Gå til innhold

Brudesko og andre sko


glaciera

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha sateng sko, og betalte 700,- i brudebutikken for disse. Skal farge mine sorte etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare jeg som er skeptisk til å kjøpe sko på nettet? Passer de? En ting er størrelse, men ofte er skoene for smale osv. Erfaringer?

på bridalshoes.com har de de fleste skoene i vanlig størrelse og vid størrelse - hvilket jo er perfekt for folk med brede føtter!

Selvfølgelig er det ikke helt ideelt å kjøpe sko via nett, men du kan returnere skoene og få pengene tilbake dersom de ikke passer.

Så OK, litt ekstra pes med å få ordnet sko, men jeg liker ikke sånne tradisjonelle brudesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg har kjøpt brudesko fra Linnea Raffaelli, hos Christiane i Oslo. De var de dyreste sko jeg noen gang har kjøpt (OK, etter telemarkstøvlene, da!) men jeg er kjempefornøyd. Jeg bestemte meg faktisk for sko før jeg bestemte meg for kjole. Linnea Raffaelli lager skinnsko som ikke er helt som satengpumpsene. Anbefales! Jeg har gått dem inn, og de kjennes kjempegode på foten. Hurra!

Hadde jeg funnet et par jeg likte hos en skobutikk, ville jeg nok satset på dem... Men jeg liker ikke spisse finsko - eller spisse vanlige sko - jeg må ha litt bredere sko, og helst uten strass og dilldall. Og slike var det vanskelig å finne.

For øvrig er jeg også skeptisk til å kjøpe sko på nettet. Jeg er skeptisk til å kjøpe klær og andre ting som man risikerer å få feil størrelse på også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også kjøpt sko fra Linnea Rafaelli - de kosta riktignok 1500,-, men det var også de eneste skoene som jeg syntes passet kjolen (også L. Rafaelli) og som jeg kan tenke meg å bruke igjen etter bryllupet.

Kjempestilige i skinn med perlemorsfarge. De var også utrolig gode å gå i, klemmer ikke noen steder og jeg VET at jeg ikke vil få gnagsår eller vondt i beina i de selv om de skal sitte på i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Jeg har også bestillt sko via bridalshoes.com, og beløpet ble trekt i forrige uke! 378,- inkludert porto ble det! For DE lekre skoa :lol:

Nå er de vel rett rundt hjørnet, og jeg er skikkelig spent! Jeg er en standard størrelse 36 i pensko, og har smal fot....så jeg regner med at de passer - er ikke redd for at jeg har gjort et bomkjøp...ennå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og jeg har akkurat fått telefon fra svigermor som ba pent om ikke hun kunne få kjøpe sko til meg!

Hun ville så gjerne få være med på å kjøpe noe til brudestasen min som hun sa, og alt det andre jeg skal ha er jo omtrent i boks.....

Så skål for svigermødre, for meg er dette nok et symbol på at vår nærmeste familie støtter oss og er glade på våre vegne!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som er skeptisk til å kjøpe sko på nettet? Passer de? En ting er størrelse, men ofte er skoene for smale osv.

Jeg har spesielle føtter og spesielle behov, men har gitt opp å finne noe som er brukbart her i Norge. Jeg simpelthen nekter å betale over tusenlappen for et par sko som mest sannsynlig blir brukt én dag!

Jeg har kjøpt disse:

http://www.bridalshoes.com/hayley.htm

ID: Hayley: White Boca

QUAN: 1

DESC: 7.5 W

PRICE: 49

49 US dollar, størrelse 7,5, ekstra bredde, forhåpentligvis kritthvite som kjolen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brudesko fra Linnea Raffaelli' date=' hos Christiane i Oslo. De var de dyreste sko jeg noen gang har kjøpt (OK, etter telemarkstøvlene, da!) men jeg er kjempefornøyd.[/quote']

Var inne å så. Mye fint!! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her er mine: http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/vwp?.d...rc=ph%26.view=t

Bestilt på bridashoes de også - og MYE penere i virkeligheten enn på bilde! Behagelige er de også - veldig gode til mine smale føtter (jeg ebstilte da logisk nok ikke den brede utgaven...). Og akkurat sånne sko jeg ville ha, men ikke kunne finne i Norge...

Under 400 kroner - godt fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy at det er så mange andre her som også har bestilt sko via bridalshoes.com!

Pip, dine var kjempefine!

Princess, dine sko var pene de også, men ikke helt min stil. Men det viktigste er jo at du er fornøyd, det er jo tross alt du som skal bruke dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy at det er så mange andre her som også har bestilt sko via bridalshoes.com!

Pip, dine var kjempefine!

Takk! :briller:

Liker dem selv også, ja... En gang før jeg snakket om sko her inne, var det en som ikke kunne skjønne at en brud kunne ha 'tærne ute'... Jeg tar sjansen lell jeg, gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en grunn til at det finnes så utrolig mange forskjellige sko (og ikke minst kjoler!) der ute :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip, kjolen vil jo mest sannsynlig skjule skoene mesteparten av tiden, eller hva?

Uansett; jeg synes ikke det er noen krise jeg, med åpne sko. Tenk så utrolig svette føtter man kan få på en varm sommerdag med tette , "vanlige" brudesko?

Nei, jeg går for en sandalløsning jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip' date=' kjolen vil jo mest sannsynlig skjule skoene mesteparten av tiden, eller hva?[/quote']

Er meningen det ja!! :D Nå kan det vel hende at min kjole gir flere glimt av skoene enn andre brudekjoler (http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.dir=/Bryllup&.view=t ), men likevel... Tror ikke noen av mine gjester vil reagere uansett... (Hun som skrev om det sammenlignet med prinsessebryllupet da, at pressen hadde kommentert at en eller annen der hadde hatt åpne sko - og det var jo ikke bruden, så hvordan skulle dette gå... :o ) Men min gjesteliste og pressedekning ligner ikke så mye på Märthas... :wink:

Hadde blitt krise for meg med sånne spisse tær, tror jeg. Jeg orker ikke å gå med det - føttene mine pines... Og dessuten syns jeg faktisk det er penere med åpen tå, så valget var enkelt! Skål for tærne våre! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Princess
Tenk så utrolig svette føtter man kan få på en varm sommerdag med tette , "vanlige" brudesko?

Nei, jeg går for en sandalløsning jeg også:)

Er veldig enig! Sandaler hadde jeg også valgt om jeg skull giftet meg på sommeren! (men det skal jeg altså ikke :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine brudesko på Kristins brudesalong på Lillestrøm, kostet 1.100, men det går jo ann å farge dem etterpå!!! Er helt fornøyd med dem!!!

Og jeg ikke i vanlige skobutikker først, men fant ikke noe der... Ville nemlig ha noen med høy og ikke helt tynn hæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...