Gjest Gjerrig? Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Var og kjøpte bryllupsgave i går, og oppdaget at det var salg på det jeg hadde tenkt å kjøpe. Resultatet var at jeg fikk kjøpt mer enn beregnet for mindre penger enn beregnet. En vinn-vinn-situasjon -bruden får en mer verdifull gave og jeg sparte penger. Eller? Det er jo stadig tråder her om hvor mye man "bør" kjøpe for, men hva teller -hvor mye jeg faktisk betalte eller hva gaven er verdt i fullpris?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Kan bare snakke for meg selv, og da vi gifta oss fikk vi gaver i alle prisklasser. Jeg tenkte ikke på hvor mye hver enkelt hadde brukt på gaver. Alle gir jo ut fra hvor mye de har råd til? Jeg hadde nok gjort det samme som deg.
Fun Light Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde vært kjempeglad hvis jeg fant en flott gave på salg, og hadde ikke kompensert med å kjøpe noe i tillegg! Penger spart er penger tjent
rsa Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde vært kjempeglad hvis jeg fant en flott gave på salg, og hadde ikke kompensert med å kjøpe noe i tillegg! Penger spart er penger tjent Helt enig! Og som du skriver; paret får det de ønsker seg mens du sparer penger. Poenget er jo ikke at du skal gi for en viss verdi. Jeg var i et bryllup for 4 år siden, og da hadde Glasmagasinet 25% rabatt på alt :juhu:
Fun Light Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Apropos rabatt på Glasmagasinet - nå er det 30% rabatt på masse fint der!! Løp og kjøp!
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Syns absolutt originalprisen bør telle. Det er jo bare fint for alle om man får noe på salg. Syns forøvrig også at enkeltes meninger her om hva gjestene bør bruke på gaver er helt hårreisende. Til bryllupet vårt fikk vi gaver i mange prisklasser, nær familie brukte mer og tanter/onkler/venner brukte helt ned i 200kr per pers. Som jeg ikke har noe problemer med. Hvis det var dyre gaver jeg var interessert i, så hadde jeg skippet den store festen og heller brukt alle pengene på gaver til oss Puh... da har jeg fått det ut. Hihi.
Jade Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Kjempeflott å få kjøpt bryllupsgaver på salg! Jeg bryr meg hverken om tilbudspris eller originalpris. Eneste som teller er at man finner en gave man er fornøyd med og tror brudeparet vil bli glad for. Helst uten å måtte leve på grøt og vann resten av måneden At man skal matche kuvertpriser (som man (forhåpentligvis) ikke vet hva er) og hva alle andre gir, er bare tull, etter min mening.
Gjest Danielle Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Prisen på gaven har ingenting å si. Jeg synes det er en smule ubehagelig å ønske seg ting i det hele tatt, men tenker at folk kjøper jo gaver uansett og satser derfor på ønsker i alle mulige prisklasser. Kjøp på salg! Det er ingen god følelse når gjestene føler gaveprispress! Det viktigste er at man kommer og deler dagen med brudeparet, og koser seg
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Er helt enig i at originalprisen er det som bør telle; men jeg synes det er viktig at man forsikrer seg om at gaven kan bytte, for ofte kan man jo ikke bytte salgsvarer. Må være kjipt for brudeparet å sitte med gaver som man ikke liker/allerede har og ikke få byttet de... Men synes altså i utgangspunktet at originalprisen bør være gjeldende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå