Gå til innhold

Hva mener dere?

Barn i bryllup?  

83 stemmer

1. 1. Bør de være til stede? Både bryllupsgjester og brudepar oppfordres til å svare

• Først når barna er til stede, blir det en skikkelig fest for begge familiene.
      7
    • Barna bør være med, men må bli underholdt på eget vis
      3
    • Brudeparet må bestemme om de ønsker barn eller ikke tilstede
      65
    • Barn forstyrrer bare
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør barn være til stede? Hvorfor? Eller hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg bør være opp til brudeparet å bestemme.

Skrevet
Det synes jeg bør være opp til brudeparet å bestemme.

OG vi har bestemmt at noen barn er naturlig å ha tilstede, andre ikke!

Gjest Pysepus
Skrevet
OG vi har bestemmt at noen barn er naturlig å ha tilstede, andre ikke!

Samme her! :) Hos oss kommer brudebarna og lille nevø (og kanskje en baby eller to) - de kommer til å gå tidligere enn oss andre da, men det er fordi at foreldrene bestemmer at de skal gå før :)

Gjest Gjest
Skrevet

Barn har ikke noe å gjøre i vårt bryllup. Hadde vi hatt egne barn så måtte vi revurdert dette.

Skrevet

Det synes jeg får være opp til brudeparet. Personlig ville jeg ikke ha barn i bryllupet.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å ekskludere barna i familien på en sånn dag. Vi inviterer alle som har barn med barn, noe annet er utenkelig for oss.

Skrevet

Synes det er helt opp til brudeparet og vurdere. For vår del så inviterer vi alle søskenebarna mine, inkludert de 8 som er under 18. Tenker det er større sjangs for at foreldrene (altså mine onkler og tanter) kommer reisende om de er invitert med, og jeg er jo utrolig glad i alle sammen :) Inviterer ikke venners barn, ikke alle man har like nært forhold til, og det hadde blitt altfor mange.

Skrevet

Klart brudeparet skal bestemme dette selv. Det er jo deres bryllup.

Vi vurderte å ha barn med tidligere på kvelden, men at de ikke skulle være med senere. Det skal trossalt serveres alkohol, og senere på kvelden, synes jeg ikke barn har noe å gjøre der. Mest for deres egen skyld. Men siden de fleste foreldre kommer litt langveis fra, er det vanskelig med barnevakter. Da er det lettere at barna overnatter og koser seg hos slektninger el.l. hjemme, så får foreldrene kose seg og ha det gøy alene i bryllupet. Og kan ha det gøy til festen er slutt, uten å ha dårlig samvittighet :)

Sønnen vår skal være med til og med kakene. Han har med barnevakt hele dagen, og hun skal ta han med seg når kakene er ferdig.

Skrevet

Er opptil hvert enkelt brudepar å bestemme synes jeg:) Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup (festen), synes ikke barn og fest med alkohol hører sammen.

Skrevet

vi skal ha med et par barn, og foreldrene har fått beskjed om at det ikke kommer andre barn (så de vet at det ikke er noen å leke med....) de barna som kommer er brudepike og brudesvenn (de blir hentet i 9 tiden på kvelden - er 5 og 6 år), og en fetter av meg på 10 år... men han må nesten være med for de kommer utenbys fra og han kan ikke sitte hjemme alene når moren er på fest..... de to andre barna er 11 og 16 år og skal være med å "underholde" i kirken.. så kan ikke eksludere de fra festen... men foreldrene bestemmer her hvor lenge de blir...

ellers er det barnefritt hos oss..

Gjest Gjest
Skrevet

Noen barn er naturlige å invitere, andre ikke! :)

Til våre store bryllupsfest inviterer vi tantabarn, og dette inkluderer et par av barna til vennene våre, som anser bruden som "tante". Altså er dette alle barne til noen av vennene våre. Uaktuelt å be f.eks 2 av 4 søsken/stesøsken/halvsøsken vi kjenner, selv om jeg ser at noen faktisk sliter med denne problemstillingen...

Hvis vi skulle bedt alle gjestene med barn, ville det blitt et sted mellom 16 og 20 ekstra gjester mellom 1 og 10 år, og det er totalt uaktuelt! Dyrt, unødvendig, bråkete og de trenger jo plass de også.

Ser ingen som helst grunn til å invitere barn av søskenbarn.

Hvis noen av gjestene f.eks spør om det er greit å ta med sitt barn fordi de ikke får barnevakt/barnet ammes e.l, og dermed ikke kan komme ellers, er det selvsagt noe vi vil vurdere. KRAV om å ta med barn fordi DE synes det er en selvfølge, synes jeg er uoppdragent og dårlig etikette.

Det som er litt kjekt for oss, er at vi skal ha bryllupet på et hotell hvor gjestene overnatter i leiligheter med kjøkken, tv, internett og full pakke, så foreldrene kan evt legge barnet og ha de på babycall/bytte på å sitte der/ene forelderen kan bli igjen/ta med barnevakt e.l hvis de ønsker det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
foreldrene kan evt legge barnet og ha de på babycall

Godt å høre at folk har lært noe av Madeleine saken... :murvegg:

Skrevet

Dette synes jeg er opp til brudeparet å bestemme. For oss var det veldig naturlig å invitere alle barn. Gleder meg masse til å vaere sammen med de også i bryllupet! :) Barna legger seg når foreldrene bestemmer, i vår situasjon ser jeg ingen grunn til å gå inn og styre dette. Jeg er uansett av den oppfatning av at det ikke er krise om barn ser noen fulle mennesker sålenge foreldrene er (stort sett) edru. Men jeg vet det er veldig delte meninger om dette temaet. Jeg tror imidlertid at de flestene gjestene våre klarer å oppföre seg, så det skal nok gå bra. :ler:

Skrevet

Det er opp til brudeparet. Vi inviterer noen barn i bryllupet

• 3 uker senere...
Gjest Lille Bie
Skrevet

Vi kommer ikke til å ha noen som er under 18 i bryllupet vårt. Er ikke så utrolig begeistret for barn når de begynner å kjede seg, bli rastløs eller trenger oppmerksomhet i slike selskap. Vi ønsker at både foreldrene og de andre gjestene skal nyte dagen, og slippe å forholde seg til barn. Det gjelder ikke minst for oss selv! :jepp:

Gjest Thera
Skrevet

Det må selvfølgelig være opp til brudeparet.

Skrevet

Det er morsomt for barna å være i bryllup. Det vil lage fine minner for dem. De burde klare å bli underholdt uavhengi av de voksene.

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet
Er opptil hvert enkelt brudepar å bestemme synes jeg:) Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup (festen), synes ikke barn og fest med alkohol hører sammen.

Signerer.

Vi har valgt å utelate barn (barn av søskenbarn) nettopp fordi heller ikke vi synes barn og fest med alkohol hører sammen. Var litt tungt å svelge for svigermor... :P Vi inviterer heller ikke "små" søskenbarn, mest fordi vi ikke har noen kontakt med dem.

Det vi har tenkt på er venner med barn som reiser langt, fra Australia. Kan være villig til å godta det, nettopp fordi de da sannsynligvis kommer til å være i Europa i en to, tre ukers tid...

Skrevet
Det vi har tenkt på er venner med barn som reiser langt, fra Australia. Kan være villig til å godta det, nettopp fordi de da sannsynligvis kommer til å være i Europa i en to, tre ukers tid...

En ide kunne jo vært hvis du hadde noen hyggelige, pålitelige venner, som kunne være barnevakt for disse barna som kom langveis fra, denne kvelden/natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...