Gå til innhold

1998?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Aqua_*
Skrevet

Inspirert av 2018 tråden så kunne jeg tenke meg å høre hva dere gjorde og drømte om/planla i 1998?

Fortell gjerne om hva som gikk etter planen og hva som ikke gikk etter planen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se.

Jeg var russ i 1998. Jeg flyttet til Bergen den sommeren, med en veldig klar plan. 4 år på NHH, og rett hjem! Tre år senere møtte jeg han som nå er min mann, og bor visst i Bergen fortsatt ja... ikke helt etter planen, nei :ler:

Gjest veldig utlogget
Skrevet

1998....

Da var jeg utvekslingsstudent i Japan. Der hadde de en tradisjon med at man skulle henge drømmer sine på en bambus busk, for da ville drømmene gå i oppfyllelse.

Jeg hengte opp to drømmer, å bli kjent med XX og å bli lege.

I dag er japansken glemt, jeg er forlovet med XX og ferdig lege til sommeren.

Så kanskje det var noe med disse bambus drømmene? :)

Gjest Gjest
Skrevet

1998 var det året jeg fylte 14 år. Jeg gikk siste halvdel av 8.- og første halvdel av 9.klasse dette året, og jeg må si at jeg ikke husker så veldig mye fra den tiden.

Høsten 98 var vi på leirskole og vi fikk en ny jente i klassen som senere skulle bli en del av "gjengen". Vi var fem venninner i klassen som holdt sammen fra akkurat den perioden der. I dag har jeg ikke mye kontakt med noen av de (men jeg har alle som venner på facebook. ;) )

Ellers var jeg vel som fjortiser flest, avstandsforelsket i eldre gutter på skolen og hele pakka. Tror ikke jeg hadde så mange fremtidsplaner. Det var vel stort sett å leve i nuet.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Sommeren for ti år siden var ganske spesiell. Jeg var nettopp ferdigstudert, og skulle gifte meg på sensommeren. Etter bryllupsreisen skulle vi flytte til en mindre by for å jobbe i ett års tid. Vi ønsket oss etterhvert barn. Det var dermed forandring på de fleste områder i livet på en gang; bosted, sivil status, gikk ut i jobb, flyttet fra venner og familie.

Vi fikk vårt første barn året etter, og to til de påfølgende tre årene. Nå kan jeg overhode ikke tenke meg å flytte herfra! :ler:

Ellers tror jeg det er ganske presist å si at jeg aldri har gått mer på kafé enn jeg gjorde den sommeren. Jeg måtte fylle opp kafékvoten mange år frem i tid, siden jeg visste at det var langt mellom de gode lattene mitt neste bosted.

Gjest Raptuza
Skrevet

I 1998 var eg gift på andre året, 25 år, flytta til mannen min sin heimby, fekk barn.

Skrevet

Jeg var 12/13 år og faren min døde. Jeg så for meg en problemfri fremtid der jeg ville komme meg gjennom vgs uten problemer, studere det jeg ville ute problemer, få mann og bar uten problemer.

I løpet av siste halvår ble jeg veldig syk av anoreksia, og alle planene mine om det problemfriet livet gikk rett til helvete, for å si det mildt.

Skrevet

1998 møtte jeg mannen som har påvirket livet mitt aller mest - så langt.

Jeg hadde bodd meg til i huset mitt, frigjort meg fra tidligere spøkelser og jobbet steinhardt. Hadde fått smaken på jounralistikken og prøvde å få en fot innenfor på de rette stedene og lyktes ganske bra etterhvert.

Datteren min begynte på skolen den høsten. Nå har hun blått hår :fnise:

Jeg er på mange måter ikke så mye lenger enn jeg var da - men jeg har fast jobb og større hus.

Skrevet

Jeg var en veldig hormonell og sint tenåring i videregående, trassig og vill, men faktisk ikke dum. Fikk masse kjeft fra lærere - du kan jo, hvorfor vil ikke du?

:ler:

Skrevet

Jeg var 22 år,samboeren var FN soldat i Libanon.Jentene våre var 2 og 4 år og jeg gikk på voksenopplæring for å få artium.Det var et fint år med gode venner og en flott Hellas ferie :)

Skrevet

da begynte jeg på ungdomskolen og livet mitt tok noen uventede nye retninger. Jeg skiftet helt vennegjeng (ble slått sammen med en annen skole), vi flyttet til en nabokommune, jeg fikk fotsatt gå på samme skole, men måtte pendle en halvtime hver vei. Og mamma og pappa skilte seg. Jeg hadde ingen store planer for fremtiden.

Idag er jeg samboer med verdens beste gutt (vi er jo fortsatt unge..hehe) og jeg er ferdig utdannet om tre dager. Jeg har fått jobb og vi flutter hjem til sommeren. Nå begynner en ny fase i livet mitt med jobb, giftemål, barn, hus, bil osv.. :)

Skrevet
Inspirert av 2018 tråden så kunne jeg tenke meg å høre hva dere gjorde og drømte om/planla i 1998?

Fortell gjerne om hva som gikk etter planen og hva som ikke gikk etter planen:)

Jeg var ti år i 1998, så jeg hadde vel ikke så mange planer for fremtiden, planla å fullføre femteklasse, og det klarte jeg med glans :)

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

I 1998 var jeg samboer med mine to eldste barns far. Vi flyttet til et forholdsvis sentrumsnært naturområde, der det var mange fortidsminner og dyr som beitet. Om morgenen når vi sto opp, spesielt på våren, sto det gjerne 10-20 harer og spiste på marka på øversiden av huset. Elgen var også en flittig gjest og de sto iblant og så på oss når vi måkte snø på kveldene, de hang jo ofte utenfor.. så vi ble nesten litt vant til hverandre.

Eldstemann begynte på skola og brakk armen det året. Min mellomste skiftet barnehage, hun hadde hittil pendlet med ferge for å komme seg til barnehagen som hun gikk i og dette ble litt tungvint, så da det ble ledig plass, skiftet vi.

Jeg begynte å jobbe på et sted der jeg fikk økt kompetansen min grundig innenfor faget mitt, før det hadde jeg 2-3 jobber samtidig, men jobbet ikke 100% tilsammen. Arbeidskompisene var forresten spesielt minneverdige, men jeg har flyttet langt fra dette stedet og har liten kontakt med dem.

I 1998 drømte jeg om egen bedrift og å få meg et småbruk, jeg har hatt egen bedrift (rett etterpå), jeg har enda ikke skaffet det småbruket. I 1998 trodde jeg forresten at jeg ikke skulle ha flere barn, men i 2005 fikk jeg en fin liten gutt.

Skrevet

Da fikk jeg datteren min og fyllte 30

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg var 14 og var nettopp begynt på ungdomskulen, eg hadde nettopp fått nye venniner og var mykje med dei. Så livet mitt var i endring og hadde det betre enn nokon gong. Eg drømte om medieutdanning i Volda. No tek eg medieutdanning i....nettopp...

Skrevet

I 1998 var jeg bare 10 år og livet var problemfritt. Trodde vel jeg kom til å suse gjennom livet uten nevneverdige problemer. En "leve lykkelig alle mine dager"-greie. Vel, det har i alle fall ikke skjedd.

Skrevet

Jeg levde i grunn et liv uten spesielt mye planer. Løpte rundt, syklet på sykkelen min, og var litt eldre enn de minste på skolen (var 8 år i '98)

Og nå er det to uker til jeg fyller 18, snart ferdig med vidregående, og er litt paff over hvor fort tiden går :sjenert:

Skrevet
1998....

Da var jeg utvekslingsstudent i Japan. Der hadde de en tradisjon med at man skulle henge drømmer sine på en bambus busk, for da ville drømmene gå i oppfyllelse.

Jeg hengte opp to drømmer, å bli kjent med XX og å bli lege.

I dag er japansken glemt, jeg er forlovet med XX og ferdig lege til sommeren.

Så kanskje det var noe med disse bambus drømmene? :)

Så herlig! <3

Skrevet

Jeg var 20 og studerte i England. Planen var å fortsette i Trondheim etter å ha fullført graden i England, husker at jeg i allefall ikke skulle studere i Oslo. Vel, året etter møtte jeg han som nå er mannen min, så det ble Oslo likevel, og nå ser jeg ikke for meg at vi skal flytte fra området. :fnise:

Skrevet

Tja, i 1998 var jeg gift for 2 gang, hadde masse jobb med å opparbeide hagen rundt det nye huset, tok ny utdannelse innen IKT pga omskolering, hadde 3 hjemmeboende barn og planla og gjennomførte tur til Disnelyland Paris. Min kjære bestefar døde den sommeren.

Rart hvor livet mitt har forandret seg de 10 siste årene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...