flickan Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Jeg og mannen har bestemt oss for å bli prøvere i september, da har jeg vært klar i over 2 1/2 år.. Gleder meg så vanvittig til å joine gjengen her inne:) Har sluttet på p-ringen (forrige uke) og begynner snart på folat. Noen flere i samme situasjon?
pleiepike Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Hey! Her kan du lese om flere personer som er prøvere.. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=98
flickan Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2008 Hey! Her kan du lese om flere personer som er prøvere.. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=98 Takk Vet at det er egne prøvedagbøker, men jeg var egentlig mer interessert i de som ikke er prøvere enda, men som venter på å bli det.. Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig i første innlegget...
BitteLille Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 (endret) Hei! Tror ikke det der en egen "avdeling" for snart prøvere, men kan du ikke henge her inne sammen med oss da? Vi snakker jo om foreldredrømmer, ventetid, ting å gjøre/ikke gjøre ang prøving osv. Og så er det jo bare å starte tråder om det som du vil diskutere! Endret 31. mai 2008 av BitteLille
flickan Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2008 Hei! Tror ikke det der en egen "avdeling" for snart prøvere, men kan du ikke henge her inne sammen med oss da? Vi snakker jo om foreldredrømmer, ventetid, ting å gjøre/ikke gjøre ang prøving osv. Og så er det jo bare å starte tråder om det som du vil diskutere! Jo, det kan jeg Har hengt her inne i over 2 år, men har jo sjelden noe å "bidra" med, siden jeg ikke er prøver enda. Følger med på dere med sukk i hjertet og stjerner i øynene. Men nå er det ikke lenge til det er min tur. Venter spent på første EL etter p-ring-slutt, men det kommer tidligst neste helg tror jeg. Har hatt opphold tidligere av andre årsaker, og da har mensen kommet raskt tilbake. Bruker fertilityfriend.com som hjelpemiddel for å prøve å kartelegge syklusen fram til prøvingen begynner i september. Har også slanket meg i vinter, for å komme ned i matchvekt (er ikke helt der enda) og sørger for å spise sunt og trener masse for å være godt rustet for svangerskap. I sommer skal jeg også være ekstra nøye med å lage sunn mat til meg og mannen, så sæden hans er frisk og rask. Man får begynne ser man kan, sier jeg, føler at jeg kommer litt nærmere prøvingen med dette.
BitteLille Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Virker som om du ligger bra ann i løypa, og har en bedre plan enn meg.
~Alwa~ Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Jeg joiner deg i ventingen jeg Jeg har som deg ventet på samboeren, selv om jeg er livredd denne prosessen selv. Nå har det seg slik at jeg på høsten i fjor var gjennom en rekke undersøkelser i underlivet på grunn av sterke smerter. De kom til slutt frem til at jeg har en del arrvev i underlivet samt trang livmorhals, noe som tilsier at vi kanskje ikke vil få til dette på egenhånd. Vi ble anbefalt å prøve så snart som mulig, men ingen av oss var klar på det tidspunktet. Vi bodde heller ikke sammen på daværende tidspunkt og følte vi fikk alt tredd nedover hodet på oss. Med tiden som har gått siden da er jeg blitt mer og mer klar, men sambo henger fremdeles igjen og føler seg ganske stressa av situasjonen. Nå har vi sagt en måned der vi begge (kanskje spesielt han) bruker litt tid til å forberede oss og bli vant med tanken. Så får vi se hvordan det går, men jeg er fremdeles forberedt på at det kanskje går noen måneder til. Men håper og tror at det ikke er så alt for lenge igjen til vi forsøker. Sommeren går jo tross alt fort, og når høsten kommer er det jo et år siden utredningen. Det har vært et tøft år, men jeg føler endelig at ting begynner å falle på plass nå. Og det er deilig å endelig kunne planlegge litt frem mot prøvingen, så den neste måneden skal jeg ta godt vare på meg selv, sørge for at kroppen har det godt og trene så mye jeg kan. Har du begynt på folat?
flickan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2008 Jeg joiner deg i ventingen jeg Jeg har som deg ventet på samboeren, selv om jeg er livredd denne prosessen selv. Nå har det seg slik at jeg på høsten i fjor var gjennom en rekke undersøkelser i underlivet på grunn av sterke smerter. De kom til slutt frem til at jeg har en del arrvev i underlivet samt trang livmorhals, noe som tilsier at vi kanskje ikke vil få til dette på egenhånd. Vi ble anbefalt å prøve så snart som mulig, men ingen av oss var klar på det tidspunktet. Vi bodde heller ikke sammen på daværende tidspunkt og følte vi fikk alt tredd nedover hodet på oss. Med tiden som har gått siden da er jeg blitt mer og mer klar, men sambo henger fremdeles igjen og føler seg ganske stressa av situasjonen. Nå har vi sagt en måned der vi begge (kanskje spesielt han) bruker litt tid til å forberede oss og bli vant med tanken. Så får vi se hvordan det går, men jeg er fremdeles forberedt på at det kanskje går noen måneder til. Men håper og tror at det ikke er så alt for lenge igjen til vi forsøker. Sommeren går jo tross alt fort, og når høsten kommer er det jo et år siden utredningen. Det har vært et tøft år, men jeg føler endelig at ting begynner å falle på plass nå. Og det er deilig å endelig kunne planlegge litt frem mot prøvingen, så den neste måneden skal jeg ta godt vare på meg selv, sørge for at kroppen har det godt og trene så mye jeg kan. Har du begynt på folat? Moro å høre fra andre ventere. Var hos legen tidligere i vår i forb. med noe annet og da ble jeg anbefalt å begynne på folat 3 mnd før prøving. Så jeg begynte i går Etter tips fra folk her inne bruker jeg fertiliyfriend.com til å kartlegge syklusen nå frem til vi begynner. Tok ut siste p-ring for 11 dager siden. Gleder meg sånn :juhu:
Gjest Peachbud Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Jeg leverte masteroppgave i dag! :D Begynner å prøve om et år hvis jeg får jobb snart, tenker jeg.
flickan Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2008 Jeg leverte masteroppgave i dag! :D Begynner å prøve om et år hvis jeg får jobb snart, tenker jeg. Hyggelig å se flere som venter
Kamille86 Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Jeg og mannen har bestemt oss for å bli prøvere i september, da har jeg vært klar i over 2 1/2 år.. Gleder meg så vanvittig til å joine gjengen her inne:) Har sluttet på p-ringen (forrige uke) og begynner snart på folat. Noen flere i samme situasjon? Hei flickan Jeg er utrolig klar men ikke min kjære.. da vi ikke har holda sammen mer en 1 år og 4 mnd nøyaktig. Har vært klar leeenge så jeg synest dette er harde greier :gråte:
Tingeling_78 Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Hei! Jeg er også en "venter" Vi skal gifte oss i juli + at vi skal i en haug med brylluper på sensommeren så vi venter nok til etter det med å sette i gang. Sluttet med p-piller i slutten av april for å få i gang ting - og det har gått over all forventning. Har også startet på folat. Blir utrolig spennende når man først skal sette i gang. Både redd for at den skal sitte på første forsøk - så man får helt sjokk Og redd for at det skal gå måned etter måned uten at det blir klaff. Den som venter får se!
flickan Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. juni 2008 Hei flickan Jeg er utrolig klar men ikke min kjære.. da vi ikke har holda sammen mer en 1 år og 4 mnd nøyaktig. Har vært klar leeenge så jeg synest dette er harde greier :gråte: Hei! Jeg er også en "venter" Vi skal gifte oss i juli + at vi skal i en haug med brylluper på sensommeren så vi venter nok til etter det med å sette i gang. Sluttet med p-piller i slutten av april for å få i gang ting - og det har gått over all forventning. Har også startet på folat. Blir utrolig spennende når man først skal sette i gang. Både redd for at den skal sitte på første forsøk - så man får helt sjokk Og redd for at det skal gå måned etter måned uten at det blir klaff. Den som venter får se! Velkommen i gjengen Blir spennende å se hvordan det går med oss fremover. Kammille86: Trist å høre at du og mannen ikke er enig, skjønner veldig godt hvordan du har det, sånn har jeg og gått i flere år. Men det er ikke så mye man får gjort for å få disse karene til å bli klare samtidig som oss. Du får skrive opp en liste for og imot, kanskje ser han at det er flere gode argumenter for å begynne.
Kamille86 Skrevet 5. juni 2008 #14 Skrevet 5. juni 2008 Velkommen i gjengen Blir spennende å se hvordan det går med oss fremover. Kammille86: Trist å høre at du og mannen ikke er enig, skjønner veldig godt hvordan du har det, sånn har jeg og gått i flere år. Men det er ikke så mye man får gjort for å få disse karene til å bli klare samtidig som oss. Du får skrive opp en liste for og imot, kanskje ser han at det er flere gode argumenter for å begynne. Takk :rosasmil: Gleder meg også masse til å se hvordan dette går Liste skal jeg skrive med en gang Tror jeg venter litt med å mase, kansje han ikke trenger så altfor mye tid..men kansje han trenger masse tid også :klø: Mannfolk er ikke lette å forstå seg på altså Har du ventet i flere år på at han skal bli klar? *huff* Da er du jammen god
Nótt Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er også en venter. Har selv vært klar en god stund, men ikke min kjære. Men i fjor sommer sa han at neste sommer, i ferien (altså juli i år) kan vi prøve om du fortsatt vil. Og nå venter jeg i spenning kan du si på at vi skal komme inn i juli.
Kamille86 Skrevet 10. juni 2008 #16 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er også en venter. Har selv vært klar en god stund, men ikke min kjære. Men i fjor sommer sa han at neste sommer, i ferien (altså juli i år) kan vi prøve om du fortsatt vil. Og nå venter jeg i spenning kan du si på at vi skal komme inn i juli. Da har du virkelig noe å glede deg til neste mnd:rosasmil: :juhu: :juhu: Min vil ikek avtale noe han siden han ikke er klar :gråte: For min del hadde d vore kjempe godt å fått høre at han sa om 2 år kan vi også bli prøvere, men han vil ikke holde av noen ting.
Nótt Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Da har du virkelig noe å glede deg til neste mnd:rosasmil: :juhu: :juhu: Jeg trodde ikke mine egne ører da mannen sa det da, dette er en mann som stadig vekk minner meg på at han ikke føler seg klar. Er ikke mange dagene siden sist han sa at han ikke følte seg klar. Men jeg skal ikke si noenting om saken før etter at vi har flyttet inn i nye leiligheten 1.juli, når vi reiser på ferie rett etterpå derimot regner jeg med at vi er prøvere.... Min vil ikek avtale noe han siden han ikke er klar :gråte: For min del hadde d vore kjempe godt å fått høre at han sa om 2 år kan vi også bli prøvere, men han vil ikke holde av noen ting. Kan trøste deg med at tidligere den sommer'n var det ingen antydning til noe sånt noe fra min kjære heller. Har dessverre ingen gode råd til deg for å få en slik "avtale". Endret 10. juni 2008 av Nótt
Lovinda82 Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er også en som venter og venter, og som er utålmodig og snikleser i graviditetsbøker. Vi har vært sammen i snart 10 år og skal gifte oss i september, jeg er 26 år. Jeg er glad jeg har bryllupet å fokusere på når suget etter egne barn kommer. Mannen har ikke gitt uttrykk for at han er helt klar for barn ennå, men da han ikke vil bli gammel pappa, regner jeg med at vi kanskje kan bli prøvere om ett år eller to. Samtidig går jeg nå på noen tabletter som heter Roaccutan, for acnehud. Hudlegen gav meg beskjed om at jeg måtte vente ett år fra jeg startet på tablettene til jeg kan bli gravid. De er veldig skadelige for fosteret. Neste mars/april har det gått ett år, så jeg håper vi da kan slutte med p.pillene og se hva som skjer Jeg satser på et 2010 barn
Kamille86 Skrevet 10. juni 2008 #19 Skrevet 10. juni 2008 Jeg trodde ikke mine egne ører da mannen sa det da, dette er en mann som stadig vekk minner meg på at han ikke føler seg klar. Er ikke mange dagene siden sist han sa at han ikke følte seg klar. Men jeg skal ikke si noenting om saken før etter at vi har flyttet inn i nye leiligheten 1.juli, når vi reiser på ferie rett etterpå derimot regner jeg med at vi er prøvere.... Kan trøste deg med at tidligere den sommer'n var det ingen antydning til noe sånt noe fra min kjære heller. Har dessverre ingen gode råd til deg for å få en slik "avtale". Nei er nok ingen som kan gi noen råd om sånt :gråte: Må nok bare smøre meg med tålmodighet å vente til den dagen han sier at han også er klar
Kamille86 Skrevet 10. juni 2008 #20 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er også en som venter og venter, og som er utålmodig og snikleser i graviditetsbøker. Vi har vært sammen i snart 10 år og skal gifte oss i september, jeg er 26 år. Jeg er glad jeg har bryllupet å fokusere på når suget etter egne barn kommer. Mannen har ikke gitt uttrykk for at han er helt klar for barn ennå, men da han ikke vil bli gammel pappa, regner jeg med at vi kanskje kan bli prøvere om ett år eller to. Samtidig går jeg nå på noen tabletter som heter Roaccutan, for acnehud. Hudlegen gav meg beskjed om at jeg måtte vente ett år fra jeg startet på tablettene til jeg kan bli gravid. De er veldig skadelige for fosteret. Neste mars/april har det gått ett år, så jeg håper vi da kan slutte med p.pillene og se hva som skjer Jeg satser på et 2010 barn Forholdene ligger godt til rette for at dere kan bli prøvere i 2010, kjekt å høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå