Gå til innhold

hva om stammene driver med incest?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arrestere noen som ikke kjenner ti lnormer og regler? Nei, la dem være. "Hvite mann" har blandet seg inn i alt for mye og ødelagt for alt for mange.

Gjest Gjest_s&p_*
Skrevet

Incest er et produkt av samfunnet. Dersom incest er akseptert av det samfunnet de lever i så mener jeg at barna faktisk ikke tar psykisk skade av det.

Å arrestere noen i et slikt samfunn er feil! Det bør heller drives med utdanning og forklare for fremtidige generasjoner at dette er til barnas beste.

I det samfunnet vi lever i er saken en annen. Her er incest ikke akseptert og derfor tar barn psykisk skade av det.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Tabu mot incest har man funnet i så å si alle kulturer, så det er lite trolig at det praktiseres incest der.

Endret av Elfrida
Gjest Gjest
Skrevet

Interessant problemstilling, men dessverre bevarer ikke folk rasjonaliteten når det snakkes om incest. Et enklere spørsmål er om man burde gripe inn om de bedriver menneskeofring.

Skrevet

De vet vel ikke at det er feil dem vel og evt. antastelse av barn er for barna og voksne sikkert normalt :vetikke:

Gjest Gjest
Skrevet
De vet vel ikke at det er feil dem vel og evt. antastelse av barn er for barna og voksne sikkert normalt :vetikke:

Enig med deg.

De har nok andre normer for hva som er rett og galt!

Gjest Elfrida
Skrevet

Hva i all verden får dere til å tro at disse folka driver med incest?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva i all verden får dere til å tro at disse folka driver med incest?

På seg selv kjenner man andre kanskje? Ikke vet jeg hvorfor en kan trekke en slik konklusjon.

Gjest Gjest
Skrevet
På seg selv kjenner man andre kanskje? Ikke vet jeg hvorfor en kan trekke en slik konklusjon.

Trekker den tilbake.

Rasisme er svaret. Selvsagt må disse folkene som overhode ikke er som oss stå for og drive med alt det vi finner forkastelig! Er det ikke slik veldig mange nordmenn møter "anderledes" folk?

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Om de bedriver incest eller ikke, er egentlig revnende likegyldig. Det viktigste er at disse stammene får leve i fred.

Hvorfor i alle dager skal vi "siviliserte" mennesker pådytte disse menneskene vår kultur, lærdom og holdninger??

De er ekstremt sårbare med tanke på smitte av de sykdommene vi i andre deler av verden er utsatt for. De lever på en annen planet på alle mulige måter.

La dem være lykkelige med livet slik de kjenner det.

Jeg tror disse menneskene har mer fred i sjelen enn noen av oss noen gang kommer til å få.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er ikke sikkert de er så veldig 'usiviliserte' da. Alle samfunn organiserer seg med leveregler osv.

Skrevet
La dem være lykkelige med livet slik de kjenner det.

Jeg tror disse menneskene har mer fred i sjelen enn noen av oss noen gang kommer til å få.

Signerer på den :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Personlig tror jeg det er romantisk vås at disse menneskene er noe lykkeligere enn folk flest.

Gjest Emera
Skrevet
Incest er et produkt av samfunnet. Dersom incest er akseptert av det samfunnet de lever i så mener jeg at barna faktisk ikke tar psykisk skade av det.

I det samfunnet vi lever i er saken en annen. Her er incest ikke akseptert og derfor tar barn psykisk skade av det.

Dette mener jeg er kunnskapsløst, og det er en hårreisende påstand. Jeg undres på hvorfor det er så viktig for noen å hevde akkurat dette. Incestutsatte barn viser skader av misbruket ned i svært lav alder, lenge før de (og resten av verden) er klare over at de har blitt utsatt for noe ulovlig.

Dessuten finnes det incestutsatte i vårt samfunn som klarer seg greit. Hvis det er samfunnets innstilling som gir skader så burde ikke disse unngå skadene heller..? Incest er krenkelse av barnets innerste grenser.

Incest finnes i alle samfunnslag, og kanskje i alle kulturer. Dermed er det også en mulighet for at det finnes i denne stammen. I likhet med omsorgssvikt og mishandling på andre måter.

Men jeg synes likevel ikke man kan gripe inn i denne stammens liv på grunn av eventualiteter.

Ellers er jeg enig med siste gjest. Vi mennesker er rare. Enten stormer vi inn med vår "overlegne" kultur, ellers så tror vi at de lever i et paradis hvor alt er vidunderlig. Alle har sine kamper å kjempe, sikkert også disse.

Gjest Gjest -M-
Skrevet
Personlig tror jeg det er romantisk vås at disse menneskene er noe lykkeligere enn folk flest.

Hvorfor tror du det?

Jeg er ingen romantikker, det var snarere kynikeren i meg som fikk meg til å skrive den påstanden jeg gjorde...

Skrevet
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=195828

Hva om disse stammene, som aldri har hatt kontakt med omverdenen, i regnskogen driver med helt klare lovbrudd f.eks sex med barn og incest?

Er det riktig av myndighetene å arrestere dem og sette dem i fengsel ?

Nei, det er ikke riktig. Dersom de begår slike lovbrudd så er det ikke sett på som galt, eller negativt i deres egne øyne; heller mer normalt.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet
Arrestere noen som ikke kjenner ti lnormer og regler? Nei, la dem være. "Hvite mann" har blandet seg inn i alt for mye og ødelagt for alt for mange.

De kjenner ikke til normer og regler? Da går du utfra at normer og regler er noe universelt som alle lever etter. Selvfølgelig kjenner de til normer og regler! Men de har et annet sett en oss. Vi ser på dem som "primitive" fordi de ikke har tv og pc, og de kler seg ikke i dress og slips. Men jeg er veldig sikker på at de har et komplekst sett med regler og normer som holder samfunnet deres sammen.

Ellers er jeg helt enig med deg i at jeg håper de får lov til å leve i fred fra vesten. Men jeg er redd det håpet er forgjeves. Dersom det vedtas på myndighetsnivå at disse menneskene ikke skal forstyrres så kommer nok likevel andre nysgjerrige "oppdagere" til å overse denne bestemmelsen og finne stammen på et eller annet tidspunkt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det finnes intelligent liv i verdensrommet ønsker jeg at de skal kontakte oss, på en skånsom måte. Derfor er jeg tilhenger av å gjøre det samme med denne stammen.

Gjest Gjest
Skrevet
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=195828

Hva om disse stammene, som aldri har hatt kontakt med omverdenen, i regnskogen driver med helt klare lovbrudd f.eks sex med barn og incest?

Er det riktig av myndighetene å arrestere dem og sette dem i fengsel ?

Myndighetene burde selvsagt ikke arrestere dem. De lever helt adskilt fra det samfunnet som følger landets regler, og deres område burde egentlig sees på som et lite land for seg selv.

Det er mye i fremmede kulturer som kan virke rart for oss og til og med være lovbrudd i vår kultur. For å snu litt på det: Det er ting som skjer daglig i Norge som er forbudt eller tabubelagt i andre land, som abort, drikke alkohol, la kvinner være prester osv. I andre land kan man fengsles for å gjøre sånt, mens hos oss er det få som løfter på et øyenbryn engang. Sånn vil det også være motsatte veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...