Gå til innhold

Nettbutikk med store klær


Gjest Pigalopp den yngre

Anbefalte innlegg

Gjest Pigalopp den yngre

Okei, jeg overdriver kanskje en smule når jeg antyder at klær i store størrelser ofte passer bedre for pensjonister enn for ei i 20-årene. Jeg synes utvalget i store klær har blitt bedre de siste årene. Men fortsatt synes jeg klærne jeg kan kjøpe er altfor trauste og kjedelige. Og iblant psykedeliske i farger og mønstre...

Jeg handler på steder som Kapp Ahl, Lindex, H&M, Zizzi, Ellos... Og finner liksom ikke det jeg leter etter: Stilige ungdommelige plagg som sitter bra på en stor kropp. Dongeribukser og enkle nøytrale gensere er enkelt å finne, men sommerklær og penklær sliter jeg veldig med. Og så skulle jeg gjerne hatt noe med litt svung over. Altså ikke bare kjedelige ensfargede plagg uten interessante detaljer i verken søm eller form.

Jada, jada... Hvorfor ikke slanke seg når det er så vanskelig å finne klær som passer? Akkurat DEN diskusjonen orker jeg ikke her. :)

Men er det noen som vet om fine nettbutikker med litt stilige klær som bestemor IKKE vil ha på seg? I str 50/52.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

http://www.torrid.com

Torrid har ting fra Dereon, Applebottoms, Babyphat og Rocawear som Gjest nevner, samt flere andre merker. Jeg har handlet der flere ganger og er veldig fornøyd med klærne. Det tar et par uker å få dem, og det koster litt med frakt, moms og sånn. Men når man ser på prisen per plagg er det allikevel ganske rimelig, siden prisen i utgangspunktet ikke er så høy. Jeg har aldri giddi å sende noe tilbake, men det er faktisk bare to plagg jeg har bomma på, og det kosta meg vel maks et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pigalopp den yngre

Tusen takk for flotte linker!

Nå ble jeg i shoppemodus ja! :danser: Tusen, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta deg en tur til England, Der er det mange butikker med flotte klær i litt større størrelser. Må jo ikke til London, og det er billig å fly!

Favoritt: www.monsoon.co.uk.

Mulig de sender til Norge også. De har hvertfall nydelige klær i god kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Eller ta deg en tur til England, Der er det mange butikker med flotte klær i litt større størrelser. Må jo ikke til London, og det er billig å fly!

Favoritt: www.monsoon.co.uk.

Mulig de sender til Norge også. De har hvertfall nydelige klær i god kvalitet :)

Jeg pleier alltid å handle på Evans. Men de sender dessverre ikke til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eller ta deg en tur til England, Der er det mange butikker med flotte klær i litt større størrelser. Må jo ikke til London, og det er billig å fly!

Favoritt: www.monsoon.co.uk.

Mulig de sender til Norge også. De har hvertfall nydelige klær i god kvalitet :)

Litt dyrt å dra til England kun for å shoppe. ;)

Har tittet innon monsoon på nett, men det var ikke så mye i store størrelser der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shopper sjelden i Norge, men tar turen til London vår og høst, og kjøper det jeg trenger til den kommende sesongen. Det er veldig billig å fly og du får mye mer for pengene, så alt i alt tror jeg ikke det er noe dyrere enn å shoppe klær i Norge.

I Monsoon-butikkene har jeg ofte sett klær i størrelse 22 og 24. Ikke helt sikker på hva det er i norske. Hm... 42 er vel 14, da blir kanskje 24 str 52??

Og Evans, Doroty Perkins, og kanskje Principles har vel større størrelser. Også Bravissimo, da, hvor man finner perfekte BH-er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pigalopp den yngre
Jeg shopper sjelden i Norge, men tar turen til London vår og høst, og kjøper det jeg trenger til den kommende sesongen. Det er veldig billig å fly og du får mye mer for pengene, så alt i alt tror jeg ikke det er noe dyrere enn å shoppe klær i Norge.

I Monsoon-butikkene har jeg ofte sett klær i størrelse 22 og 24. Ikke helt sikker på hva det er i norske. Hm... 42 er vel 14, da blir kanskje 24 str 52??

Og Evans, Doroty Perkins, og kanskje Principles har vel større størrelser. Også Bravissimo, da, hvor man finner perfekte BH-er :)

Takk for mange bra tips! :)

Har vært på årets London-tur, og da fikk jeg ikke tid til å shoppe noe særlig til meg selv. (Familietur med fokus på barnas opplevelse av byen) Gleder meg til neste voksentur dit! Men blir vel ikke før neste år... :tristbla:

Så da blir nettshopping tingen. Håper jeg. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
http://www.torrid.com

Torrid har ting fra Dereon, Applebottoms, Babyphat og Rocawear som Gjest nevner, samt flere andre merker. Jeg har handlet der flere ganger og er veldig fornøyd med klærne. Det tar et par uker å få dem, og det koster litt med frakt, moms og sånn. Men når man ser på prisen per plagg er det allikevel ganske rimelig, siden prisen i utgangspunktet ikke er så høy. Jeg har aldri giddi å sende noe tilbake, men det er faktisk bare to plagg jeg har bomma på, og det kosta meg vel maks et par hundrelapper.

Hei =) Hvor mye betaler du i frakt og moms ol.? Er det veldig mye eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei =) Hvor mye betaler du i frakt og moms ol.? Er det veldig mye eller? :)

Det kommer antagelig an paa vekten paa pakken. Proev aa bestille uten aa gaa helt til betalingssiden, da skal du faa den totale summen.

Moms er 25% av verdien paa pakken og ofte maa du betale toll paa 13% ogsaa (sjelden jeg har maattet betale det av en eller annen grunn, men det er toll paa klaer).

I tillegg kommer et fortolligsgebyr paa 60 - 120 kr.

DrJays.com har forresten en del.

Endret av Chimamanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg tror det beregnes ut fra hvor mye du bestiller. Men minimum er vel noe sånt som 30 dollar, altså litt i overkant av 150 kroner. Sist jeg bestilte betalte jeg 250 kroner i frakt.

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror det beregnes ut fra hvor mye du bestiller. Men minimum er vel noe sånt som 30 dollar, altså litt i overkant av 150 kroner. Sist jeg bestilte betalte jeg 250 kroner i frakt.

Ja, var innom posten.no og der stod det hvor mye det koster. er verdien på det som sendes som gjelder ja. tror jeg må bestille noe klær altså =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...