Gå til innhold

dere som har vaskehjelp;

Anbefalte innlegg

Gjest 3E824F
Skrevet

Hvor ofte har dere det? og hva gjør de? og hva betaler dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Vi har svart vaskehjelp. Det er to som kommer hver gang. De vasker hele huset. Tørker støv av møbler, støvsuger i sofaer/ stoler, støvsuger ellers hele huset. Vasker alle gulv. Vasker kjøkken og bad ekstra godt. Vasker dusj/toa, vasker utenpå kjøleskap/stekeovn/vakskemaskin.

De tar ikke inni skaper, ikke lister og ikke vinduer. De bruker ca 2 timer og jeg betaler 300 kroner. Svinbillig.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Svinbillig.

Og på grensen til utnytting, synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har svart vaskehjelp. Det er to som kommer hver gang. De vasker hele huset. Tørker støv av møbler, støvsuger i sofaer/ stoler, støvsuger ellers hele huset. Vasker alle gulv. Vasker kjøkken og bad ekstra godt. Vasker dusj/toa, vasker utenpå kjøleskap/stekeovn/vakskemaskin.

De tar ikke inni skaper, ikke lister og ikke vinduer. De bruker ca 2 timer og jeg betaler 300 kroner. Svinbillig.

Altså betaler du hver person 75 kr timen... Selv om det er svart og rett i lommen deres, så synes jeg dette er så dårlig betalt at du burde skamme deg litt.

Gjest Gjest_trollmor_*
Skrevet

Om det er to ungdommer som kommer og vasker så synes jeg det er en ok pris.

Jeg betaler barnevaktene mine 50 kr timen.

driver jeg med utnytting?

Gjest Gjest
Skrevet
Om det er to ungdommer som kommer og vasker så synes jeg det er en ok pris.

Jeg betaler barnevaktene mine 50 kr timen.

driver jeg med utnytting?

De skal være unge for at 75 kr timen er ok betaling for såpass hardt arbeid.

Å sitte barnevakt er som regel ganske lett i forhold til å vaske ned et helt hus.

Skrevet

Vi har to kjempe flinke polske jenter som vasker hos oss. De er her 1 gang pr uke. Vi rydder på forhånd og siden vasker de. Det er skinnende rent når det er ferdig. Betaler 120 kr timen (pr pers. Men siden de er to så bruker de halve tiden). Dvs at vi betaler 400 pr gang. Har en leilighet på 70 kvm.

tingeling

Skrevet
Hvor ofte har dere det? og hva gjør de? og hva betaler dere?

Pappa og stemoren har ei som kommer en gang pr uke. Hun vasker hele huset og støvsuger det+tørker støv. Hun får 500 kr. Hun bruker 2-3 timer, tror jeg.

Gjest hyggelig
Skrevet

jeg vasket et stort to etasjes hus+ brettet klærne til arbeidsgiver (privat) da jeg var 15-17år. brukte ca 3 timer hver gang. begynnerlønna var 53kroner per time og jeg synes å huske at jeg fikk 70kroner det siste året jeg jobbet. dette var hvitt arbeid, men jeg hadde frikort så slapp skatt. når jeg ser tilbake på alt arbeidet jeg gjorde for DEN lønna kan jeg ikke skjønne at jeg gadd...

Skrevet
Altså betaler du hver person 75 kr timen... Selv om det er svart og rett i lommen deres, så synes jeg dette er så dårlig betalt at du burde skamme deg litt.

Etter å ha betalt skatt er det jo mange som jobber hvitt som ligger på ca samme nivå. Kanskje litt mer, men ikke særlig mye.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Ser at det er mange som har reagert på at vi betaler 300 for å få vasket huset av 2 pers. Til å begynne med kom det bare en person, og prisen har hele tiden vært 300 for hele huset. (er vaskehjelpen selv som bestemmer prisen etter å ha gått over huset) Da pleide hun å bruke ca. 3 timer. Etterhvert begynte de å komme 2 stk, og de bruker mellom 1,5 og 2 timer på huset. (jeg skrev ca. 2 timer) Her jeg bor er det ganske vanlig å betale vaskehjelper 100 kroner timen svart, så jeg skammer meg ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...