Gå til innhold

Når bør man bestille fotograf?


Brudulja

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid i forveien bør man ordne med fotograf? Jeg har tenkt å bruke en fotograf som er veldig godt kjent her. Gifter meg ikke før juni neste år da, men tida flyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotograf ville jeg ha bestilt et år i forveien (hvis det er en populær en). Ring å hør når tid de pleier å bestille hos din fotograf! Vi bestilte ca 9 mnd før og det gikk greit, men jeg hadde på følelsen at vi like godt kunne vært uheldige. Så fort du har datoen klar (ordna kirke og lokale?), bestill! Vi måtte også betale depositum på 1500, så det kan jo lønne seg å være sikker på datoen...

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirke og lokale er i box, så da er det bare å ringe og bestille skjønner jeg. Jeg var bare litt redd for å være for tidlig ute, har blitt mobba av de jeg går på skole med for å være bryllupsfiksert :oops: Jeg tror vel egentlig at de bare er misunnelige, for det må da være lov til å begynne å se på kjoler og slikt et år før vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig at de bare er misunnelige' date=' for det må da være lov til å begynne å se på kjoler og slikt et år før vel...[/quote']

Helt klart !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 14062003(gjest)

Vi bestilte og hadde samtaletime med fotografen et halvår før bryllupet. Dette var i siste liten og vi måtte ta til takke med en resttime. Den passet ikke perfekt, men ved å gjøre om bittelitt på tidene møtes endene allikevel :-)

Det kan godt hende at Nordstrandsfotografene er spesielt populære - ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk å få dokumentert skikkelig avtalen når den gjøres!!! selv om muntlig også er bindende, men greit å ha det i skjønneste orden -tro meg!!!!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte vår fotograf for 4-5 mnd siden og var der til 1 samtaletime allerede da. Hadde ny avtale med fotografen sist uke og hadde ytterligere 1 samtaletime. (Han ønsket å bli litt kjent med oss, få et visst inntrykk av hva slags bilder han skal ta, få litt opplysninger om klær og brudebukett). Første gang ble vi introdusert for de ulike bryllupspakker de hadde, ulike album etc. I mnd fra vi bestilte og frem til nå har vi fått tenkt oss litt om, og sist uke ble bestillingen gjort. Vi betalte et depositum, og fikk kopi av selve bestillingen. (Ingen kontrakt, men et oppsett på hva vi har bestilt - type album, sort/hvit, m/forlover og priser for hver enkelt ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss i mars for å gifte oss i august, og da fikk vi ikke fotografen vi ønsket (den eneste timen han hadde ledig var vielses-tidspunktet....). Så ring og bestill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Fotograf bør man ordne seg så fort man har fastsatt datoen. Særlig om man bor på et sted hvor det ikke finnes så mange fotografer eller man har et sterkt ønske om hvilken fotograf man vil benytte. Vi betailte vår fotograf 7-8 mnd før bryllupet, og da var det allerede 1 avtale denne dagen. Heldigvis klaffet dette bra med vielsestidspunktet vårt, så vi hadde virkelig flax.

Men å bestille fotograf rundt 1 år i forveien er nok helt vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestiller jeg den uka her, må bare få unna et par eksamener først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte fotografen ca et år i forveien. Da hun vi skal bruke er veldig kjent og utrolig flink og dyktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og herved gir jeg et spark bak til de som har ertet meg for å være tidlig ute med planlegging :erter: (altså ingen her inne). Tomme spann skrangler mest, sier mamman min bestandig. Det stemmer i dette tilfellet...

Fotografen vi ville ha var egentlig bortbestilt allerede, men flax for oss så hadde avtalen akkurat blitt forskjøvet til en annen dato :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok kontakt med han nå.. Får svar innen et par dager! :briller:

Har du fått svar ennå, Felix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og herved gir jeg et spark bak til de som har ertet meg for å være tidlig ute med planlegging :erter: (altså ingen her inne). Tomme spann skrangler mest, sier mamman min bestandig. Det stemmer i dette tilfellet...

Fotografen vi ville ha var egentlig bortbestilt allerede, men flax for oss så hadde avtalen akkurat blitt forskjøvet til en annen dato :D

Wow, snakk om flaks!

Når er det du skal gifte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke før 5. juni neste år, lenge å vente ja... Kunne ønske jeg var 2003-brud jeg også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...