Gå til innhold

Utredning, men gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hei, jeg har ventet på utredningstime i 3 mnd, nå har jeg time på mandag.. Men fredag testet jeg positivt..

Hva gjør jeg? Ser man noe på ultralyd når man er en 4-5uker på veg?

I og med at jeg har mistet flere ganger før ble jeg lovet tett oppfølging når jeg ble gravig igjen (forøvrig av samme lege som skal ta ul på meg mandag)

Jeg har ikke lyst til å avbestille i og med at det er 16 ukers ventetid her..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ring på mandag før timen og hør hva du skal gjøre.

Eller du drar og sier at du fredag testet positivt men at du dro allikevel pga at du nettop har testet og er usikker på hva du skulle gjøre...

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger ihvertfall ikke utredningstimen. Men tett oppfølging i svangerskapet for å forhindre en abort, da hjelper kun progesteron og det bør du egentlig allerede ha, men du kan sikkert begynne på mandag.

Jeg ville ha dratt for å spørre om progesteron hvis det er der problemet ditt ligger. Kanskje litt vanskelig å vite siden du ikke har hatt utredning ennå.

Et embryo på 4-5 uker kan synes som en lite kul, hjertet begynner å slå i 5 uke, så du kan være heldig.

Lykke til!

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Jeg har time veldig tidlig på mandag, så jeg kommer bare til å møte opp og ta det fra der. Håper jeg er heldig og at hjertet slår.

Hva hjelper proesteron mot egentlig? Han sa det sist jeg mistet at jeg skulle få hormonbehandling, og det er sikkert det hn snakket om.

Gjest Gjest
Skrevet

Progesteron gjør at livmorslimhinnen tykner og forblir tykk, da får embryoet næring og forhåpentligvis ikke slipper taket.

Skrevet

Bare for å ha sagt det vil ikke legen se mer enn en liten prikk på skjermen så tidlig i svangerskapet. Ikke noe hjerte på plass riktig enda heller, så er du forberedt på det.

Fordelen med at du bare møter opp på timen og sier at du testet positivt på fredag er at da får legen sjans til å følge deg godt opp som han allerede har lovet deg.

Og gratulerer med graviditeten. :)

Skrevet

Takk alle sammen. Jeg var på ul- fikk slått fast at jeg var ca 4 uker på veg. Skal til ul igjen neste mandag for å se om hjertet slår, dersom det gjør det så får jeg hormoner som skal taes to ganger i uken til jeg er tolv uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...