Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Jeg vurderer å få dreads, men er veldig usikker på hvor en kan få gjort det på en bra måte, er det noen av dere som vet?? Jeg lurer også på hvordan en kan vedlikeholde det på en bra måte, også slik at det ikke begynner å lukte vondt? Hadde vært supert om noen kunne hjelpe meg :)

På forhånd Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? Jeg var fornøyd med Kick frisørsalong i Bergen. Anbefaler en frisør som gjør det kjemisk, og ikke en jalla afro-shop som bruker voks, det gir dårligere resultat. Vanlig hygiene er viktig selvfølgelig, vask det med en god shampoo 1-2 ganger i uken og tørk det godt med føner. Tror det fort kan begynne å lukte hvis du går rundt med fuktig hår ofte.

Lykke til! Dreads er veldig kult om man passer til det :) Og jeg ville ha spurt frisøren om å lage mange små istedetfor få store hvis jeg var deg :)

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Takk Takk :)

Jeg har veldig lyst på og det er mange som sier det ville vært fint på meg, så skal satse på det :) jeg bor i oslo, men jeg finner helt sikkert et sted som gjør det bra :) Takk for tipsene :)

Gjest Yoghurt
Skrevet

Jeg ville fått en venn til å gjøre det. Jeg syns de som får det gjort hos frisøren sjeldent ser brae ut. Dreads skal være litt villt, litt uryddig, ha litt forksjellige størrelser. Hos frisøren blir det alltid så "tredve like store pølser"-hår, og mister sjarmen ved dreads..

• 2 uker senere...
Gjest Anna Ljuba
Skrevet

Heihei, jeg har selv hatt dreads i 13 år nå, og har dreaddet til hodet på et helt uttall mennekser. Min pris har alltid vert en 1000-lapp, men det tar en hel jævla dag og er veldig slitsomt for armene og fingrene ;). Har sett på mange frisødreads opp igjennom årene, og har ingenting å utsette på dem utenom når de bruker to eller flere forskjellige personer på hver sin side av hodet, fordi da ser de ulike ut på hver sin side. Skeivt hode liksom.

Hør på hun som sier du ikke skal ha i voks, det fører bare til trøbbel, og gjør at du ikke kan gre dem ut igjen. (Ja dreads kan gres ut igjen, med mye tolmodighet og balsam).

Mange små tar lengre tid å lage, men ser helt klart bedre ut.

Vask dem et par ganger i uken, gjerne med spesiell renseshampoo, men ikke bruk balsam. Ikke bruk balsam de to siste gangene du før du møter opp for å få dem laget heller ;) Når det kommer til rengjøring så er det hodebunnen du fokuserer på, å få vasket ut alt hodefettet og flassen om du har noen. Man gnir shampooen godt inn i hodebunnen. Selve dreadsene er det ikke så farlig med. De samler støv, men lite annet om de ikke er kjempetykke. Etter at håret har tørket helt igjen, enten i vanlig luft eller med føner, så drar du fra hverandre igjen de som har prøvd å tove seg sammen under hårvasken.

Når man har hatt dem en god tid kan det bli en del løse hår som ikke sitter i dreads som flyr omkring, men det blir for vanskelig å forklare i tekst hvordan man tar får de inn i dreadsene igjen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en kamerat som har dreads, og det ser kjempe tøft ut på han, men må innrømme at det er ikke alle som passer det (etter min mening). Han påstår også at det bare handler om hygiene, og passer du på håret ditt, så lukter det ikke. Må vel innrømme at jeg ikke synes dette stemmer heeeelt, men håret hans lukter vel ihvertfall "bedre" enn andre sin dreads som jeg har luktet (ufrivillig da altså :gjeiper: ) Du må ihvertfall være hundre prosent sikker på at dette er noe du vil før du bestemmer deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...