Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må man tjene mer enn 2 millioner for å ha råd ti et hus på 6 millioner. Begge voksne sammenlagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helst litt mer enn 2 mill også

Gjest Gjest
Skrevet
helst litt mer enn 2 mill også

ts men jeg synes nesten alle hus koster den prisen og ofte høyere betyr det at nesten alle nordmenn tjener millionlønn?

Gjest Gjest
Skrevet

Drøyt 2 mill er tommelfingerregelen. Men dette kommer også på hvor mye dere har i andre lån.

Gjest Gjest
Skrevet
ts men jeg synes nesten alle hus koster den prisen og ofte høyere betyr det at nesten alle nordmenn tjener millionlønn?

Noen banker strekker seg litt lengre, men da sitter man veldig utrygt med tanke på renteoppgang.

Kan ikke si meg enig at "alle" hus ligger i den prisklassen, men de som har råd til enebolig i Oslo har nok fort inntekt på langt over millionen.

Skrevet (endret)

Her jeg bor får man en rimelig bra villa for 1 million...og et litt eldre hus som ikke nødvendigvis trenger restaurering (men antagelig oppussing) ned i 500.000

Gjett om jeg mollkoser meg med tanken på hvor mye penger jeg kan klare meg uten, i forhold til dere i de mest sentrale strøkene?!!

Endret av absinthia
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor i alle dager er det alle hus koster 6 mill? Her i Trondheim ligger de fleste eneboliger mellom 2 og 3 mill.

For å komme opp i den prisklassen du snakker om her så snakker man om slike herskapelige hus. Og dette er ikke akkurat den standaren nesten alle nordmenn har!

Skrevet

De fleste som kjøper hus til 6 millioner har vel gjerne en del egenkapital fra før av.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor i alle dager er det alle hus koster 6 mill? Her i Trondheim ligger de fleste eneboliger mellom 2 og 3 mill.

For å komme opp i den prisklassen du snakker om her så snakker man om slike herskapelige hus. Og dette er ikke akkurat den standaren nesten alle nordmenn har!

Jeg bor 3 mil på utsiden av Oslo, ikke akkurat verdens navle, men skal man kjøpe en enebolig har så må man ut med 3 mill. Er du heldig å finner ett under 3 så er det mye som må gjøres og da havner man fort på 3 eller mer alikevel.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bor 3 mil på utsiden av Oslo, ikke akkurat verdens navle, men skal man kjøpe en enebolig har så må man ut med 3 mill. Er du heldig å finner ett under 3 så er det mye som må gjøres og da havner man fort på 3 eller mer alikevel.

Hvor? 3 mill er uansett langt fra "alle hus koster 6 mill".

Skrevet
De fleste som kjøper hus til 6 millioner har vel gjerne en del egenkapital fra før av.

Det tenkte jeg også. De aller fleste, bortsett fra førstegangskjøpere, selger jo noe samtidig som de kjøper. Hvis man selger en leilighet til 2, 5 millioner, så er ikke fem millioner for et hus heeelt avskrekkende (hvis begge tjener bra).

Her jeg bor (Oslo øst, relativt sentrumsnært) er det forresten ikke unormalt med hus til fem-seks millioner, selv om de er langt fra herskapelige. De "billigste" går vel for nedimot fire, og da har de flaks!

Men jeg så et ganske herskapelig hus til salgs her om dagen, ikke langt fra her vi bor i dag. Gammel sveitservilla, med innredet låve og diger tomt med epletrær. Perfekt for en stor familie med barn i alle aldre.

Bare så synd at stasen hadde en prisantydning på 11 mill... :sukk:

Skrevet

Det er fult mulig å kjøpe hus til 6 mill uten å ha lønn på over millionen. Hvis det er lån til 6 mill du tenker på, så man nok ha en så høy lønn. Men de fleste som kjøper slike hus har en del i egenkapital.

Og det er langt fra alle eneboliger som koster så mye. Vil du bo sentralt på Oslos vestkant, så er det det det koster, men er du villig til å bo litt mer usentralt (noe de fleste førstegangskjøpere gjerne er) så raser prisene fort nedover.

Skrevet

Mener å ha hørt at du må regne ca 6 000 i renter pr mnd pr 1 000 000 lånt.

Hvis du da har lånt 6 millioner så blir jo det 36 0000 i mnd i bare renter... - så jeg tror du må ha en bra lønn samlet for å kunne betale både renter, avdrag + alle andre vanlige renginger og attpå til ha noe å leve for. Jeg og sambo har vel ca 36 000 utbetalt tilsammen i mnd.. Så det hadde ikke vært teknisk mulig for oss.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hus i trondheim til 2mill lurer jeg veldig på hvor er?

du får jo knapt rekkehus til den prisen. et rekke hus på bromstad som ligger ute nå, pris 259' og husleie på 4tusen.

har fulgt med en stund nå og du finner knapt brukbare hus til under 3 mill i byen.

Gjest Gjest
Skrevet
hus i trondheim til 2mill lurer jeg veldig på hvor er?

du får jo knapt rekkehus til den prisen. et rekke hus på bromstad som ligger ute nå, pris 259' og husleie på 4tusen.

har fulgt med en stund nå og du finner knapt brukbare hus til under 3 mill i byen.

Som du ser ligger det mange boliger i Tr.heim MELLOM 2 og 3 mill.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/r...PROPERTY_TYPE=1

Kanskje du skulle følge litt bedre med?

Skrevet

Jeg synes heller ikke at det er noe uvanlig eller spesielt dyrt med 6 mil for en enebolig i Oslo. Her finnes det jo til og med leiligheter som koster det! Her for eksempel, såå fin. :rødme: Men ja, det er nok ikke for førstegangskjøpere, og de som kjøper sånne har vel "litt" egen kapital fra før, og da trenger de slett ikke låne 100% av prisen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det tenkte jeg også. De aller fleste, bortsett fra førstegangskjøpere, selger jo noe samtidig som de kjøper. Hvis man selger en leilighet til 2, 5 millioner, så er ikke fem millioner for et hus heeelt avskrekkende (hvis begge tjener bra).

Det er ikke nok å selge annen bolig. En må faktisk ha betalt ned relativt mye på boligen for at man skal sitte igjen med noe etter at gjelden er betalt ut! Så man trenger faktisk meget god inntekt pluss noen år på baken for å kunne kjøpe hus i den prisklassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...