Gjest Liten Skrevet 18. mai 2003 #1 Skrevet 18. mai 2003 Jeg har lyst på sesong 2 og 3 av Sex & the city på DVD og har så langt funnet de billigste på Amazon. Har bestilt bøker derfra tidligere, og de er tollfrie, men mener å ha fått med meg at man fortolle pakken når den inneholder annet enn bøker og verdien overstiger kr 200. Hvor mye må en i så fall betale - norsk moms? Tollavgifter? Annet? Evt noen som vet om andre nettsteder som er billige på slike DVDer?
Snehvit Skrevet 18. mai 2003 #2 Skrevet 18. mai 2003 Evt noen som vet om andre nettsteder som er billige på slike DVDer? Play.com er kjent for å være blant de aller billigste, og har i tillegg gratis frakt. CD WOW! skal også være billige, men disse har jeg ikke prøvd selv.
Gjest Liten Skrevet 18. mai 2003 #3 Skrevet 18. mai 2003 Takker for tipsene, Snehvit! Men er vi sone/region 1 eller 2 her på berget? På CD WOW er nemlig region 1 mye billigere enn region 2 + at utvalget på sex & the city er mye bedre....
Gjest Liten Skrevet 18. mai 2003 #4 Skrevet 18. mai 2003 Fant ut av det på play.coms FAQ - vi er sone 2!
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #5 Skrevet 18. mai 2003 Hvor mye må en i så fall betale - norsk moms? Tollavgifter? Annet? Du må betale mva på 24% + et gebyr til posten hvis du fortoller selv. Det kan du gjøre hvis verdien på det du bestiller er under 1000 kr. Hvis ikke ordner posten med fortolling, da blir gebyret høyere.
Snehvit Skrevet 18. mai 2003 #6 Skrevet 18. mai 2003 Fant ut av det på play.coms FAQ - vi er sone 2! Ja, det stemmer at Norge tilhører sone 2. Men hvis du har en sonefri spiller (slik jeg har ), kan du spille filmer fra samtlige soner. Her er forresten en artikkel om hvor du kan kjøpe de billigste dvd-filmene.
Gjest Liten Skrevet 18. mai 2003 #7 Skrevet 18. mai 2003 Takk for svar, begge to! Ser i en annen tråd at noen forteller at verdien på pakkene noen ganger settes til under 200 kroner og/eller sendes enkeltvis for å komme under grensen, men vet ikke helt om jeg tar sjansen på dette. Hver av filmpakkene koster nemlig rundt £26, og hvis jeg må betale mva, blir det ikke noe billigere likevel. Får sjekke i vanlig butikk, tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå