Gjest ~Milla~ Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Skal prøve å legge det frem enkelt.... Det er nemlig slik at sjefen ringte meg første uken i mai og fortalte jeg ikke kunne få den ferien jeg hadde ønsket meg iår, hadde noe med at jeg og to andre nattevakter hadde valgt nesten samme ferie.... Etter mye om og men fikk jeg endret ferien, jeg var den som måtte gi meg og endre. Men jeg sa da at han måtte sørge for at jeg da får utbetalt feriepengene mine litt tidligere i juni, joda han sa det skulle la seg ordne. Idag ringer han og sier at det ikke er mulig, og at ja..... jeg ikke kan få de tidligere. Men jeg har undersøkt og jeg la det fram for han at i Ferieloven står det svart på hvitt at: Feriepenger som er opptjent hos arbeidsgiver det foregående opptjeningsår, utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Arbeidstaker kan likevel kreve at feriepengene utbetales senest 1 uke før ferien tar til. Så jeg kan ikke forstå hva som er problemet..... Er det noen som har peiling eller erfaring med dette?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Om han ikke direkte kan utbetale feriepengene nå, så burde han kunne gi et forskudd på det beløpet du skal ha i feriepenger, så jeg kan heller ikke forstå hva problemet hans er. Det er da ikke så uvanlig å betale ut forskudd. Du har i tillegg vært grei og flyttet ferien din, da burde han være grei og sørge for at du faktisk har råd til å feriere da. Kan han ha problemer med likviditeten?
Rosalie Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Ta kontakt direkte med lønningskontoret, du. De pleier å være behjelpelige. Og som den foran meg sier - det er uansett ikke noe problem å betale ut et forskudd tilsvarende det beløpet du vil ha utbetalt nå.
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Takk for svar jenter! Jeg jobber i Oslo kommune, så jeg kan ikke lenger personlig kontakte lønningskontoret mitt, alt må gå via avd leder dessverre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå