Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Hvordan se annerledes ut? Har et STERKT behov for å skille meg ut, men sliter litt med ideene. Er ganske rocka av meg, og har den stilen.. Noen detaljer eller tøffe ting jeg kan finne på, som "ingen andre" har? Kommer sikkert til å få masse pes om at jeg bør være meg selv, og ikke være ditt og datt, men det er jeg ikke interessert i. Jeg er interessert i å skille meg ut.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Hvis du bruker blå rouge og svart leppestift i tillegg til å tegne brynene dine rosa, og bruke grønn mascara burde du vel være sikker.... Hvorfor i alle dager vil du skille deg ut på en så lite flatterende måte som det faktisk er å sminke seg slik du tydeligvis tenker?
Gjest StockDama Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Ta google bildesøk og søk på diverse, goth, punk osv?
fuerza Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 sitt frisørmodell for frisørlæringer. de har kanskje noen unike frisyrer de vil teste ut.
Gjest sikkerhetsnålen Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Hvis du bruker blå rouge og svart leppestift i tillegg til å tegne brynene dine rosa, og bruke grønn mascara burde du vel være sikker.... Hvorfor i alle dager vil du skille deg ut på en så lite flatterende måte som det faktisk er å sminke seg slik du tydeligvis tenker? ¨ Nettopp dette jeg ikke er interessert i å diskutere. Jeg har et behov for å skille meg ut. Og jeg snakket ikke om sminke her, generell stil.
Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 sitt frisørmodell for frisørlæringer. de har kanskje noen unike frisyrer de vil teste ut. Håret mitt er allerede meget spesielt, og har frisørskrekk. Så det tør jeg ikke..
Serenity88 Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Hva med å sy dine egne klær? Lag en shorts med bukseseler og stooore knapper? En vintage t-skjorte inni? Hva med noen trange jeans som går til knærne og en vanlig hvit singlet/t-skjorte også lage deg en vest med bilder av deg og vennene dine, eller bandene du liker, kanskje et dikt? Kjøp hvite sjal og farg det i mange farger, en hvit singlet og ta hendene i maling og på singleten der puppene er? Hva med en kort jakke med skikkelig puffede skuldre i svart, store smykker, kanskje klippe opp to bukser og sy igjen to av delene (en del fra hver bukse), resten av buksene kan brukes til vest, belter, deler av et skjørt ?
Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Hva med å sy dine egne klær? Lag en shorts med bukseseler og stooore knapper? En vintage t-skjorte inni? Hva med noen trange jeans som går til knærne og en vanlig hvit singlet/t-skjorte også lage deg en vest med bilder av deg og vennene dine, eller bandene du liker, kanskje et dikt? Kjøp hvite sjal og farg det i mange farger, en hvit singlet og ta hendene i maling og på singleten der puppene er? Hva med en kort jakke med skikkelig puffede skuldre i svart, store smykker, kanskje klippe opp to bukser og sy igjen to av delene (en del fra hver bukse), resten av buksene kan brukes til vest, belter, deler av et skjørt ? Takk for forslagene! Har begynt på et prosjekt med å sy klær selv, men det går ikke så veldig bra..vurderer bukseforslaget:) Kanskje jeg skal kjøpe to billige bukser jeg kommer over, og prøve. De må nesten være ganske like i formen.
Gjest Elfrida Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 http://cgi.ebay.com/Dusty-Rose-Champagne-S...bayphotohosting Denne vekker garantert oppmerksomhet. Ellers så er jo sånn harajuku-stil ganske iøynefallende: http://www.sfgate.com/c/pictures/2005/08/2...fruits28_ho.jpg http://mypreview.files.wordpress.com/2008/...meby-ajpscs.jpg Og Nina Hagen er alltids en kilde til inspirasjon: http://images.tribe.net/tribe/upload/photo...81-18ae5d28c38b
Harlekin Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Apropos Harajaku (les: Japan), så har jeg en bok som heter Gothic&Lolita, med bilder at jenter og gutter (og noen kvinner og menn også) fra Japan som kler seg veeeeldig spesielt. Tittelen sier det meste ... Det er mye sprøtt, men også endel tøffe stiler til inspirasjon i den boken. Edit: Dette er mitt innlegg 666 på KG! Skummelt Endret 30. mai 2008 av Harlekin
Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Apropos Harajaku (les: Japan), så har jeg en bok som heter Gothic&Lolita, med bilder at jenter og gutter (og noen kvinner og menn også) fra Japan som kler seg veeeeldig spesielt. Tittelen sier det meste ... Det er mye sprøtt, men også endel tøffe stiler til inspirasjon i den boken. Edit: Dette er mitt innlegg 666 på KG! Skummelt Harajaku kler meg neppe, og NH er for brutal:p
absinthia Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Du bør kanskje ta utgangspunkt i spesielle ting som er beskrivende for deg eller som du har en forkjærlighet for og la det være inspirasjon til den nye stilen din. Miks gjerne flere ting. Hva med en barokkinspirert punkestil, rastafari/norsk tradisjonsstrikk, sigøyner/hip hop? At man skiller seg ut er forresten avhengig av omgivelsene, jeg har et søskenbarn som ser helt straight ut... han skiller seg veldig ut i sine omgivelser, fordi han er omgitt av mennesker med punkete og andre mer eller mindre spesielle stiler Endret 1. juni 2008 av absinthia
marsy Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 gå på Fretex/bruktbutikker/loppis og let etter funn der. Kjøp ting på Ebay/nettbutikker. Masse inspirasjon på nettet eller i magasiner. Men hvis du skal ha noe heeelt unikt, bør du finne på det selv. En stil er uansett best hvis den er gjennomført ikke bare en dag, men over lengre tid. Finn ut hva slags stil du vil ha, og kjøp kun ting som du virkelig digger, og som funker i den stilen
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Endelig en som tør å innrømme at hun vil kle seg annerledes kun pga hun vil være spesiell. :D Gud, jeg så lei jeg er av kommentarer som "jeg bryr meg ikke om hva andre mener" eller "jeg bryr meg ikke om hva jeg går med". Nei, vel? Hvis du bryr deg så lite, hvorfor gidder du å si det, da? Hvorfor føler du behov for å si det i det hele tatt? Dette var OT, men er jo kvinneguiden, alle her kakler!
skanky Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har også såkalt "rocka" (hater det ordet) stil og er veldig opptatt av mote og trender. Skiller meg ofte ut fordi jeg hopper på de trendene som passer inn i min stil veldig fort og velger også elementer som kanskje er litt for "dristige" for en gjennomsnittlig nordmann. Nordmenn generelt er treige og pysete når det gjelder moter, så hvis du er førstemann ut med noe OG kanskje velger å ta det et lite skritt lengre enn mengden så vil du automatisk skille deg ut. Og samtidig se stilig ut (man kan jo skille seg ut ved å farge håret grønt også, men i min mening er det bedre å stå ut av mengden fordi du ser fantastisk ut enn bare fordi du ser annerledes ut). Mitt tips er altså å følge med på catwalk-showene og utenlandske moteblader for inspirasjon og skaffe (kopier av) det du liker på ebay før det havner på hennes og mauritz.
Myztical Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ta en tur til Camden Town i London. Der vil du få masse inspirasjon eller det får du forøvrig overaalt i Londons gater, t-baner osv. Der er det ikke noe som heter du må gå sånn og sånn. Der ser du mange freaky eller unike kobimasjoner, som fungerer fett der borte, men som hadde vakt oppsikt her. Og Camden Town er en opplevelse, der finner du mange kule acessoirer. Det området har spesialisert seg på ting og tang til folk som har (beklager jeg må bruke denne betegnelsen) rocka stil, som er en fellesbetgenelse for folk som går i mye sort og digger rock. Stil har jeg peiling på, er utdannet fashion consultant after all. Pundet er lavt for tiden, ta en tur! Men ting er generelt billigere der, go for it Gidder du ikke reise, er det bare å skanne butikkene nøye og se etter bortgjemte plagg. Kunne hjulpet deg med å sette sammen kombinasjoner, men er busy i disse dager. Hadde vært enklere å hjelpe face to face og om vi dro på shopping sammen Endret 1. juni 2008 av Myztical
Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 1. juni 2008 #17 Skrevet 1. juni 2008 Endelig en som tør å innrømme at hun vil kle seg annerledes kun pga hun vil være spesiell. :D Gud, jeg så lei jeg er av kommentarer som "jeg bryr meg ikke om hva andre mener" eller "jeg bryr meg ikke om hva jeg går med". Nei, vel? Hvis du bryr deg så lite, hvorfor gidder du å si det, da? Hvorfor føler du behov for å si det i det hele tatt? Dette var OT, men er jo kvinneguiden, alle her kakler! Det går fint:) Takk for at du ikke skjøt meg fordi jeg vil være annerledes:p
Gjest Sikkerhetsnålen Skrevet 1. juni 2008 #18 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har også såkalt "rocka" (hater det ordet) stil og er veldig opptatt av mote og trender. Skiller meg ofte ut fordi jeg hopper på de trendene som passer inn i min stil veldig fort og velger også elementer som kanskje er litt for "dristige" for en gjennomsnittlig nordmann. Nordmenn generelt er treige og pysete når det gjelder moter, så hvis du er førstemann ut med noe OG kanskje velger å ta det et lite skritt lengre enn mengden så vil du automatisk skille deg ut. Og samtidig se stilig ut (man kan jo skille seg ut ved å farge håret grønt også, men i min mening er det bedre å stå ut av mengden fordi du ser fantastisk ut enn bare fordi du ser annerledes ut). Mitt tips er altså å følge med på catwalk-showene og utenlandske moteblader for inspirasjon og skaffe (kopier av) det du liker på ebay før det havner på hennes og mauritz. Den typen mote er virkelig ikke min greie..og håret mitt er delvis rosa:p
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. juni 2008 #19 Skrevet 1. juni 2008 Tja ... Kombiner ting som egentlig ikke passer sammen. Noe søtt og romantisk sammen med noe rocka for eksempel. Eller hva med piercinger/tatoveringer? Jeg har en slik en i nesa, og får mange blikk. Selv her i England.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #20 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har også såkalt "rocka" (hater det ordet) stil og er veldig opptatt av mote og trender. Skiller meg ofte ut fordi jeg hopper på de trendene som passer inn i min stil veldig fort og velger også elementer som kanskje er litt for "dristige" for en gjennomsnittlig nordmann. Nordmenn generelt er treige og pysete når det gjelder moter, så hvis du er førstemann ut med noe OG kanskje velger å ta det et lite skritt lengre enn mengden så vil du automatisk skille deg ut. Og samtidig se stilig ut (man kan jo skille seg ut ved å farge håret grønt også, men i min mening er det bedre å stå ut av mengden fordi du ser fantastisk ut enn bare fordi du ser annerledes ut). Mitt tips er altså å følge med på catwalk-showene og utenlandske moteblader for inspirasjon og skaffe (kopier av) det du liker på ebay før det havner på hennes og mauritz. Hvorfor tror folk at når en ikke bryr seg så mye om klær så er det fordi en er pysete? Kanskje de har viktigere ting i hodet sitt enn å oppdatere seg når det gjelder trender? Dessuten når de kommer i vanlige mainstreambutikker så er det allerede ut i mine øyne. Hvis man virkelig vil skille seg ut, så er det vel ingen som stopper en. Hvis alle ville hadde skillet seg ut så hadde du jo ikke hatt den fordelen at du kan få oppmerksomhet for klærne dine. GEEZ. Jeg selv er så kresen når det gjelder klær, jeg orker ikke å kjøpe klær fra f.eks. H&M, eller Cubus fordi kvaliteten er så elendig. Dermed blir det til at jeg driter litt i det. Uheldigvis har jeg ikke råd til bedre klær, men det håper jeg at jeg får i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå