Gå til innhold

Hvilke klær passer til kroppen min?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har den typiske pærefomen, slank øverst, relativt slanke legger, men bred over rumpa og øverst på lårene. Prøver alltid utorlig mange forskjellige plagg når jeg er på shopping, men synes det er vanskelig å se hva som passer til figuren min. Er det noen som kan hjelpe?

Jeg lurer spesielt på kjoler, skjørt og bikinier.

Og hvilke farger ser best ut på altfor vinterblek hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er langt fra noen moteekspert, men har pæreform selv og ønsker å oppgradere garderoben litt etter to svangerskap.

Når jeg kjøper skjørt vil jeg ikke ha trange miniskjørt som fremhever hoftepartiet, eller alt for vide volangskjørt (da blir hele underkroppen veldig bred, synes jeg), men skjørt som skrår lett utover fra hoftene til kneet. (Tror det kalles A-linje) Poenget er at ikke hoftepartiet skal være det bredeste punktet.

Det samme prinsippet gjeder også for bukser, jeg bruker kun bootcut bukser. Bukser som er trange nederst ser fæle ut på meg, lårene virker enorme.

Jeg er ikke så flink til å bruke kjoler, men de kjolene jeg har er innsvinget i livet, og skrår utover på samme måte som skjørtene jeg beskrev. Jeg kunne aldri brukt såkalt "havfruefasong", som smalner nederst. Jeg liker heller ikke vide tunika- eller babydollfasonger, da jeg har midje og ønsker å fremheve den. Liker godt v-utringing og halterneck.

Hvilke farger man kler kommer jo an på hvilke farger du har på hud og hår. Jeg har lys hud og mørkt hår, og liker kalde, klare farger godt. Svart, hvitt, turkis, blått, rosa, lilla, jordbærrødt er "mine" farger. Går aldri i beige eller jordfarger, men kan bruke enkelte bruntoner.

Som regel er det vel slik at farger man selv liker og trives i, er de fargene man kler best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med Chihiro:)

bruker bare kjoler og skjørt selv nesten og de har a-form. Hvis jeg bruker kjoler, passer jeg på at de er innsvinget i livet eller har et belte der. Dette passer min fasong godt. i tillegg er leggings som viser nederste del av leggen fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest.

Jeg kunne i grunnen hjulpet deg, er utdannet motekonsulent.

Hadde vært mye enkelere å gi deg tips om jeg hadde sett deg face to face,

og dratt på shopping med deg. Er ikke så lett å gi tips over nettet,

men fargevalg kunne jeg kanskje tipset om hvis jeg så ansiktet ditt.

Hadde du vært medlem her, kunne vi tatt det over PM.

Mvh Myztical

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...