Gå til innhold

snart 11 mnd og bare spytter ut maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... den lille har i den siste tiden bare spyttet ut maten som han får...

jeg gir han grøt og middagsglass..... om han spytterut grøten så prøver jeg med skive, men han vil liksom ikke....

jeg tenker at det er noen tenner på vei... hadde det nøyaktig slik da han fikk de første tennene for rundt 4 mnd siden...

hva kan jeg gjøre for å få han til å spise?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet

hadde en slik periode datteren min oxo... måtte lure henne med yoghurt både på grøt og dessert på middagen... funket hvertfall for meg... :)

Skrevet
hadde en slik periode datteren min oxo... måtte lure henne med yoghurt både på grøt og dessert på middagen... funket hvertfall for meg... :)

har prøvd dette.. men ser ut som han klare å "skille" maten i munnen...

ner går yoghurten og annen dessert. men grøten kommer rett ut igjen...

og jeg tar halv skje med grøt og halv skje med yoghurt eller annen dessert...

Gjest Gjest_Randi_*
Skrevet
hei... den lille har i den siste tiden bare spyttet ut maten som han får...

jeg gir han grøt og middagsglass..... om han spytterut grøten så prøver jeg med skive, men han vil liksom ikke....

jeg tenker at det er noen tenner på vei... hadde det nøyaktig slik da han fikk de første tennene for rundt 4 mnd siden...

hva kan jeg gjøre for å få han til å spise?????

Hvis desserten går ned, så har han i alle fall ikke problemer med å spise. Jeg ville kanskje ventet enda lenger mellom måltidene, for han spiser garantert når han er sulten nok!

Jeg har kjørt det regimet med mine barn, og jeg tror det kan ha bidratt til at de for eksempel ikke er kresne i det hele tatt. (10 og 14 år)

Ha litt is i magen, og ikke gi deg. Klart han heller vi ha det søte, men sånn fungerer ikke min verden, i alle fall.

Skrevet
Hvis desserten går ned, så har han i alle fall ikke problemer med å spise. Jeg ville kanskje ventet enda lenger mellom måltidene, for han spiser garantert når han er sulten nok!

Jeg har kjørt det regimet med mine barn, og jeg tror det kan ha bidratt til at de for eksempel ikke er kresne i det hele tatt. (10 og 14 år)

Ha litt is i magen, og ikke gi deg. Klart han heller vi ha det søte, men sånn fungerer ikke min verden, i alle fall.

vet at han ikke har problemer med å spise.. han har spist godt med mat før...

men ser ut som han rett å slett ikke vil spise når det er tenner på gang....

å det kan jo ta tid før denne tanna kommer.. ser jo at den er hoven så jeg håper den kommer snart,,, men synest det er (vondt for meg ) at han ikke vil spise....derfor lurte jeg på gode råd :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sønnen min levde på yoghurt i periodene når han fikk tenner, det var det eneste som gikk ned. Det ble nå folk av ham og, så dette går nok bra. Ikke stress!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ungene mine foretrakk gjerne kald mat i denne perioden.....

Men sjekk at det ikke er trøske, et hvitt belegg i munnen. Da er det vondt med mat av fast konsistens i munnen, særlig varm mat. Kommer gjerne i kjølvannet av behandling med antibiotika, eller hvis du ammer (men det gjør du vel ikke lengre) samtidig som at du selv går på antibiotika. Behandlingen er enkel, kontakt helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...