Gå til innhold

Jeg skal arrangere utdrikkingslag

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt forlover
Skrevet

Hei hei.

Jeg skal være forlover til ei kjempekoselig jente i sommer og har lagt mye energi i å lage et koselig utdrikkingslag.

Nå er det 2 uker til, og det har begynt å renne inn med avlysninger. Dette til tross for at de har vist om dette i lengre tid. Mulig fordi jeg har satt frist til i dag med å betale p.g.a at endel må betales på forskudd.

Kan det være fordi det er for dyrt? Det koster 500 per pers, og dette inkluderer lunch, middag og drikke til disse måltidene. Drikke utover kvelden må de dekke selv.

Det jeg lurer på er hvor normalt det er at folk avlyser så nærme dagen?

Og hva gjør jeg med kostnadene? jeg kan jo ikke sitte med alt dette selv, må jeg revurdere planene mine?

Tusen takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er helt vanlig at folk trekker seg når det nærmer seg. Jeg mistet 5 - 6 stykker, den siste bare to dager før, da jeg arrangerte. Det kostet bare 300,- pr person hvis man skulle være med hele dagen og morgenen etter, så prisen synes jeg ikke det var noe å si på.

Gjest Oppgitt forlover
Skrevet

Bruden har mange venner, og det var 9 som sa da kanskje skulle komme, alle disse har nå blitt nei. I tillegg har 8 av de som har sagt ja tidligere nå trukket seg. Vi er bare 10 igjen nå.

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å trekke seg i så kort tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man inviterer mange er det vel endel som ikke regner seg som nære venner av vedkommende, og da skal det sikkert ikke så mye til før man trekker seg. Nå er det jo sommer nesten og kanskje endel som har andre helgeplaner. Jeg synes man bør si fra så tidlig som mulig om man kan eller ikke da. Synes man skal være forsiktig med å mene at det er utrolig dårlig gjort, men det er kanskje fordi jeg har en erfaring med ei som virkelig ble dritsur og såret da en person ikke kunne komme i utdrikningslaget hennes... Prisen synes jeg ikke det var noe å si på.

Gjest oppgitt forlover
Skrevet

Jeg mener det ikke i den forstand at jeg blir sur og går å bærer nag til vedkommende altså, jeg kommer nok heller ikke til å konfrontere personene med det.

Jeg blir bare så oppgitt når jeg har brukt masse tid på å planlegge noe jeg trodde alle skulle bli fornøyd med, for så nå å få beskjed om at de ikke kan komme. De oppgir ikke noen grunner heller.

Bruden er en veldig omgjengelig og trivelig person, og jeg vet hun virkelig ønsker at alle skal komme, hun har iallefall telefonkontakt med alle ukentlig.

Skrevet

Kan man ikke komme så kan man ikke komme. Hadde det vært bedre om alle disse hadde sagt nei fra første stund? Et utdrikningslag er heller ikke akkurat århundrets begivenhet. For mitt vedkommende er det mange ting som hadde kommet foran, så fremt det ikke var snakk om min aller beste venninne (og her er det da snakk om nesten 30 inviterte, jeg tviler meget sterkt på at alle disse står den kommende brud like nært). Tror du må bare akseptere at det kan dukke opp ting som er viktigere.

Gjest oppgitt forlover
Skrevet
Kan man ikke komme så kan man ikke komme. Hadde det vært bedre om alle disse hadde sagt nei fra første stund? Et utdrikningslag er heller ikke akkurat århundrets begivenhet. For mitt vedkommende er det mange ting som hadde kommet foran, så fremt det ikke var snakk om min aller beste venninne (og her er det da snakk om nesten 30 inviterte, jeg tviler meget sterkt på at alle disse står den kommende brud like nært). Tror du må bare akseptere at det kan dukke opp ting som er viktigere.

Det hadde vært mye bedre om de sa nei fra første stund ja, for da hadde jeg kunne ta hensyn til dette når jeg la opp kostnadsnivå. Nå blir jeg sittende med en kjemperegning, eller må revurdere opplegget og planlegge på nytt. Jeg har i planleggingsfasen bedt folk si kanskje hvis de var usikre, så har jeg tatt hensyn til dette, men det er de som har sagt sikkert ja, som nå begynner å trekke seg. Hvor vanlig er dette? Kan jeg regne med flere forfall?

Spørsmålet mitt går hovedsaklig på hva jeg skal gjøre nå som folk har trukket seg?

Skrevet
Kan det være fordi det er for dyrt? Det koster 500 per pers, og dette inkluderer lunch, middag og drikke til disse måltidene. Drikke utover kvelden må de dekke selv.

Og hva gjør jeg med kostnadene?

Kostnadene må jo bli mye mindre hvis dere ikke blir så mange lenger?

Gjest oppgitt forlover
Skrevet
Kostnadene må jo bli mye mindre hvis dere ikke blir så mange lenger?

Kostnadene synker med 250 kroner per pers som trekker seg, det fører til en merkostnad for meg på 250 kroner. Som student har ikke jeg råd til å betale mer enn ca 1000 på denne dagen.

Skrevet (endret)

Jeg hadde kontaktet de gjenværende og spurt om de var villige til å betale mer og sagt at hvis ikke må dere finne på noe annet. Det er ikke rimelig at forloveren skal dekke kostnadene når så mange trekker seg. De andre har helt sikkert forståelse for dette, og noen av de har kanskje tips og ideer til andre ting dere kan gjøre i stedet. Om noen trekker seg rett før utdrikningslaget hadde jeg bedt de betale dersom jeg måtte dekke kostnadene deres..

Endret av Sunshine
Skrevet

Kostnadsnivået tatt i betraktning, høres det ut som om du har planlagt én eller flere dyre innslag som koster det samme uansett antall deltakere. Jeg forstår frustrasjonen din, men kanskje er det riktige nå å finne på noe som ikke koster så mye. Husk at man kan ha det kjempekoselig selv om man ikke finner på dyre ting :)

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Jeg sa ja til å dra på et utdrikningslag for to måneder siden, og for 1,5 uke siden sa jeg nei til å dra på utdrikningslaget som er om en uke. Dvs at jeg sa ifra tre uker før ca.

Dette fordi det var altfor omfattende, hele tre hovedting hvor vi måtte stresse fra sted til sted så kom spising mellom de tingene, samt at det ville koste 1100 kr...og da var ikke alkohol, frokost, lunsj og middag til meg inkludert.

Jeg har et bryllup selv i sommer, og dette utdrikningslaget er bare dager før jeg får feriepenger og lønn, så til dags dato har jeg to tusen kroner som skal rekke til da.

Uansett det var min grunn til å trekke meg. Men 500 kr syns jeg ikke var så forferdelig om opplegget er bra og jeg kjenner godt jenta som blir utdrikka. Hun jeg skal til her er ei jente jeg kjenner litt men ikke sååå godt, og jeg hadde nok betalt 1100 kr på ett utdrikningslag til en av mine nermeste venninner, men da måtte opplegget være bra og ikke for omfattende så man må springe fra ting til ting. (men syns det er fremdeles 1100 kr er litt dyrt jeg....)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort å trekke seg når tiden nærmer seg jeg, faktsik jævlig råttent synes jeg det er! En bør kunne si ifra i god tid, det er det minske en kan forvente av voksne mennesker!

Og ja det er nok ting som betyr mer for et enkeltmenneske enn et utdrikkningslag, men hvor vanskelig kan det være å ofre EN dag av et helt liv til glede for en annen?? Er vi i dagens samfunn så egoistiske at vi tar slike fester som reservefester fordi det ikke handler om oss selv???

Jeg forstår at du er en oppgitt forlover, det hadde jeg og vært i din situasjon!

Men jeg er sikker på at du klarer å få til en dag bruden vil sette pris på uansett hvordan det blir til slutt, du er der iallfall for henne, og det teller jo mest!:)

Gjest oppgitt forlover
Skrevet

Etter jeg kontaktet de gjenværende i formiddag er vi nå nede i 7, det kan da umulig være normalt at 75 % av de innviterte i et lag sier nei..

Jeg har lagt opp til en hovedaktivitet som koster penger ja, og det er utrolig surt å måtte avlyse denne. Nå føler jeg at jeg står igjen uten noe særlig opplegg.

Det er kjedelig å måtte planlegge ny dag midt i eksamenslesinga.

Skrevet

Da synes jeg du skal be de andre om litt hjelp. De forstår sikkert at du ikke klarer å ordne alt på nytt alene.

:kose:

Skrevet

Dette var trist å lese.... jeg er selv forlover i år, og alle har vært kjempe postitive:) men tror nk vi har veldig forskjellig syn på hvem som er venner og nære venner... så man må nok bare godkjenne at folk avlyster... men 75% var mye,,... men blir jo større % når det er så mange inviterte... LYKKE til med siste plalegging... å ja, det er dyrt å være forlover:) men brura er da verdt det:)

Skrevet

Jeg synes det er utrolig tankeløst av folk å avlyse når de allerede har sagt ja og er iberegnet kostnadene. Klem til deg!

Skrevet

Synes det er utrolig dårlig gjort å trekke seg! :( Men 7 stk er jo mange det da:) Jeg har ikke ingen å invitere, så tror ikke det blir noe særlig til utdrikkingslag gitt :(

Gjest trine lise
Skrevet

Forstår deg TS veldig godt. Har vært i samme situasjon og nærmere 75% meldte avbud, også de som hadde sagt ja, og det bare noen dager før. Synes det var utrolig kjipt og spesielt for bruden. Og det at jeg hadde ordnet så mye, ble veldig skuffa altså må innrømme det. Det er lov å bli skuffa i en sånn situasjon selv om de som meldte avbud sikkert har god nok grunn. Nå var ikke dette så dyrt opplegg så kostnadene ble dekket.

Skrevet

Hvorfor lage så voldsomt til opplegg? Det virker som om fallhøyden blir vel høy hos enkelte. Jeg hadde ikke giddet å legge opp et utdrikkingslag som kosta over tusenlappen. Og iallefall ikke deltatt på ett.

Hvis jeg skal gifte meg blir jeg mer enn nok fornøyd med en hjemme-middag-jente-kose-kveld. Og kanskje en tur ut på byen. Ellers er vel utdrikkingslagene fra 80-tallet pasé nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...