Gjest Lilleulv Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har en hund som er veldig glad i å sleike. Hun har vært sånn fra hun var valp, i begynnelsen trakk jeg meg vekk med et misfornøyd grynt hver gang hun sleiket, men det hadde rett og slett ingen effekt. Kan ikke klappe henne uten at hun sleiker og er bortpå med munnen. Jeg har aldri vært noe fan av det der, så prøver å unngå det, og i ansiktet har hun aldri fått sleike! merker også at noen mennesker vi møter som hilser på henne misliker det, spes barn som ikke er hundevante. hun tror jo hun er snill da stakkars. er noen hunder bare sleike-hunder? synes det er litt rart hun aldri har trappa ned på sleiking når jeg alltid har trukket meg unna...? blir litt mer pes å kose med henne når hun absolutt skal sleike og slafse og gjerne totte på fingrene dine synes jeg. råd?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Hun sleiker fordi hun er underdanig. Jo mer du unnviker henne, jo mer vil hun ønske å sleike deg
birma Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Dytt henne vekk og slutt å klapp henne når hun sleiker. Ja, en underdanig hund sleiker, men ikke så mye som du beskriver, det der er rett og slett en dårlig uvane. har hatt et par slike sel, og på ene måtte jeg klype tunga på henne for å få henne til å skjønne at det der ikke var aktuelt å holde på med.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Søk. Det var en tråd om akkurat dette for en liten stund siden.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Klype i tungen ville jeg IKKE ha gjort!!!!! !!!!! Greit nok at det er irriterende at hunden slikker mye, men dt gjør den for å vise hengivenhet eller at den er underdanig, kommer ann på situasjonen. Ville bare ha fortsatt med å trekke hånden til deg når hunden slikker. Min elsket å slikke uansett...Men med trening, og trekke hånden til seg, har hun gitt seg med det helt.
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Klype i tungen ville jeg IKKE ha gjort!!!!! !!!!! Greit nok at det er irriterende at hunden slikker mye, men dt gjør den for å vise hengivenhet eller at den er underdanig, kommer ann på situasjonen. Ville bare ha fortsatt med å trekke hånden til deg når hunden slikker. Min elsket å slikke uansett...Men med trening, og trekke hånden til seg, har hun gitt seg med det helt. wow, så da er det mulig men jeg har aldri latt henne sleike jeg da, men hun prøver fortsatt. hehe. jeg kommer nok ikke til å klype henne... hun er så ydmyk og snill stakkar så det tror jeg ikke hadde vært bra. Hun har vært veldig myk helt fra starten, så vi har jobbet en del med å bygge opp selvtilliten hennes. Hun sleiker hund nr 2 også. De ligger inntil hverandre og hun rundsleiker hele hund nr 2. nesten litt komisk å se på
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Dytt henne vekk og slutt å klapp henne når hun sleiker. Ja, en underdanig hund sleiker, men ikke så mye som du beskriver, det der er rett og slett en dårlig uvane. har hatt et par slike sel, og på ene måtte jeg klype tunga på henne for å få henne til å skjønne at det der ikke var aktuelt å holde på med. Klype en underdanig hund? Hva godt gjør det med hundens psyke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå