Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #1 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har vært singel i 8 måneder, og begynner å bli klar for å date igjen. Nylig registrerte jeg meg på en side for single mennesker, men jeg syntes det var så vanskelig å beskrive hva jeg ser etter i en mann! Jeg har ingen klar formening om hvordan drømmemannen min er og ser ut, men jeg ønsker meg en mann som har en mål og mening i livet, og som vil ha meg på grunn av den jeg er (ikke på tross av). At han er flink til å kysse og kan lage mat er også en stor +. Hvordan ser dere for dere at drømmemannen/drømmedama er? Nå tenker jeg mest på personlige egenskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_alicia_* Skrevet 31. mai 2008 #2 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg ser etter en som kan matche meg intellektuelt, at vi er på samme nivå, at vi ler av de samme vitsene og at vi har samme syn på verden og livet generelt. At vi har de samme mål i livet på en måte. En likesinnet sjelefrende. At han er snill, oppmerksom og at han har respekt for kvinner i sin alminnelighet. At han også tar noenlunde vare på seg selv er heller ingen ulempe. Tenk om jeg finner ham. :rødme: Burde ikke være noen urimelige krav dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #3 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg ser etter en som kan matche meg intellektuelt, at vi er på samme nivå, at vi ler av de samme vitsene og at vi har samme syn på verden og livet generelt. At vi har de samme mål i livet på en måte. En likesinnet sjelefrende. At han er snill, oppmerksom og at han har respekt for kvinner i sin alminnelighet. At han også tar noenlunde vare på seg selv er heller ingen ulempe. Tenk om jeg finner ham. :rødme: Burde ikke være noen urimelige krav dette. Nei det høres ikke urimelig ut. Jeg ønsker en som er snill. Da jeg var yngre var "snill" ensbetydende med "kjedelig", men heldigvis så forandrer tidene seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samson Skrevet 2. juni 2008 #4 Del Skrevet 2. juni 2008 Ser etter ei med godt humør og humor, selvironi er en fin ting Feminitet og at hun tar litt vare på seg selv er jo også en positiv ting. Og er heller ikke ute etter noe utelivs-dronning ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S85 Skrevet 2. juni 2008 #5 Del Skrevet 2. juni 2008 Hmm, vanskelig å svare på et sånt spørsmål Tidligere likte jeg dem mystiske og kule, de populære alpha male'ene som bare sveipet deg av gårde med masse bullshit og egentlig bare var ute etter en ting. Men nå håper jeg at jeg har vokst litt og jeg ser mer etter noen som kan få meg til å smile og le, en som er hyggelig, søt og snill. Som forhåpentligvis liker bedre å være ute i fri natur enn å sitte forran pc'en hele dagen. En man kan krølle seg opp i sofaen med, men samtidig ogå gå ut med andre og ha det gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #6 Del Skrevet 2. juni 2008 Hmm, vanskelig å svare på et sånt spørsmål Tidligere likte jeg dem mystiske og kule, de populære alpha male'ene som bare sveipet deg av gårde med masse bullshit og egentlig bare var ute etter en ting. Men nå håper jeg at jeg har vokst litt og jeg ser mer etter noen som kan få meg til å smile og le, en som er hyggelig, søt og snill. Som forhåpentligvis liker bedre å være ute i fri natur enn å sitte forran pc'en hele dagen. En man kan krølle seg opp i sofaen med, men samtidig ogå gå ut med andre og ha det gøy. Nettopp! Behovene har forandret seg etter hvert som jeg har blitt eldre. Ikke at jeg er gammel heller, men det er stor forskjell fra jeg var 20 til nå når jeg er 26. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fix Skrevet 3. juni 2008 #7 Del Skrevet 3. juni 2008 Bestemte meg for ikke å ha noe forhold for en 10 år sida. Planen var å være singel ihvertfall en 2-3 år, men det var så digg at jeg bare har fortsatt, øhh kansje fordi jeg ikke har klart å kapre noen enda. Begynner så smått og bli klar men ikke med hvemsomhelst :-) hehe Drømmedama: Drømmedama mi kan være både høyere og lavere enn meg, det driter jeg i. Hun må være pen, men ett ordtak jeg har lest her på KG et sted, sier mye om mitt forhold til skjønnhet: Beautifull women arent always smart, but smart women are always beautifull. Hun kan være et par kilo for mye eller et par kilo for lite, men aller helst passe former. Men jeg er fryktelig glad i pupper da, så de må hun ihvertfall ha. Drømmedama har masse bein i nesa, og kan sette meg fast intelektuellt (de fleste klarer det på et eller annet punkt lol, men hun må faktisk være ganske smart, ikke skolesmart, men streetsmart), men hun må også ha masse empati i den nesa og, for jeg vil ikke ha noen som overkjører meg. Det hadde vært fint om hun var litt forsiktig sammtidig som hun er helt vill, vanskelig å forklare men jeg er sånn selv. Jeg kan få det for meg at verden går under i morra(metafor da) og må, bare må ha den kuleste dagen i livet mitt. drømmedama må være villig til å bli på ihvertfall noen av mine crazy utflukter. Jeg kan fint finne på å dra til London en helg, uten å ha noen planer. Hun bør også være i besitelse av egenskapen til å slappe av. Et glass iskald hvitvin på en Søndag med 30 grader i sola bør ikke fremkalle abstinenser av kjedsomhet. Hun må være glad i kos, kysse masse selv om man har væørt sammen i 50 år, og gjerne stor appetitt på sex. Kan fint klare meg uten sex, men hvis man først får litt så vil man ha mere. Fortiden driter jeg også i, men den må være tilbakelagt og hun bør være villig til å hvertfall vurdere å ikke dumpe all sin frustrasjon over kjipe x'er og kjipe sex-opplevelser over på meg, har hun åpenbare problemer med å takle disse tingene, hjelper jeg, men liker det ikke. Det jeg ikke får høre har jeg sannsynligvis ikke godt av å høre... Eller så kan gjerne drømmedama ha litt bedre økonomisk sans enn meg, holde meg litt i øra. Men samtidig må hun sette pris på de gode tingene i livet, for livet er jo helt luxus noen ganger. Hun må ikke klikke hvis jeg har brukt penger på sjampis og jordbær til oss, så lenge jeg har kontroll på økonomien min. Men hun må gjerne klikke litt hvis jeg har driti meg ut. Men det aller viktigste ang. drømmedama er at hun er SNILL!!!!! Ja SNILL overgår absolutt alt, hun må være minst like snill som meg, for jeg elsker snille mennesker. Kyniske kalde mennesker er det aller fæleste jeg vet, og jeg grøsser innvendig over en del damer(vi menn er ikke det spor bedre men nå snakker vi damer), man ser nesten ondskapen i øynene, den kontrolerende overkjørende holdningen, den hater jeg virkelig. Damer som like den kalde kyniske gutten liker jeg heller ikke, og det har skjedd at slike har fallt for meg, i mine litt stillere hjørner. Drømmedama må være villig til å være sammen med et helt arsenal av gutter, høres kansje sykt ut, men det arsenalet er meg. For jeg forandrer personlighet fortere en du skifter truse, det er bare slik jeg er og for at hun skal være en drømmedame må hun akspetere at jeg kan være mutt og stille, spinnvill og gæren (bare snill gæren da), trist og lei, glad og blid, melankolsk, kjærlig, tøff, sterk, svak, etc. alt på samme tid. Men jeg mener helt klart at dette er min aller beste egenskap, evnen til å være hvem jeg vil (med enkelt begrensninger så klart) uten å miste meg selv, jeg ville ihvertfall ikke byttet det bort for noe i verden. Også må hun ha aksept for at jeg har gode venniner, hun må ha en viss tilpasningsdyktighet, og ikke bli crazy bitch fordi jeg kysser en god venn på kinnet. Jeg er kjærlig av natur, men har aldri vært utro og kunne heller aldri klart det, samvittigheten hadde ikke takla det, så ja hun måtte akseptert min holdning til andre damer, jeg er faktisk glad i dem og, bare på en helt annen måte. Og sist men ikke minst, hun hadde vært trofast mot meg, for det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke har lett/vært klar for noe dame før nå, og bli svikta på en sånn måte er for meg veldig veldig tøft, selv om hun jeg var mest glad i, i mine forhold var trofast, så var det hun som svek meg jeg husker best. Og vi må være beinkalre på at vi stoler på hverandre totalt. Bittelitt sjalusi, kan jeg takle, men veldig sjalu damer er det værste som finnes(for meg)... Drømmedama forblir nok en drøm, men da har jeg satt en standard ihvertfall, kan godt fire litt på krava om man er i besitelse av andre egenskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 3. juni 2008 #8 Del Skrevet 3. juni 2008 Og er heller ikke ute etter noe utelivs-dronning ;p Da var du ikke ute etter meg skjønner jeg XD --- Jeg for min del ser mest etter de overfladiske trekkene, fordi det er det som gir et førsteinntrykk.. Ser etter godt trent, solbrun kropp.. Halvlangt, rufsete hår (gjerne blondt ), han må være høyere enn meg, kle seg bra (matchende klær og skjorter som gjerne sitter litt inntil) Og ja, jeg vet jeg er urealistisk! men det er jo lov til å drømme, dessuten er jeg ikke ute etter noe forhold med det første heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 3. juni 2008 #9 Del Skrevet 3. juni 2008 Personlighetstrekk og ikke utseende? OK. Hun er rolig, i betydningen ikke så store følelsesmessige svigninger. Hun er lite dominerende, og lite bitchy. Hun spiller ikke spill. Hun er typen som liker seg bedre med 3 venninner enn 13. Hun liker å gå ut for å gjøre ting sånn ca to ganger i uka, eller 3, og resten av tiden bruker hun heller tiden på å se på film, bake boller og spille TV-spill, scrabble, monopol, strikke eller bare kose foran peisen. Hun er ikke bedre i sjakk enn at jeg kan vinne et par ganger i ny og ne. Hun gjør en sunn aktivitet to ganger i uka, jogger eller svømmer eller noe liknende, men det har ikke så høy prioritet. Hun er heller mer konfliksky enn konfliktsøkende. Ja, hadde jeg funnet ei sånn en, så hadde jeg kanskje kutta ut å ONSe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. juni 2008 #10 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg har en forkjærlighet for oppegående og litt kreative menn med en laidback livsinstilling og som ikke er så opptatt av penger. Humor er essensielt og også det at vi kan snakke sammen om omtrent alt. Jeg bryr meg om utseende, men modellpene menn har aldri vært min greie, jeg klarer meg fint med noen som er på normalen utseendemessig. At de har et forhold til musikk er viktig.. jeg har aldri og kommer aldri til å falle for noen som bare hører på det som er på topp 20-lista (jeg velger ikke ut menn etter dette, det kommer bare som en naturlig bivirkning av de andre kriteriene, tror jeg) Det er også viktig at de vil gå på konserter og lignende sammen med meg + at det må gå an og få dem opp av sofaen og ut på tur. Han må heller ikke være for dominerende, for da føler jeg meg kvalt og blir ufattelig trassig. Jeg må også få lov til å være meg selv uten å få krav om å gjøre eller se ut som majoriteten av damer på min alder, bare fordi jeg ikke må skille meg ut og fordi vedkommende vil ha et A4-liv med en A4-dame. Da får han heller finne seg noen andre. Følges det siste avsnittet her opp, så er jeg forresten veldig tillitsfull og grei og ha med å gjøre. Endret 3. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IloveNY Skrevet 4. juni 2008 #11 Del Skrevet 4. juni 2008 Personlighetstrekk og ikke utseende? OK. Hun er rolig, i betydningen ikke så store følelsesmessige svigninger. Hun er lite dominerende, og lite bitchy. Hun spiller ikke spill. Hun er typen som liker seg bedre med 3 venninner enn 13. Hun liker å gå ut for å gjøre ting sånn ca to ganger i uka, eller 3, og resten av tiden bruker hun heller tiden på å se på film, bake boller og spille TV-spill, scrabble, monopol, strikke eller bare kose foran peisen. Hun er ikke bedre i sjakk enn at jeg kan vinne et par ganger i ny og ne. Hun gjør en sunn aktivitet to ganger i uka, jogger eller svømmer eller noe liknende, men det har ikke så høy prioritet. Hun er heller mer konfliksky enn konfliktsøkende. Ja, hadde jeg funnet ei sånn en, så hadde jeg kanskje kutta ut å ONSe. Hello! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IloveNY Skrevet 4. juni 2008 #12 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg ser etter en fyr som er snill, men ingen tøffel. Han må være MANNEN i forholdet, men samtidig være litt sårbar (men bare foran meg :gjeiper: ) Han må være smart, velartikulert og ha en god del selvinnsikt. Han kan gjerne være gavmild, men jeg setter mer pris på de små tingene i hverdagen enn å få 12 roser. Vi må ha en god tone, nogenlunde samme humor og kjemi til 1000... Det er viktig at vi kan le sammen. Han må få meg til å slappe av sammen med han. Det aller viktigste er at jeg må kunne stole på han. (Jeg må vel innrømme at jeg kan være litt små sjalu, men somregel er jeg det ikke uten grunn... ) Han må være kosete, og typen til å komme og gi deg en klem bakfra spontant. Det hadde heller ikke gjort noe om han var 185++ mørk i håret og med fotballspiller type fysikk... altså slank, men ikke tynntynn. Where are you?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ville_* Skrevet 4. juni 2008 #13 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg ser etter en mann som er genuint glad! Generelt Glad i livet, glad i menneskene rundt seg, og glad i å være i godt humør! Det som også da selvfølgelig følger med denne gladheten er et godt selvbilde, og at han klarer å ta vare på seg selv. Bortsett fra det ser jeg etter en som ihvertfall er på bølgelengde med meg. Intelligens messig, og intellektuellt messig. Jeg vil helst ha en fyr som har opplevd litt (reist, hatt litt erfaringer i livet osv. ) Snill, kjærlig osv, tar jeg mer eller mindre som en selvfølge Men han trenger ikke å være oversnill.. overkjærlig osv... Ting jeg absolutt ikke takler er arroganse, dvs, at noen skal bestemme over meg i både små og store ting (større ting kan jeg være litt mer medgjørlig på, hvis det er viktig og jeg vet jeg tar feil). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #14 Del Skrevet 4. juni 2008 Personligheten hennes har ikke så mye å si. Drømmedamen nå har jeg ikke tenkt til å leve med til jeg dauer uansett. Og siden tråden ikke handler om utseende, stanser jeg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GGjest_-_Mann Skrevet 6. juni 2008 #15 Del Skrevet 6. juni 2008 "She's got the ass, the face and the brain, and it's all working together." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 13. juni 2008 #16 Del Skrevet 13. juni 2008 -morsom -stabil -snill -går bra overens med vennne mine -en som liker å ta seg en fest, eller som ikke kommer til å prøve å stoppe meg i å feste litt, siden jeg er litt glad i bylivet -glad i dyr også kommer jeg ikke på mer i farten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kresen Skrevet 15. juni 2008 #17 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg er utrolig kresen. Tror nesten at jeg bør senke kravene mine litt.. Må bare si at dette er drømmetypen da, hehe. Utseende (førsteinntrykk, så er vesentlig): - Definerte muskler, men ikke for svære - Sixpack (tilnærmet hvertfall) og en muskuløs rygg - Gjerne litt solbrun - Halvlangt, rufsete hår. Gjerne blondt eller brunt. Det spiller vel egentlig ingen rolle. - Han må være høyere enn meg - Ansiktet bør også være pent, men det er vanskelig å forklare hva som gjør et ansikt pent. Man bare ser det, hehe. Personlighet: - Jeg vil at han skal være hyggelig mot meg, og folk rundt seg - Likevel vil jeg ikke at han skal ta imot dritt, og han bør kunne "forsvare seg" (ikke nødvendigvis fysisk). - Omtenksom, og ikke blærete. - Han må kunne kose seg med en filmkveld, men også festing/byen. - Han må være hakket mer intelligent enn en peanøtt. Det må være mulig å holde en samtale gående om andre ting enn fotball og sex. - Han bør ikke være arrogant, og tro han er bedre enn alle og enhver. - Han bør være åpen for spontanitet, og like å reise. Det var det jeg "kom på i farten". Ja, jeg vet at jeg er sykt kresen. Men dette er drømmetypen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #18 Del Skrevet 16. juni 2008 Noen av dere må endre på kravene, eller forbli single, er jeg redd... Tror dere han har sixpack, fotballspillerkropp og definerte muskler når han er 45-50? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ida B Skrevet 16. juni 2008 #19 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er så vanskelig, man kan ønske så mye i en og samme person. Men det hadde vært fint med en mann som er fredelig, stø og stabil en som drikker lite En som ikke snakker så mye hele tiden økonomisk fornuftig uten å være gjerrig IQ er sexy.. likeledes om han er litt handy (men det kan ikke være noe viktig punkt for jeg er ikke akkurat håndverkermateriale selv) en aktiv person er fint, en som trener noen ganger i uka og liker å gå lange turer eller som kan lære meg å klatre kanskje.. En som kan gi meg komplimenter for høyden min uansett hvor lav eller høy han er selv (er så trøtt av kommentarer som "du er så stor du!". Har vært klar over det i 30 år) En som ikke blir irritert når jeg trenger å være for meg selv, som skjønner at jeg ikke vil bort fra ham men at jeg trenger plass En som kan gå på byen med kamerater uten at jeg trenger å være bekymret en som liker fysisk kontakt, både gi og få En som synes det er fint med felles opplevelser, men som også ser verdien av at vi gjør ting hver for oss, og dermed kan gi hverandre og forholdet nye impulser. Kravstor jeg?? Aldri... Men en slik mann vil ha mye til felles med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 16. juni 2008 #20 Del Skrevet 16. juni 2008 Tja, nå høres det kanskje ut som jeg er ekstremt like kravstor, men jeg ser stort sett bare etter at man går overens. Da kommer mye av seg selv. Ulikeheter er helt ok for min del, men kanskje ikke de helt store? Hadde nok aldri datet et mann som hadde helt andre interesser enn meg. Men da kan man også spørre seg hvor godt man kommer overens også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå