Gå til innhold

Trist brud..

Gjest Trist brud..

Anbefalte innlegg

Gjest Trist brud..
Skrevet

Var å skulle prøve brudekjole i går, og var i strålende humør. Hadde gledet meg sånn til denne dagen, og nesten fløy inn i butikken. Gleden dalte da jeg fikk vite at de "hadde bare fire kjoler i str 46 og enda færre i str over.. " Damen i butikken målte meg opp og ned, og jeg følte jeg veldig lite velkommen.

Jeg følte meg enorm og lite vakker.. Har brede hofter og stor byste, men er fast i fisken ellers. Følte meg overhode ikke overvektig før jeg dro inn i butikken.

Er det sånn overalt? At de som er str 36 - 40 har mengder å velge mellom.. men vi som er over gjennomsnittet får noen som henger borte i et hjørne..

Videoannonse
Annonse
Gjest Trist brud..
Skrevet

La den visst feil.. skulle vært på byllup

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, synes det er vondt å høre at du hadde en så lei opplevelse på "kjolejakt". Dessverre sitter jeg med samme følelsen selv, at størrelser over normalen (les 36-40) har dårligere utvalg, og jo større størrelse, jo dårligere utvalg. Og som du sier, de henger bortgjemt i en krok (er vel der de gjerne skulle sett oss "store" kunder også...).

Håper det finnes flere brudesalonger i nærheten der du bor, og at du får en mer positiv opplevelse der!

Lykke til!

Skrevet

Skjønner deg godt jeg.

Tror jeg hadde vurdert og gå en annen plass og få meg kjole altså.

Alle brudene skal føle seg velkommen og spesielle uansett størrelse.

Ville tro at der skulle være mer velge mellom i de større størrelsene også.

Skrevet

Huff, det var trist! En brud er da alltid vakker, det er ikke størrelsen det kommer ann på! Håper du finner drømmekjolen !

Gjest Gjest
Skrevet

Det er trist at det skal være slik. Og føler med deg trådstarter! Akkurat som med alle andre grupper, kommer bruder i forskjellige størrelser, og butikkene bør ha et utvalg for alle! Også de som er over og under gjennomsnittet!

Gjest Gjest
Skrevet

Så utrolig trist!

Jeg har to venninner som er store. De var begge utrolig vakre på bryllupsdagen sin :)

Den ene av dem fant kjolen sin på salong, og hun andre fikk sydd seg kjole etter en kjole hun fant på salong.

Jeg tror du traff på feil salong jeg altså. For de hadde faktisk ganske menge kjole de stedene jeg har vært.

Nå kan jeg si noe om hvorfor jeg tror det er slik at de har færre kjoler inne i størrelsene det selges minst av. Og jeg regner med at det er fordi det er dyrt å ha mange kjoler hengende siden det selges fler av kjolene i gjennomsnittsstørrelsene.

Det er sikkert ingen koselig sannhet, men jeg tror faktsik det er slik...

Det er trist at man ikke skal ha like mange valgmuligheter om man er noen størrelser over gjennomsnittet.

Jeg håper du finner drømmekjolen uansett :)

Skrevet

Så utrolig kjedelig. :( Jeg henger meg på de som anbefaler deg å prøve flere salonger. Det finnes nok de salongene som har et godt utvalg, også i størrelser som er over 40.

Skrevet

jeg tror nok også du har truffet på feil salong, jeg merket det selv når jeg prøvde kjoler, noen var veldig negative og det virket som de nesten måtte inn på et lager for å finne elefantkjolene der....

Men jeg fant kjolen min i en herlig butikk, var ikke snakk om str i det hele tatt, de bare hentet og prøvde på, fant ut at jeg måtte ha en str større enn de hadde der i salongen og de bestilte og sydde den litt inn t il meg, slik at den passet perfekt....

Hender ofte man føler seg litt spedalsk som overvektig...

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe sånt i noen av de fire salongene jeg har prøvd kjoler i. Og jeg bruker størrelse 52..

Ingen har kommet med bemerkninger, eller sett ned på meg, noe jeg grudde meg veldig for på forhånd. Jeg ble så positivt overrasket da jeg opplevde å føle meg som en prinsesse på lik linje med slanke mennesker!

Sånn skal man bare ikke oppføre seg. Jeg hadde svartelistet butikken og frarådet alle jeg kjenner å reise dit. Det der er ikke service!

Lykke til med kjolevalget, akkurat som DU er!

:klemmer:

Gjest Nygift!!
Skrevet

Hei,kjære deg!

Huff,skjønner at det må ha vært utroolig kjipt og frustrerende..

Å finne brudekjole skal jo være gøy!

Skriver ikke dette for å "selge deg en kjole" men kansje jeg kan hjelpe!

Har en fantastisk nydelig kjole som er ubrukt- str 16!! Kansje den kunne være noe for deg? Helt nydelig,med lappen fortsatt hengende på.. men nå vet jo ikke jeg åssen stil du liker da,men kansje det er verdt et forsøk! :love:

Gjest gjestfrid
Skrevet
Hender ofte man føler seg litt spedalsk som overvektig...

Det kan jeg tenke meg!

Er overhodet ikke overvektig men jeg er ganske høy så jeg har ikke sjans til å komme meg inn i noe som er mindre enn 42-44!

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Føler med deg TS... jeg er redd det samme skal skje med meg.. gruer meg veldig.. bruker til vanlig 42/44.. gruer meg sååå ille. nesten sann jeg er redd for å gå inn å prøve kjoler. men jeg så et program med kathrine søland fra agape brud. ho sa at alle fikk kjoler. uansett størrelse. tykk,tynn, lang, kort, bred osv... men jeg tenker på det uansett... ikke lett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...