Gå til innhold

Bytting av bryllupsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man byttet bryllupsgaver som man får flere av eller f.eks ikke trenger? Man får jo ikke kvittering med bryllupsgaven og de fleste butikker vil vel ha kvittering på at tingen er kjøpt hos dem???

Noen som har erfaring på området??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem å bytte ting som ligger i sin opprinnelig innpakning uten kvittering;)

Skrevet
Ikke noe problem å bytte ting som ligger i sin opprinnelig innpakning uten kvittering;)

Er det ikke?? Hva om det er en ting som selges på flere butikker da? Har hørt om kunder på f.eks El-KJIP (kjøp) som f.eks kommer og klager på varene eller at de vil ha hevet kjøpet, og da er jo kvittering det første de spør etter....

Skrevet
Er det ikke?? Hva om det er en ting som selges på flere butikker da? Har hørt om kunder på f.eks El-KJIP (kjøp) som f.eks kommer og klager på varene eller at de vil ha hevet kjøpet, og da er jo kvittering det første de spør etter....

Etter jul får man jo byttet alle julegaver uten kvittering. Dette er faktisk ikke noe problem så lenge det er uåpnet og de har varen.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere får nok ikke penger tilbake, om det er det du mener. Men så lenge de har varen i sitt sortemang, så bruker det ikke å være noe problem å bytte...

Gjest antigartner
Skrevet

Uten byttelapp er det vel opp til butikkens velvilje om de vil bytte en vare. Det er ikke en rettighet etter Kjøpsloven, så vidt jeg vet. Vanligvis er ikke dette noe problem hvis gaven er i uskadd originalemballasje, og varen finnes i butikkens sortiment.

(Det er noe annet hvis en ting er skadet, for da er det garantier og reklamasjonsrett som gjelder.)

Skrevet (endret)

Jeg nekter å tro at elkjøp krever kvittering. Der har de jo registrert alt på dataen (med mindre du kjøper en pakke duracell eller noe). Vi skulle klage på en ovn, og hadde mistet kvitteringen (les: ikke giddet å ta vare på), det var null problem.

---

Uansett - om du leverer inn en vare de selger i butikken, så kan de jo uansett selge det videre. Selvsagt kun bytte - ikke få penger for, som Lissi33 er inne på. Ellers kunne nok tyveribransjen tjent seg gode penger på å "selge" tyvegods til butikkene. Men dette er en ekstra service fra butikken sin side, ikke et krav forbrukeren har.

Endret av Jade
Gjest nextlife
Skrevet
Jeg nekter å tro at elkjøp krever kvittering. Der har de jo registrert alt på dataen (med mindre du kjøper en pakke duracell eller noe). Vi skulle klage på en ovn, og hadde mistet kvitteringen (les: ikke giddet å ta vare på), det var null problem.

---

Litt OT, men jeg har hatt et sant Hel...e med Elkjøp i forbindelse med reklamasjon på en mobiltelefon. Kvitteringen fantes ikke (var en gave), og de nektet å ta inn telefonen (ennå den hadde vært inne en gang før der). Nokia tok ansvaret, de hadde i sine data når og hvor telefonen var kjøpt.

Så,- jo de kan finne på å kreve kvittering.

Skrevet

Takker for svar! Skjønner at man ikke får penger tilbake, men det er jo fint at mange butikker tydeligvis er villige til å bytte varen.

Skrevet

har bytta en haug med ting jeg hehe. fikk med byttelapper på endel ting da, men på tilbords f.eks tok de inn alt jeg hadde med :)

Skrevet
har bytta en haug med ting jeg hehe. fikk med byttelapper på endel ting da, men på tilbords f.eks tok de inn alt jeg hadde med :)

Du fikk bytta inn alt ja! Så bra! Fikk du mye fint eller? :)

Skrevet

Jeg jobber i et glassmagasin, og vi tar i mot det vi kan. Når folk har hatt bryllup er vi som regel litt "snillere" på bytting enn vanlig, i og med at gjestene (og gavene) kan komme fra flere steder av landet. Dersom vi har varen i sortimentet tar vi i mot, men vær obs på at dersom den har vært på tilbud den siste tiden blir det da til tilbudspris. Kunden får en tilgodeseddel tilbake. :)

Skrevet

Vi bytter også inn produkter vi fører selv om det ikke finnes byttelapp :) Så tror det går greit de fleste steder, så lenge man lar tingene ligge fint i esken :)

Skrevet

Som regel så kan man få et bytteklistremerke på varene, dermed kan brudeparet bytte uten kvitteringer. Får tilgode lapp, ikke penger.

Skrevet
Som regel så kan man få et bytteklistremerke på varene, dermed kan brudeparet bytte uten kvitteringer. Får tilgode lapp, ikke penger.

Joda, men noen butikker bytter uansett, hvis det er produkt man fører og varen er i orginalemballasje :) Det gjør i allefall vi. Kan jo hende man har glemt å si at det er en gave (hvis man pakker inn selv), at personalet har glemt å ta på byttelapp eller denne er kommet bort f eks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...