Gå til innhold

Hvor mange snitter pr person?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal bestille snitter til en barnedåp og har forhørt meg litt rundt hvor mange jeg må beregne pr person. Noen mener tre, andre mener 5. En sa at det er fem snitter pr person, men tre smørbrød.

Hva mener dere? Har dere erfaring med hva som er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det regnes 5 snitter pr. pers.

Kommer kanskje litt an på anledning, tidspunkt og sånne ting.

Men jeg ville nok bestilt slik at jeg visste at det var nok.

Snitter smaker godt dagen etter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meninga at man skal bli mett av disse snittene, eller forventer man at gjestene er "høflige" og bare symbolspiser? For å bli mett trenger man gjerne 7-8 stk. Dvs, jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, Retz. Serverer man bare snitter er det viktig å ha nok. Ikke alle spiser like mye riktignok, men ihvertfall 5, gjerne mer.

Supplerer man med dessert/kaker, kan man gjerne knipe inn litt på snittene. Men fremdeles kommer jeg til 5. 3 er for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5.

Hvis det er barnedåp så har gjeste spist frokost. Så er det kirke og så drar man dit man skal være - der er man kanskje i 13-tiden - så skal man snakke og sånn - 1330 er de sultne.

Og snitter er på hvitt brød - bare luft, veit du - så beregn 5 du. Selv om d skal ha kaker etterpå så er det snittene de spiser seg mette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det heter seg at man må regne 5 snitter pr person.

Tusenfryd skrev at snitter er hvitt brød/loff, men jeg kan tilføye at man også kan få snitter på "grov loff". Det er selvsagt mer mat i disse enn de helt fine snittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tre snitter er nok, dersom du også har et karbonadesmørbrød til hver. Det er ganske vanlig, og forsåvidt lurt siden det er litt mat i det...

Hvis du ikke skal ha det ville jeg nok hatt fem snitter....men jeg anbefaler karbonaden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, selvfølgelig er det ikke det...men de fleste gjør det. Jeg er kokk, og min erfaring er at når vi smører tre snitter + karbonade så er det mer enn nok...også til de som ikke spiser karbonaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betiller snitter fra catering selkap så er det 5 snitter, hvis man ikke bestiller karbonade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mange av dere ikke har deler av min famile på besøk!!!

Dersom min onkel i en barnedåp spiser mindre enn 8 snitter er han nok syk....

Men - heldigvis er ikke alle sånn....uansett karbonader eller ikke bestiller vi aldri mindre enn 6 snitter pr pers når det er et "heldags arrangement", vi...men må kanskje tilføye at kakene nesten ikke blir rørt...

Vel....poenget var og se litt ann gjestene man inviterer og pesonlig vil jeg heller ha litt for mye mat enn litt for lite... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 14 år senere...
På 22.5.2003 den 22.05, Gjest Anonymous skrev:

Nei, selvfølgelig er det ikke det...men de fleste gjør det. Jeg er kokk, og min erfaring er at når vi smører tre snitter + karbonade så er det mer enn nok...også til de som ikke spiser karbonaden.

3 snitter er alt for lite. Jeg har laget mange snitter til selskap, og jeg anbefaler minst 5 på stk. Har også en kokk i nær familie og han bare lo når jeg spurte ham om 3 snitter vil være nok.

Anonymkode: f0e3f...046

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...