MarianneE Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Digger det nye programmet til Gordon Ramsey! Tenker på det der han hjelper skakkjørte restauranter tilbake på fote igjen. Liker at han er så utrolig engasjert i yrket sitt, og at han går så opp i det han driver med. Som broder'n sier; Han er beintøff.....
Gjest Thalee Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Digger han jeg også! :-D Ekle kjøkken er det verste jeg vet
Brunhilde Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg syns også han er gøy å se på, men du verden for et temperament!
Gjest Eurydike Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Jeg synes den britiske versjonen var bedre, i den amerikanske blir det litt for regissert og litt for mye kjefting etter min smak. I den britiske serien fikk man også se og høre mer om matlagingen. Gordon Ramsay framstår som en meget spesiell personlighet (til tross for at han altså virker temmelig iscenesatt her, nesten som en parodi på seg selv) - fascinerende og flink, men også usympatisk på grensen til noe usunt. Av og til er overhøvlingene hans bare vonde å se på, og nærmer seg mobbing.
Bloodless Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Gordon Ramsay er stygg som juling, men sexy som faen!
NullHull Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Gordon Ramsay er stygg som juling, men sexy som faen! OH YESSSSS!
Gjest forklaringenes mester ;-) Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Jeg synes den britiske versjonen var bedre, i den amerikanske blir det litt for regissert og litt for mye kjefting etter min smak. I den britiske serien fikk man også se og høre mer om matlagingen. Gordon Ramsay framstår som en meget spesiell personlighet (til tross for at han altså virker temmelig iscenesatt her, nesten som en parodi på seg selv) - fascinerende og flink, men også usympatisk på grensen til noe usunt. Av og til er overhøvlingene hans bare vonde å se på, og nærmer seg mobbing. Jeg sitter også med den følelsen av at alt er så veeldig regissert. Først er de glade for å få hjelp, og så er det bare krangling, så lufter eieren seg og plutselig er alt bra. Men det jeg tenker da er at programmet er sånn at alt egentlig tar mye lenger tid enn programmet skal virke som, og når mye blir klippet bort i midten så virker det veldig regissert. At de bruker over en uke på programmet og derfor går det egentlig mye lenger tid mellom eierens hysteriske anfall og krangling til eieren plutselig er fornøyd og glad, mens vi får se bare en kort tid for å gi en illusjon over hvor fort endringer kan skje.
Gjest Eurydike Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Jeg sitter også med den følelsen av at alt er så veeldig regissert. Først er de glade for å få hjelp, og så er det bare krangling, så lufter eieren seg og plutselig er alt bra. Men det jeg tenker da er at programmet er sånn at alt egentlig tar mye lenger tid enn programmet skal virke som, og når mye blir klippet bort i midten så virker det veldig regissert. At de bruker over en uke på programmet og derfor går det egentlig mye lenger tid mellom eierens hysteriske anfall og krangling til eieren plutselig er fornøyd og glad, mens vi får se bare en kort tid for å gi en illusjon over hvor fort endringer kan skje. Jeg tror det er mer enn det - det virker som det godeste Gordon rett og slett har fått gjennomgående instruksjon om rolletolkning underveis, for å kunne spille seg selv på en måte som er mest mulig sjokkerende, men også totalt overdreven og overtydelig (for alle andre enn det amerikanske TV-publikummet?). Men enig i at klippingen er viktig - det er jo en vesentlig del av tv-mediets språk. Ellers er jo dramaturgien med maksimalisering av konflikten helt fram til den mirakuløst raske løsningen tilslutt noe vi ser i mye reality, feks alle nanny-programmene.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har også veldig sansen for ramsey. Alle showene hans også faktisk.. han er frekk i kjeften og han kan være på kanten en del ganger, men det er jo image hans. tviler sterkt på at han snakker sånn til kona og barna hans;) Se på F word der for man litt innblikk i familien hans også, der virker han litt mer sympatisk. Hele image hans gjør at han blir ganske sexy;)
Gjest Bond Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Tja, det var en gang de hadde en italienst restaurant der eieren var skikkelig 'tøffing'? Sånn svær kar med stor gullkjede og korte hår - så litt sånn kriminell ut? Jeg var sikker på at han gikk på kokain. Der var det litt kult da Ramsey kjeftet til ham, om det var regissert eller ikke (de som jobbet der så i det minst veldig overrasket ut), han var jo sikkert 20-30cm kortere enn ham og sikkert bare halvparten av kroppsvekta. Den eieren var jo skikkelig kranglete og så ut som om han ville banke livet ut av Ramsey. Jeg tror det har også noe med klipping å gjøre, dvs at det virker som om det er regi der. Er ikke sikker på om Ramsey trenger noe mer karakter enn han allerede har, så jeg tviler på at det er noe manus der. Jeg tror at forskjellene med den Britiske versjonen har mer med de restauranteiere å gjøre. I Statene virker det som om mennesker er mye mer selvsikre og nesten litt selvgode og alltid klare til å kjefte litt og krangel og de ser ut til å synes at de alltid har rett. Endret 30. mai 2008 av mrs_bond
Bloodless Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Han er H*O*T!!! Er han på tv for tiden? Yes. "Gordon Ramsay rydder opp", som de så fint kaller det på Norsk. Går på tv3, Torsdager kl. 20:30. Serien i seg selv er faktisk litt kjedelig, men det er jo Gordon, so who cares?
Gjest LanaLane Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Han er også på Hells Kitchen på Viasat 4... var morsomt i dag da han som gikk ut sa til Ramsay at eneste grunnen til at han gikk ut og ikke Virginia var at Ramsay var kåt på henne. Ramsay svarte bare "So?" Han kunna godt ha kjefta litt på meg altså
lillesky Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Det står noe om at han spiller her. At han er dyktig er det iallefall ingen tvil om. Endret 1. juni 2008 av lillesky
cilipili Skrevet 1. juni 2008 #17 Skrevet 1. juni 2008 Han kunna godt ha kjefta litt på meg altså Hehehe
MarianneE Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. juni 2008 Leste her om dagen at det skal lages en norsk versjon med Øystein Hedstrøm. Eh....
cilipili Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 Leste her om dagen at det skal lages en norsk versjon med Øystein Hedstrøm. Eh.... Så også det. Ikke like karismatisk som Ramsey, nei Ikke i nærheten faktisk!
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 Så også det. Ikke like karismatisk som Ramsey, nei Ikke i nærheten faktisk! Hehe, det kunne faktisk blitt ganske artig med Øystein Hedstrøm som skulle redde kebabsjappa! Men tror dere mener Eyvind Hellstrøm som driver Bagatelle, hvis jeg ikke husker helt feil.. Skrev kokebok med Anne-Kat Hærland. Forøvrig er jeg helt enig i at han blir en pjuskete erstatning for Ramsay!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå