Gjest Joggisen Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg jogger nesten hver dag, 30 - 60 min. Hvor lang tid tar det før kroppen venner seg til dette, og forbrenner mindre? Så lenge jeg er dødssliten etter turen, så har den vel ikke vent seg til det?
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Så lenge du legger innsats i det, så blir man sliten, uavhengig av hvor godt trent man er, med mindre man er en makrell, da. Heldigvis funker det sånn, ellers måtte man jo til slutt satt av halve dagen til trening om man skulle få effekt. Forbrenningsmessig derimot, kan du forbrenne mindre på en 30 min joggetur når du veier f.eks 80 kg enn når du veier 100. Det er fordi kroppen vil ha mer å dra på etc. Dersom du derimot jogger samme rute i et halvt år med samme tempo, vil den utfordre kroppen mindre, fordi den aerobe kapasiteten (kondisen) blir bedre. Det gjør det ikke dårlig trening av den grunn. Om du vil gi forbrenningen din et ekstra spark, begynn med styrketrening i tillegg, som i motsetning til jogging også øker kroppens forbrenning når man ikke trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå