Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en ivrig bruker av Reactine og før det har jeg brukt tablettene Zyrtec, men jeg er allikevel like slapp som jeg var før jeg tok tablettene. Noen som ahr litt erfaring med andre legemiddler eller andre former for terapi som hjelper? Jeg har hørt om en vaksine??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vaksine hjelper, men det er ikke bare en sprøyte som må til. Du må gå over en periode og sånt. Bruker Aerius selv...

Skrevet

Det finnes noe på helsekosten som virker like bra som vanlige allergitabletter.

Har venner som bruker dette og de er kjempefornøyde - ingen bivirkninger i det hele tatt.

Husker dessverre ikke navnet (???-min eller noe), men det er kapsler som tas daglig.

Gjest Virvel
Skrevet

Både modern og jeg har nå gått til anskaffelse av nesehorn (blått plasthorn, ikke et dyr!) og skyller neser som bare det. Det holder for oss som ikke er så veldig hardt angrepet, men hvis du er veldig allergisk må du vel ta medisiner i tillegg. Akkurat der er jeg ingen ekspert, men tenkte jeg skulle nevne neseskylling, for det hjelper faktisk en del altså. ;)

Skrevet
Husker dessverre ikke navnet (???-min eller noe), men det er kapsler som tas daglig.

Jeg brukte tidligere noe som het Alaramin fra helsekosten....det hadde ingen bivirkninger på meg, men kan ha det - varierer fra person til person...

En annen ting er at det er bjørkepollenekstrakt slik at man faktisk kan bli verre....og så bør man begynne FØR pollensesongen starter, så sansynligvis er det for sent i år...

....og så blir det ikke akkuratt billig for en sesong, da....

Skrevet

Jeg går og får akupunktur mot bjørkepollen-allergi !

Får nåler kun i sesongen for bjørkepollen, iår er det fjerde året jeg bruker det - og har aldri vært så fin før !

Skrevet

Jeg bruker allermin fra helsekostforetning i tillegg til zyrtec.

Jeg har også tidligere tatt kortisonsprøyte, men har sluttet med det siden jeg mener kortison ikker er så bra for kroppen/immunsystemet.

Noe som er viktig hvis man er veldig plaget av allergi er å dusje før man legger seg, bare ha vinduet oppe når det regner, evt ha et filter foran vinduet som fanger pollenet (kommet et nytt nå som "puster"), ikke henge klær ute til tørk, prøve å holde seg i skyggen osv.

Det finnes alternative behandlinger. Jeg gikk tidligere akupunktur, dette hjalp meg en del, men det var alt for dyrt i lengden. Gikk bra så lenge jeg bodde hjemme, og foreldrene mine kunne betale.

Skrevet

Ingen som har erfaring med vaksinen?

Tror kanskje jeg burde prøve noe nytt, utenom apoteket.

Skal stikke innom helsekosten. :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...