Gå til innhold

Krøllete slør i organza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et langt slør i organza som er krøllete! Det vil si det er egtnlig ikke krøllete, men det er bretter i det etter å ha ligget brettet tidligere. Det var sånn da jeg kjøpte det hos kristins på Lillestøm og jeg mener hun sa at jeg måtte stryke det, men nå er jeg litt skeptisk til å bruke noe særlig varme på det. Prøvde på veldig svak varme og med ett vått klede mellom, men det ble nok så lite varme at det ikke hjalp noe som helst.

Er det noen som har erfaringer med å stryke ting i Organza? Det er Organza i de tytterste lagene på kjolen min også og skrederen sa at jeg ikke måtte sryke den... Forvirret!

Er det noe jeg kan gjørde selv eller noe sted som jeg kan levere det inn og få det ordnet? Det er ordentelige bretter i det så det holder ikke å henge det på badet mens jeg dusjer i varmt vann....

(Prøvde å ringe Kristins brudesalong i dag (fredag), men fikk følgende beskjed på telefonsvareren "Det er onsdag i dag og vi er stengt på onsdager...")

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer på om det skal kunne gå å henge det på badet.... Sett på varmt vann slik at det blir godt med damp på badet, og heng det opp, slett det ut så godt du kan med hendene først...

Se om det fungerer.....

Og skru av vannet når du har fått endel damp på badet.... lukk igjen døren og vent noen timer hvertfall

Endret av *Mocca*
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å IKKE bruke strykejern... men DAMPE det.... da vil det rette seg av seg selv.... så enten må du bruke dampjern (kan sikkert lånes på systuer???) eller så ville jeg tatt turen inn på brudesalongen du kjøpte det og få de til å ordne det....

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra salongen jeg kjøpte mitt organza slør at jeg kunne levere det til dem uka før bryllupet så skulle de stryke det for meg... jeg skal levere kjolen min også som også har organza på seg så skulle de fikse det for noen hundre lapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...