Gå til innhold

forsterhjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som vet hvor man kan få tak i fosterhjem for dyr? Over 1 år eller lengere. Da tenker jeg ikke sånn type dressur/folk som jobber med å ta seg av dyr, men privatpersoner som vil ha katter, men ikke har mulighet til å ha katter over alt for lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan prøve å annonsere på dyrenett.no?

Gjest LanaLane
Skrevet

Du kan kontakte dyrebeskyttelsen der du bor eller Foreningen for omplassering av dyr. Hvorfor ett år? er det skolegang eller noe?

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan kontakte dyrebeskyttelsen der du bor eller Foreningen for omplassering av dyr. Hvorfor ett år? er det skolegang eller noe?

Dette er frivillige organisasjoner som hjelper hjemløse dyr, ikke oppstallingssteder man kan bruke i stedet for kattepensjonater. Nå er det dessuten den verste sesongen med dumping av dyr osv, så de har nok med å hjelpe disse dyra og bruker fosterhjemmene til slike krisetilfelelr.

Og hvordan har TS tenkt å organisere dette: hvem skal betale for katteholdet i perioden, hva om katten blir syk og det blir høye veterinærutgifter? Hva om fosterhjemmet skal på ferie, hvem skal betale kattepensjonatet i den perioden? Hva om katten forsvinner eller dør mens den er i fosterhjemmet? Og hva om fosterhjemmet blir så glade i katten at de ønsker å beholde den?

og hvordan blir det for katten å bli en slik kasteball ved å måtte tilpasse seg nye omgivelser og mennesker?

Å få seg katt er et valg for resten av livet til katten. Og de kan jo bli opptil 20 år (og i enkelte tilfeller enda eldre).

Det kan jo hende det er noen som kun ønsker katt for noen år er interessert (feks skal bo i denne byen en kort periode eller liknende), så man kan jo annonsere på finn.no og liknende. Men å bruke dyrebeskyttelsen eller deres fosterhjem til noe slik synes jeg er uhørt, da de skal hjelpe hjemløse dyr.

Gjest LanaLane
Skrevet
Dette er frivillige organisasjoner som hjelper hjemløse dyr, ikke oppstallingssteder man kan bruke i stedet for kattepensjonater. Nå er det dessuten den verste sesongen med dumping av dyr osv, så de har nok med å hjelpe disse dyra og bruker fosterhjemmene til slike krisetilfelelr.

Og hvordan har TS tenkt å organisere dette: hvem skal betale for katteholdet i perioden, hva om katten blir syk og det blir høye veterinærutgifter? Hva om fosterhjemmet skal på ferie, hvem skal betale kattepensjonatet i den perioden? Hva om katten forsvinner eller dør mens den er i fosterhjemmet? Og hva om fosterhjemmet blir så glade i katten at de ønsker å beholde den?

og hvordan blir det for katten å bli en slik kasteball ved å måtte tilpasse seg nye omgivelser og mennesker?

Å få seg katt er et valg for resten av livet til katten. Og de kan jo bli opptil 20 år (og i enkelte tilfeller enda eldre).

Det kan jo hende det er noen som kun ønsker katt for noen år er interessert (feks skal bo i denne byen en kort periode eller liknende), så man kan jo annonsere på finn.no og liknende. Men å bruke dyrebeskyttelsen eller deres fosterhjem til noe slik synes jeg er uhørt, da de skal hjelpe hjemløse dyr.

Jeg vet man ikke kan dra dit og levere fra seg dyr,men om det er særskilte grunner for det så kan de ta dem til seg.(tenker dødsfall el eller folk som truer med avlivning) Er selv fosterhjem for katt og vet hvordan dette fungerer da jeg har fått flere henvendelser fra FOD om å ta til meg katter der eieren har truet med å avlive katten om de ikke tar den. Sleipt,men hvem har hjerte til å si nei?

Når har jeg lest at grunnen til at TS ikke kan ha katt er fordi de tisser inne. Og det er ikke en gyldig grunn for å kvitte seg med katten. Og om du tillegg har 2 katter så må du nesten ta ansvaret selv og legge ut annonse på dyrenett.no. Om du søker fosterhjem privat må du betale absolutt alle kostnader selv og veldig få mennesker vil ta seg av en katt fordi det "ikke passer eieren akkurat da".

En katt kan som sagt leve i 20 år og da må man ta konsekvensene av det.Man hiver ikke ut ungen sin fordi det "ikke passer". Jeg er fosterhjem nettopp fordi jeg elsker katter,men ikke vil binde meg til et husdyr når jeg har lyst til å studere,reise og bo i utlandet.

Gjest Gjest
Skrevet
Er selv fosterhjem for katt og vet hvordan dette fungerer da jeg har fått flere henvendelser fra FOD om å ta til meg katter der eieren har truet med å avlive katten om de ikke tar den. Sleipt,men hvem har hjerte til å si nei?

Med tanke på hvor alt, alt for mange katter det er i Norge så hadde faktisk avlivning ofte vært det beste.

TS - hva med å forhøre deg i studentmiljøet? Sikkert mange der som kunne tenke seg en midlertidig katt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...