Gå til innhold

glede over andres barn (?)

Gunilla

Anbefalte innlegg

Men om en venn av meg hadde spurt når "drittungen" legger seg så h*n unngår å treffe ungen min (jfr Midnattssol)

Hæ? Hva mente du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine
Andres unger har aldri vært særlig spennende. Og mammaene til disse vesenene blir altså så fornærmet om man ikke styrter bort og roser ungen og dikker og dakker og sååååå søt. Er dere klar over at mange unger er rimelig stygge? Også pliktbesøket på jobben da. Men unger som du ikke skal ha noe forhold til i det hele tatt. Kollegers barn - altså, helt ærlig...

Også må jeg få si da, at jeg elsker "egne" unger, gode venninners barn, nieser og nevøer, unger som jeg skal ha et livslangt forhold til. Men det betyr ikke at de er pene, søte eller lukter godt for det.

Jeg synes babyer er kjempesøte jeg! Har sett EN baby som ikke var sånn kjempesøt, for hun var tatt emd sugekopp og hadde i det hele tatt et merkelig hode med en merkelig fasong (men ble ei fantastsik NYDELIG jente når hun bare vokste seg til) Men jeg synes genrelt at babey er KJEMPESØTE. Og de lukter DEILIG (ikke av bæsjebleier, men av BABY)

Det er nå bare min mening da. Jeg elsker babyer. Dessverre er det altså ikke noen babyer jeg kan "låne" i passa avstand, så derfor må jeg vel bare vente på at tiden skal bli moden for å få min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Personlig så er jeg interessert i venners barn og er glad i de fleste av dem. Må de skiftes på så er d ikke noe å snakke om; d må bare gjøres d!!!

Er gjerne barnevakt en stakket stund hvis d er behov for d; i neste omgang kan d jo være jeg som trenger ei tjeneste....

Snedig d der med andres drittunger og egne gullunger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Hæ? Hva mente du nå?

Beklager, det var Tusenfryd som sa det :oops:

Uansett så regner jeg med (evt håper) at Tusenfryd mente det humoristisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg har barn og det kunne ikke falle meg inn å be noen om å bytte bleie på gutten min... :o

Ikke liker jeg selv å skifte på andres barn så hvorfor skal andre like å skifte på mitt?

Men hadde noen av mine venninner tydlig ikke likt barn - ville jeg heller funnet på andre ting med dem enn når gutten min er med. At det etterhvert vil bli mindre enn med andre venner med barn er jo bare en konsekvens...

Jeg elsker å ha venninner hvor vi IKKE diskuterer barn.

Jeg trenger å være "Maya" også...

Men klart at det vanskeliggjør et vennskap dersom noen mener jeg er blitt kjedelig og ensporet... Heldigvis har jeg en kamerat og 2 venninner som ikke har barn enda.

Jeg setter stor pris på våre vennskap. :sjarmor:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kan gjerne passe unger, jeg elsker barn. Men hvem orker å bytte bleier når det ikke er dine egne, en må om en er barnepike men det er noe annet... Kose gjør jeg gjerne men bytte bleier det er mamma/pappa jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hmm, folk er forskjellige.... Mamma'n min, hun påtar seg mer enn gjerne å få stelle en liten niese/nevø, for hun synes det er kjempekoselig. Duller med dem samtidig (og mimrer?) Når jeg får barn er jeg sikker på at hun mer enn gjene bytter på dem også når hun er på besøk, fordi det er KOSELIG!

Når jeg har byttet på mine kusiner (bortsett fra den gangen jeg var barnevakt for dem) har det også vært fordi det er koselig og kjekt. Det er en egen sjarm med det.

Vi er alle forskjellige. Noen blir dypt fornærma om de for tilbud om å skifte på. Andre blir det om de ikke får lov til å skifte på. Noen vil holde. Noen vil ikke engang se på. Vi er ulike her i verden. Og bra er vel det, ellers hadde det blitt kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittunge så nok ikke pent ut - jeg kaller alle unger for drittunger jeg - og mine venninner har drittunger alle sammen, jeg sier det faktisk med kjærlighet.

I dag har jeg vært på besøk hos et nyfødt lite nurk som var drittunge helt til hun smiiilte til meg. Joda, hun gjorde det så *stolt* hun er da flere dager gammel... :ler:

Jeg spør heller aldri når ungene sover. Men har jeg tid til et formiddagsbesøk blir jeg fortalt det. Det er ikke barna jeg besøker, men mamma, og hun er jeg er hjertens enig om akkurat dette.

Så selv om jeg er kjent som tante Grusom i alle kretser, så var det ikke så ille som dere tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en venn av meg hadde spurt når "drittungen" legger seg så h*n unngår å treffe ungen min (jfr Tusenfryd), DA hadde jeg blitt fornærmet. Ja, det er bedre å få besøk etter barns leggetid, men å omtale venners barn på den måten?  :o  En ting er å ikke være interessert, en annen ting er å være respektløs.....

:hoho: Hun SIER jo ikke det da! Men det må faktisk være lov å tenke det. Noen unger er drittunger (selvsagt ikke barnas skyld - man uansett), og for enkelte av oss som ikke har egne barn, kan de faktisk også være ganske skremmende.

Var helt skrekkslagen første gang jeg fikk en baby dumpet i fanget (3 år siden - jeg var 28!!!) og har ikke glemt sjokket enda.

Man skal ikke være respektløs noen av veiene syns jeg. Mødre må ha respekt for at ikke alle er opptatt av babyer, og barnløse må ha respekt for at når andre får barn endres perspektivene seg, sammen med vurderingen av hva som er viktig og dermed også samtaleemner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg synes det er kjempekoselig å få holde søte små babyer og er glad at foreldrene spør om jeg vil!!!

Og skifter og noen gang bleie på dem, er greit så lenge de er babyer, og selvsagt dersom jeg er barnevakt!!!

Så vi er forskjellig!!! Men, om dere ikke liker hvordan venninne deres prøver å få dere med, så si ifra!!! Er sikkert ikke ondt ment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...