Tiriltunge Skrevet 9. april 2002 #1 Del Skrevet 9. april 2002 Er det noen som har gode råd mot hår på overleppa? Helst noe som ikke koster for mye/ikke er for smertefullt. Har fått tendenser til litt mer "bart" enn jeg er glad for, så selv om hårene er lyse kunne jeg tenke meg å bli kvitt dem på ett vis! PS! Jeg er ikke interessert i råd som medfører daglig gjentagelse for resten av livet! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. april 2002 #2 Del Skrevet 9. april 2002 Du får kjøpt sånne voksstrimler til ansiktet. Samme type som de du får for legger. Det gjør vondt, men hårene blir borte en stund. Ellers kan du nappe med pinsett. Det gjør enda mer vondt synes jeg. Har ikke det helt store problemet med dette, men om vinteren blir hårene mørkere fordi jeg er bleik og da fjerner jeg dem i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 9. april 2002 #3 Del Skrevet 9. april 2002 IKKE napp eller bruk voks. Gå på parfymeri og kjøp blekmiddel. Hvis du napper eller vokser kommer det fort ut igjen. Jeg fikk et godt råd av elle her inne og jeg er godt fornøyd med blekningsmidlet. Koster bare 100 kroner. _Ok, ser i ettertid at du har lyse hår og at du vil kvitte deg med dem. Vel da er det vel ikke noen annet løsninge enn å fjerne dem. Lykke til.________________ (care)1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-04-09 16:14 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 9. april 2002 #4 Del Skrevet 9. april 2002 Har lest her inne tidligere(tror det var Milla`s innlegg)om noe elektrolyse-greier? Det er vel noe som varer en stund-men det koster vel flesk antar jeg? Ellers så har jeg en venninde som har veldig mørke hår på overleppa,hun lager sin egen voksblanding,tar 3-4 uker før det kommer tilbake...smertefullt(noe hun hevder ikke er så ille etterhvert ) men effektivt og nesten gratis... Lykke til med valget,klem fra Freetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 9. april 2002 #5 Del Skrevet 9. april 2002 Eller bruk en barberhøvel. Det er billigere enn voks. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 9. april 2002 #6 Del Skrevet 9. april 2002 Problemet med barberhøvel, er at den kutter hårene rett av. Dermed får du stygg skjeggstubb av mange små prikker, og barteproblemet ditt blir ikke akkurat mindre synlig. Barbering stimulerer visst også vekst, evt det ser bare sånn ut. Det er en veldig dårlig plan. Hvis du napper eller vokser, røsker du ut hele håret. Dermed må det gro lenger før det kommer opp av huden, og det som kommer opp er den tynne spissen på håret, ikke en stubb. Det vil fortsatt gro, men det tar lenger tid før du må nappe eller vokse igjen. Det greieste er kanskje elektrolyse. Men jeg bruker pinsett. Det er ikke så mye som skal bort, så det går fint. Men det er UTROLIG mye vondere enn å nappe øyenbryna. Har nettopp begynt med "barten", så jeg tror at huden rundt munnen i utgangspunktet er mer følsom enn ved øyenbrynene, i tillegg til at huden ved øyenbryna har hatt 7-8 år på å venne seg til behandlingen. Catzy12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #7 Del Skrevet 9. april 2002 synes det går fint med pinsett, jeg. har egentlig helt lyse hår på overleppa, og det gjør meg ingen ting, men rundt en føflekk over venstre munnvik er hårene litt mørkere, så der napper jeg dem bort. det er ikke store hårveksten, så det trengs slett ikke å ryddes opp daglig. jeg pleier å ta en kikk i speilet når jeg tar øyenbrynene (som må plukkes hver dag i mitt tilfelle), og hvis det ser litt mørkt ut, røsker jeg bort det som måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 10. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 10. april 2002 Tusen takk for alle svar! Dere har i hvert fall gitt meg noe å tenke over. Nå skal nevnes at jeg faktisk har prøvd med pinsett, men det gjorde så vondt at jeg ikke klarte mer enn et par hårstrå. Au! Kanskje jeg skulle prøve med voks, hvis det gjør litt mindre vondt...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 10. april 2002 #9 Del Skrevet 10. april 2002 Dersom hårene er for lyse og tynne kan man ikke bruke elektrolyse. Jeg bruker voks og er fornøyd med det, det tar lang tid før hårene vokser ut igjen. Gjør det hos en hudpleier, det koster ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. april 2002 #10 Del Skrevet 10. april 2002 Ser at noen her anbefaler elektrolyse. Vel, jeg har prøvd den beste i byen (sies det) og det hjelp meg ikke mye. (Pengene spiller egentlig en mindre rolle her, synes jeg.) Electrolyse tar BARE mørke hår, MEN da må de være tykk. Jeg gikk ca: 3 ganger til behandling (anbefalt 6 ganger til 800 kroner pr. gang), men allerede først gangen sa de at det ikke kom til å hjelpe. Som sagt så tror jeg bare det er noen få som ble borte. De sier også at man ikke kan garanter at de ikke kommer tilbake. Såvidt jeg husker hadde du (som startet tråden) lyse hår og da tror jeg du kan utelukke elektrolyse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 10. april 2002 #11 Del Skrevet 10. april 2002 Om du har lyse hår, er det ikke noe problem å bruke barberhøvel på overleppa, men om de er svarte så kan det selvsagt se ut som "skjeggstubber" som Catzy skrev. MEN: Man får ikke mer hårvekst av barbering på overleppa, akkurat som om man ikke får mer hår ved å barbere leggene. Laser ol er dessverre heller ikke egnet for folk med lyse hår, bare for de med mørke hår... Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. april 2002 #12 Del Skrevet 10. april 2002 Elektrolyse kan brukes på alle typer hår. Jeg fjerner lyse hår fra overleppen med elektrolyse. Koster kr 280,- for 15 minutter. Laser eller epilyse passer ikke for lyst hår. Grunnen er at det bør være størst mulig kontrast mellom hud og hår. Laser og epilyse er dyrt og det lønner seg å gå til spesialister/hudleger. Elektrolyse er noe de gjør i de aller fleste hudpleiesalonger. Et tips til de som napper og synes det gjør grufullt vondt. Hold en isterning mot området 1-2 min før du napper og napp håret i vokseretningen. Da gjør det ikke så vondt. _________________ Skravla "Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience".1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-04-10 18:44 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TBee Skrevet 10. april 2002 #13 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg vokser "barten", men det gjør mindre vondt for hver gang. Men jeg kom til å tenke på en mulig løsning... Hva med å bruke en sånn bedøvelseskrem først før en vokser. Husker ikke hva kremen heter, men det er sånn krem en pleier å smøre på ungene før de får sprøyte/vaksine. Kunne det være noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #14 Del Skrevet 11. april 2002 ibux gel f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. april 2002 #15 Del Skrevet 16. april 2002 Heisann Ibux gel er ikke å anbefale på denne tynne ømfindtlige huden. Og bedøvelses kremen Embla får man ikke uten resept! Men is hjelper,og koster jo ingenting! Lykke til. Klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 18. april 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 18. april 2002 Tusen takk for alle gode tips! Tror jeg skal prøve det med is+voks, så får vi se hvordan det går... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 18. april 2002 #17 Del Skrevet 18. april 2002 Tiriltunge, du er litt av ei pingle og da! Husk at man skal LIDE for skjønnheten (sier iallefall mamma) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 18. april 2002 #18 Del Skrevet 18. april 2002 Hvorfor ikke bleke hårene? Jeg har fått litt mørkere hår på overleppen den siste tiden og ble anbefalt Opilca-gel (kjøpes på parfymeri). Dette er et blekemiddel spesielt beregnet til annsiktshår. Etter 20 minutters bleking, var alle de mørke hårene "borte" Anbefales! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå