er mest opptatt av hester og slikt(noe min søster også var) så er det jo omtrent som å si at man selv ikke har sex,for man er så opptatt av fotball/håndball/svømming etc. Hehehe! Likte den kommentaren! Tror også at barn er mer, og tidligere opptatt av kropp og seksualitet enn hva oss foreldre liker å tro. Men de lærer vel også fort at det er tabu for barn å snakke om eller vise interesse for.
Gjest GinaTricot Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Har en jente på 10 og hun er utrolig opptatt av kroppen sin (hun begynner å få pupper) og jeg vet ikke hvor ofte jeg tar henne på fersken med å "kose med seg selv", Men det verste er at hun er så åpen om det, hehe. Forteller ned til minste detalj, og vi prøver å fortelle henne at det er ikke alt vi foreldre trenger å vite... Huff, please, la meg få høre at jeg ikke er alene om å ha en slik seksuell 10 åring som oppfører seg mer som en tenåring... Og det har vart noen år... Heh , hva er det hun forteller ned til minste detalj om? Hva sier hun ?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Det eneste som muligens er litt uvanlig er at hun er så åpen om det, men det er overhodet ikke uvanlig å være opptatt av kropp og sex når man er 10 år gammel. Det er heller ikke noe "nytt". Til og med spebarn onanerer, og det har skjedd siden tidenes morgen.
Teriyaki Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ikke det du vil høre, men nei, det er faktisk ikke vanlig. Jeg har ingen tiåringer selv, men kjenner til en del, og de er mest opptatt av hester, hunder og speideren. Dette stemmer ikke. Barn er opptatt av seksualiteten sin allerede som baby. Men dette er noe som blir sterkere etter hvert som barnet blir eldre. De fleste oppdager dette med onanering ved e tilfeldighet. Det kan være at jentene klatrer i trær, eller i tauene i gymsalen. Plutselig kjenner de en stormende god følelse, som da er orgasmen. Det er faktisk heller ikke så veldig uvanlig at små jenter ronker små gutter, tro det eller ei. I tillegg så sier trådstarter at 10 åringen begynner å få pupper. Hun merker forandringer på kroppen sin, så det er klart at hun er opptatt av den. I tillegg er kroppspresset hardere og hardere i dagens samfunn. Dermed blir barn opptatt av kroppen sin tidligere enn før. Noen er mer åpen om det enn andre. Jeg for eksempel, var veldig seksuell som barn, men dette var ikke noe jeg snakket om til noen. Endret 1. juni 2008 av Teriyaki
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Det eneste som muligens er litt uvanlig er at hun er så åpen om det, men det er overhodet ikke uvanlig å være opptatt av kropp og sex når man er 10 år gammel. Det er heller ikke noe "nytt". Til og med spebarn onanerer, og det har skjedd siden tidenes morgen. Bare vær glad hun tør å snakke om det med deg. jeg har en datter på 16 år og hun våger ikke å si et ord til meg. hun blir så flau, men det som bekymrer meg er at hun får veldig vondt i klitoris så fort hun kommer bortig der. hun onanerer aldri for deg gkør så vondt... det han hun faktisk sagt til meg... jeg merket at hun nettopp har fått en ekstrem hormonbombe nå. men er det noen som vet hva der er? kan det være puberteten for hun fikk det når hun fikk hormonbomba. hun er livredd for å gå til legen så hun sier ikke noe til meg lenger. uff jeg er så bekymret er det noe råd å få?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Bare vær glad hun tør å snakke om det med deg. jeg har en datter på 16 år og hun våger ikke å si et ord til meg. hun blir så flau, men det som bekymrer meg er at hun får veldig vondt i klitoris så fort hun kommer bortig der. hun onanerer aldri for deg gkør så vondt... det han hun faktisk sagt til meg... jeg merket at hun nettopp har fått en ekstrem hormonbombe nå. men er det noen som vet hva der er? kan det være puberteten for hun fikk det når hun fikk hormonbomba. hun er livredd for å gå til legen så hun sier ikke noe til meg lenger. uff jeg er så bekymret er det noe råd å få? Hun snakker ikke om det , men forteller at hun får veldig vondt i klitoris og derfor aldri onanerer?
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Hun snakker ikke om det , men forteller at hun får veldig vondt i klitoris og derfor aldri onanerer? han sa det tidligere da var hun open men nå snakker hun aldri om det. hun vil ikke svare skikkelig når jeg spør om hun er bedre. nei... og så går hun.. tror dere at dette er noe galt? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg får henne aldri med til lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå