Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg er utvekslingsstudent i USA og bor sammen med et par andre studenter. Den ene studenten, en europeisk jente, bor vegg i vegg med meg. Nå har hun fått kjæreste her, og han er her HVER ENESTE dag og natt. Det er litt kjedelig uansett, for jeg ville ikke ha flyttet inn hvis jeg visste at jeg måtte bo sammen med et par. Kjedelig å dra frem øreproppene hver gang de har sex liksom. Det som er verre er at de ikke tar hensyn til at jeg legger meg til vanlig til (ca 23.15 på ukedager) fordi jeg har tidligere forelesninger hver dag, noe de er klar over. Nå har også eksamensperioden kommet, så jeg må lese mye. De sitter gjerne sent oppe, går i dusjen sammen, løper inn og ut av badet, noen ganger helt til kl 01. Det er ekstremt lytt her, så det er rett og slett umulig å sove med det bråket. Når han ikke er her, legger hun seg til vanlig tid. Vi er gode venner, og jeg lurer på om jeg må snakke med henne angående dette. Jeg har faktisk sagt fra to ganger at de er nødt til å være litt stille etter at jeg har lagt meg, fordi de vekker meg - gang på gang. Dette har hjulpet litt, men nå er det visst glemt. Manglende hensyn er sikkert en av grunnene til at jeg har begynt å irritere meg på generelt grunnlag over at han er her hele tiden også. Han bor ti minutter unna, men de er aldri hos ham. Synes det er litt rart at hun ikke tenker over at vi andre kanskje ikke synes det er så stas med en til som nærmest flytter inn. Går det an å si fra om dette uten å være urimelig? Nå tenker jeg først og fremst på eksamensperioden min der det er ekstremt viktig å få lagt seg mellom 23 og 23.30 for å få mest ut av dagen etterpå.
angeleyes Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Kan du ikke si ifra på en saklig og ordentlig måte at det hadde vært fint hvis de var litt stillere? Si at du nå er inne i en eksamensperiode det er viktig at du får sovet skikkelig. Hvis de er nødt til å være så høylytte kan de jo være hos ham denne perioden. Hvis du legger det frem for venninnen din en dag når du ikke er irritert på at de bråker og slikt så er det sikkert lettere at hun holder seg til dette også. Det er ikke urimelig å legge frem et ønske om å få ro til å sove når det er kveld.
mysan Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Jeg tror du må manne deg opp og ta en prat med dem begge. Si fra at du faktisk trenger søvn på grunn av studiene og at det er veldig ødeleggene for deg at de flakser rundt i leiligheten til kl 01 om natta, og dusjer og herjer. Kunne du foreslått en vanlig husordensregel som at etter kl 23 skal det være stille? Det er jo helt normalt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå