Gå til innhold

Trening for slankere lår/legger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Hvilken type trening/øvelser gir lange, slanke muskler i legger og lår? Jeg har veldig kraftige bein i forhold til resten av kroppen, og bygningen kan man jo ikke gjøre noe med, men jeg tenker at så lenge beina er faste og veltrente, så er det greit nok. Hva er mest effektivt? Pilates? Jogging? Styrketrening - eller en kombinasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løping og sykling gir lange slanke muskler. Jeg merker forskjell i forhold til tidligere hvor jeg kun har gått i bratt terreng og hatt mye intervalltrening i den sammenheng.

I forhold til løping så vil det si løping i lett terreng i et moderat tempo. Husk gode sko med riktig demping! Jeg anbefaler løplabbet.

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Du kan ikke trene deg til "lange slanke muskler" uansett hva slags trening du gjør. Om du får slanke eller mer kraftige muskler er bestemt av genene dine, og de er det fint lite du kan gjøre med, dessverre. Likevel vil du trolig få slankere lår og legger ved å få ned underhudsfettet og der er både løping og sykling gull verdt :)

Endret av Bolledeig
Gjest Helen Parr
Skrevet
Du kan ikke trene deg til "lange slanke muskler" uansett hva slags trening du gjør. Om du får slanke eller mer kraftige muskler er bestemt av genene dine, og de er det fint lite du kan gjøre med, dessverre. Likevel vil du trolig få slankere lår og legger ved å få ned underhudsfettet og der er både løping og sykling gull verdt :)

Det er riktig at man ikke kan får lange og slanke muskler dersom man i utgangspunktet er kraftig. Likevel har jeg selv sett at jeg har fått slankere ben da jeg var veldig aktiv med løping, slankere enn da jeg drev tilsvarende med sykkeltrening. Jeg har i utgangspunktet nokså kraftig muskelbygning og er lettrent. Derfor anbefaler jeg løping.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er sant. Løping vil jo først og fremst forbrenne fett, og ikke bygge noe særlig muskler (se bare på maratonløpere ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...