ninuska_ Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg viser til en annen link om når skattepengene utbetales, men jeg føler meg litt dum for jeg fant ikke helt ut.. Jeg har fått en innbetaling på konto min. Først tenkte jeg det var sykepenger, for jeg var sykemeldt 3 dager, men.. det var altfor lite til å være det. Kan det være disse restpengene fra skatten?
Sol79 Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Nei, det kan ikke være skattepenger. De utbetales rundt den 20. juni. Forresten så heter det restskatt om du blir skyldig skatt.
ninuska_ Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva kan det være da? Endret 11. mars 2018 av ninuska_
ninuska_ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2008 Dessuten trodde jeg at om man ble sykemeldt, så betaler arbeidsgiveren de første 15 dagene?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Var du sykemeldt en periode i fjor da? Kanskje det er feriepenger fra NAV?
ninuska_ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2008 Jeg var sykemeldt en periode ifjor ja.. Sender de ut feriepenger? Nei, jeg syns det var merkelig. Plutselig var det penger ekstra, og jeg håper ikke det er sykepengene for den perioden jeg var sykemeldt fra 16-19 mai..
Gjest Gjest_flua_* Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Jeg viser til en annen link om når skattepengene utbetales, men jeg føler meg litt dum for jeg fant ikke helt ut.. Jeg har fått en innbetaling på konto min. Først tenkte jeg det var sykepenger, for jeg var sykemeldt 3 dager, men.. det var altfor lite til å være det. Kan det være disse restpengene fra skatten? Trygdekontoret har akkurat utbetalt feriepenger for sykepenger du hadde i fjor. Så da er det kanskje de du har fått.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Nei, det kan ikke være skattepenger. De utbetales rundt den 20. juni. Forresten så heter det restskatt om du blir skyldig skatt. Eller de utbetales i oktober. Det er rene lottoen om hvem som får i juni og hvem som får i oktober.
Gjest Gjest_Aina_* Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 Jepp, feriepenger fra NAV fikk jeg nylig jeg og. 500,- Wow. Hehe. Var ikke klar over at jeg skulle få det, så må klatre det bort på noe ufornuftig da...
Sol79 Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Eller de utbetales i oktober. Det er rene lottoen om hvem som får i juni og hvem som får i oktober. Akkurat det er det vel ikke. Så lenge du ikke er næringsdrivende, er gift med en næringsdrivende eller sender inn klage på skatteoppgjøret skal det veldig mye til at du ikke får utbetalt skatt til gode i juni.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Akkurat det er det vel ikke. Så lenge du ikke er næringsdrivende, er gift med en næringsdrivende eller sender inn klage på skatteoppgjøret skal det veldig mye til at du ikke får utbetalt skatt til gode i juni. Neida, du kan være helt "vanlig" arbeidstaker og skattebetaler, og likevel få i oktober. De fleste får det riktignok i juni, men du kan like gjerne være uheldig og måtte vente til oktober. Jeg vet det er en vanlig oppfatning at det må "spesielle" forhold til for at skatten ikke skal utbetales i juni, men sånn er det altså ikke.
Flaggermusa Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Trudde NAV betalte ut feriepenger i Januar, eg fekk mine da..
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 Trudde NAV betalte ut feriepenger i Januar, eg fekk mine da.. Man kan be om å få utbetalt feriepenger når som helst på året, dersom man har sluttet i en jobb. Om du slutter i jobben i dag har du rett til å kreve feriepengene for neste år utbetalt med engang. Men da trekkes skatt av disse (skatt betaler man uansett, bare på en litt mer kamuflert måte). Kanskje du har sluttet i den jobben du var i da du var sykemeldt i fjor? I såfall kan det være naturlig for nav å betale deg feriepengene i januar. For det er første mulighet du hadde til å få feriepengene uten å betale skatt direkte. Kronglete forklart, men det er nå det jeg tenker. Ikke sikkert jeg har rett.
ninuska_ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2008 Men kan jeg kreve feriepenger fra min nåværende jobb i januar? Jeg slutter nå i august. Trenger ikke skatte av de i januar?
Gjest Gjest_vera_* Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 Jeg viser til en annen link om når skattepengene utbetales, men jeg føler meg litt dum for jeg fant ikke helt ut.. Jeg har fått en innbetaling på konto min. Først tenkte jeg det var sykepenger, for jeg var sykemeldt 3 dager, men.. det var altfor lite til å være det. Kan det være disse restpengene fra skatten? Kan det være feriepenger av sykepenger fra NAV?
Sol79 Skrevet 1. juni 2008 #18 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Neida, du kan være helt "vanlig" arbeidstaker og skattebetaler, og likevel få i oktober. De fleste får det riktignok i juni, men du kan like gjerne være uheldig og måtte vente til oktober. Jeg vet det er en vanlig oppfatning at det må "spesielle" forhold til for at skatten ikke skal utbetales i juni, men sånn er det altså ikke. Og det er vel omtrent akkurat det samme som jeg skrev. "skal det veldig mye til at du ikke får skatteoppgjøret i juni" og "De fleste får det riktignok i juni" er vel egentlig det samme, gjest? Man er forresten helt vanlig skattetaker fordi om man er gift med en næringsdrivende, men da får man automatisk skatteoppgjøret i juni. ninuska: Fullt sluttoppgjør med feriepenger skal i utgangspunktet utbetales når en ansatt sluttes, men om du heller kan få feriepengene i januar kommer litt an på sjefen din. Endret 1. juni 2008 av Sol79
ninuska_ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 1. juni 2008 Men hvis jeg får feriepengene for 2008 når jeg slutter, må jeg jo skatte av dem?
Sol79 Skrevet 1. juni 2008 #20 Skrevet 1. juni 2008 Men hvis jeg får feriepengene for 2008 når jeg slutter, må jeg jo skatte av dem? Det må du, men de pengene får du jo uansett igjen på skatteoppgjøret forutsatt at du har betalt riktig skatt ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå