Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt fra en jobb der kontrakten gikk ut etter at jeg ble sykemeldt. Sykepengene får jeg fra NAV, beregnet etter den lønna jeg hadde før jeg ble syk. Hva skjer dersom min yrkesgruppe får høyere lønn i lønnsoppgjøret? Har jeg også krav på mer sykepenger?

PS: Har en profesjonsutdanning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en går ikke opp i lønn om nav utbetaler sykepengene.

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet
Jeg er langtidssykemeldt fra en jobb der kontrakten gikk ut etter at jeg ble sykemeldt. Sykepengene får jeg fra NAV, beregnet etter den lønna jeg hadde før jeg ble syk. Hva skjer dersom min yrkesgruppe får høyere lønn i lønnsoppgjøret? Har jeg også krav på mer sykepenger?

PS: Har en profesjonsutdanning.

Har vært langtidssykmeldt selv og ringte NAV om dette.

Vi kommer ikke til å få høyere sykepenger etter lønnsoppgjøret. Kommer fortsatt til å få det vi fikk FØR.

:(

Gjest Gjest
Skrevet

Hva om vedtaket om lønnsøkning ble gjort i mai og jeg akkurat har blitt sykemeldt nå? Får fortsatt "gammel lønn", men lønnsøkningen blir vel etterbetalt regner jeg med. Jobben min betaler lønna i juni da, og får litt tilbake i fra trygden.

Gjest på jobb
Skrevet
Hva om vedtaket om lønnsøkning ble gjort i mai og jeg akkurat har blitt sykemeldt nå? Får fortsatt "gammel lønn", men lønnsøkningen blir vel etterbetalt regner jeg med. Jobben min betaler lønna i juni da, og får litt tilbake i fra trygden.

Jeg fikk satt opp mine sykepenger i samme situasjon for noen år siden, vet ikke hvordan de gjør i dag. Måtte da ha med bekreftelse fra arb.giver at lønna skulle vært justert fra 1. mai. Oppgjøret var vel ikke klart før i juni og jeg ble sykemeldt like etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...