Gå til innhold

Oblat


janne84

Anbefalte innlegg

burde ikke de være kommet nå?? Vet det er mange som har motatt de, men jeg har ikke.. Når tid starter de å klippe skilt? Har jo betalt avgifta, så da bør jeg jo få de snart og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hørte på nyhetene at de skulle bli sendt ut fra nå og frem til rundt 20.juni. Dersom man ikke hadde fått de innen månedsskiftet juni/juli burde man ta en telefon eller tre og sjekke. Men før den tid var det visst bare å vente..

Hilsen ei som også venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Avskiltingsbegjæringer blir sendt ut fra denne uka, oblatene kommer i løpet av juni/juli, og de begynner ikke å klippe skilter pga manglende oblat før i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskiltingsbegjæringer blir sendt ut fra denne uka, oblatene kommer i løpet av juni/juli, og de begynner ikke å klippe skilter pga manglende oblat før i august.

De klipper ikke skilt, de skrur de av.

Og det er Nord-Norge som får oblatene først (juni)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns bare det er rart at alle på jobb har fått de + de i nabolaget... men får bare smøre meg med tolmodighet,,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns bare det er rart at alle på jobb har fått de + de i nabolaget... men får bare smøre meg med tolmodighet,,:)

bare å slappe av!!

ingen vits å ta kontakt med SVV før i august. Noen må være sist på lista :fnise:

Mange av de som har røde oblater nå har nye biler eller nyregistrerte biler.

Men hvis du ikke har betalt årsavgift eller har forsikring på bilen bør du være nervøs, for da tar de skiltene dine :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare å slappe av!!

ingen vits å ta kontakt med SVV før i august. Noen må være sist på lista :fnise:

Mange av de som har røde oblater nå har nye biler eller nyregistrerte biler.

Men hvis du ikke har betalt årsavgift eller har forsikring på bilen bør du være nervøs, for da tar de skiltene dine :nei:

Her er alle regninger betalt, så vidt jeg vet iallefall :ler:

Hadde vel fått purring viss ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
De klipper ikke skilt, de skrur de av.

Begge gangene det har hendt meg har de brukt saksa og klippet. Det er godt mulig de skrur også, men vanligvis gidder de ikke å stå å plundre med det. Dessuten er det ett uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg har kjørt rundt med oblater i over en uke allerede, så det varierer nok når de kommer, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene det har hendt meg har de brukt saksa og klippet. Det er godt mulig de skrur også, men vanligvis gidder de ikke å stå å plundre med det. Dessuten er det ett uttrykk.

Høres veldig spesielt ut at de faktisk klipper skiltene. Da må de være så rustet fast at det er umulig å skru de løs. Du skal jo faktisk kunne få tilbake de samme skiltene etter alt er betalt.

Begge gangene... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest- på jobb

For å få oblat må 3 ting være i orden:

PKK (EU-kontroll)

Årsavgift

Forsikring

Hvis en av disse ikke er i orden får man ikke oblat.

Den første runden med oblater går til alle som hadde alt i orden per 8.mai. Dette er jo MANGE og derfor kommer oblatene til ulik tid for enkelte.

Det gjøres vel 6 kjøringer mot motorvognregisteret, den siste 28.juli. Siste frist for å sette oblater på bilen er 15.august, så før denne tid blir ingen avregistrert pgs feil oblat. Men man kan jo bli avskiltet pga manglende betaling av årsavgift, manglende PKK eller opphørt forsikrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Høres veldig spesielt ut at de faktisk klipper skiltene. Da må de være så rustet fast at det er umulig å skru de løs. Du skal jo faktisk kunne få tilbake de samme skiltene etter alt er betalt.

De klipper ikke i stykker selve skiltet, men skruene som holder det fast.

(De ruster forøvrig også fort fast, siden de sitter så langt nede på bilen, og blir saltet ned.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...