Gå til innhold

Flytevest til hund?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal på båttur med hunden i juli og vurderer flytevest. Bruker dere flytevest i båt? Noen som kan anbefale merke/butikk eller link?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har vest både til hunden og katten. De fleste dyrebutikker har, jeg kjøpte mine hos Tropehagen Zoo. Vet ikke hva slags merke det er, de hadde vel ikke så mye å velge i egentlig. Det viktigste er å få rett størrelse.

Skrevet

Hunden min svømmer som "et bryne" og jeg har brukt flytevest på ham i alle år. Da jeg kjøpte var det vanskelig å få tak i, men nå finnes det "overalt". Jeg ser imidlertid at en del av det som finnes på markedet er mye dårligere enn det jeg i sin tid kjøpte fra forsikringsselskapet jeg brukte den gangen.

Akkurat som for mennesker må vesten sitte godt, ha gode stropper og faktisk fungere i vann. Passer den ikke/fungerer ikke, kan den være en dødsfelle i stedet for å redde liv. Sitter den ikke godt nok, kan den f.eks. bidra til at vesten flyter, men at hundens hode befinner seg under vann...

Gjest Gjest
Skrevet

Min hund forsvant over ripa i et overmodig byks mellom båt og brygge. Ingen oppdaget henne før det var gått en stund, da hadde hun svømt seg fast under bryggen.

Heldigvis hadde hun flytevest, så det gikk bra :) Hørte bare noen såre klynk, og veldig sliten etterpå.

Tror man får kjøpt flytevest mange plasser nå men pass på å kjøpe en som fungerer, slik som Leo sier

Skrevet

Finner ikke noe om krav til flytevest på Gjensidie sine sider. Finnes det noen standarer på vester til hund? Eller er en billig fra Clas Ohlson like bra som en til drøyt 500 om den bare passer?

Skrevet

Det er ikke noe krav til bruk av redningsvest på hund. Det jeg mente var at jeg kjøpte redningsvest til min hund i Gjensidiges nettbutikk, men nå sjekket jeg, og det ser ikke lenger ut til at de har det.

Jeg ville imidlertid ha lagt vekt på det samme når jeg kjøpte redningsvest til hund som jeg ville gjort hvis jeg skulle kjøpe til et barn. Det aller beste er jo om man kan ta hunden med i butikken og prøve.

Skrevet
Skal på båttur med hunden i juli og vurderer flytevest. Bruker dere flytevest i båt? Noen som kan anbefale merke/butikk eller link?

Jeg vil anbefale flytevest til hund. Vi hadde seilbåt da jeg var yngre, og både barn og hund hadde flytevest på til enhver tid. Hunder kan og falle uti et sted hvor det er sterk strøm, og vanskelig / tungt å svømme. I tillegg gjør det at det er enklere å få hunden opp av vannet igjen, siden en kan løfte etter håndtaket.

Her er en link til et sted du kan kjøpe flytevest til hund: http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=435

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Veldig greit med flytevest! Jeg hadde hund for noen år siden, og han pleide å være med ut i båten når vi var på hytta. Og en dag tok han et jump ut av båten mot en måse ( måser er jo utrolig spennende, men umulig å få tak i....) som begynte å komme litt nære.Utrolig greit å kunne kleppe tak i vesten og hale en noe målefonken og veldig våt hund ombord igjen.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...