Gå til innhold

når er det vanlig å få tatt utsatt eksamen (kontinuasjonseksamen)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg var nemlig syk på en av mine eksamensdager i mai. Jeg var veldig godt forberedt og klar for å avlegge eksamen, men jeg ble desverre akutt syk og måtte bli hjemme. Jeg var selvfølgelig hos lege og fikk legeerklæring som jeg leverte på skolen. Da fikk jeg vite at jeg må vente helt til januar neste år før jeg får tatt opp igjen denne eksamenen. Dette synes jeg er helt vanvittig...neste semester er jeg jo i gang med nye fag, og føler dessuten at jeg kommer til å glemme masse fra denne eksamenen hvis jeg ikke leser litt på den hver dag...uff

Er dette normal praksis ved universiteter og høgskoler? Har selv gått ved en annen høgskole tidligere hvor det var mulig å få utsatt eksamen et par uker etter, evt rett over sommeren, hvis man kunne dokumentere at man var syk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

På høgskolen hvor jeg er student (en av de mindre høgskolene) arrangeres det konte-eksamener hver høst for de eksamener som pågår nå før sommerferien. Det virker som de ulike skolene praktiserer forskjellig når det gjelder dette.

Dersom det finnes andre høgskoler med samme studieretning/fag,som arrangerer konte-eksamen nå til høsten,ville jeg forhørt meg om muligheten til å avlegge eksamen der.

Skrevet

På siving er det vanlig at man kan ta det på konteeksamen i august, eller ved første ordinære eksamen igjen. På de delene av NTNU som ikke har konteeksamen, må den tas ved første ordinære eksamen.

Skrevet

Jeg går førskolelærer på Uis og der arrangeres det konteeksamen i månedsskiftet august- september. Syns det høres rart ut at du må vente til januar. Hvor er dette og hvilken linje?

Skrevet

Det kommer ofte an paa naar det er ordinaer eksamen igjen i det kurset, og om det da kommer semesteret etter saa har de ofte ikke noen konteeksamen etter sommeren.

Er den eksamenen du skal sitte i ordinaer eller konte? Er ikke vant til at det er saa mange ordinaere eksamener i Januar i Norge, og er det en konte saa var det jo unektelig litt sent aa ha den i Januar...

Gjest Gjest
Skrevet

(trådstarter her) De odinære eksamener blir avholdt en gang i året, så eksamen som ble avholdt i mai i år går ordinært igjen til mai neste år...og med kontinuasjonseksamen i januar...(aldri hørt om liknende praksis jeg..)

Gjelder høgskolen i buskerud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...