Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg er egentlig veldig glad i peanut butter, men har til gode aa finne et som smaker godt i Norge. Det maa ikke inneholde sukker, det er det viktigste. Har smakt to oekologiske typer til naa, men det smaker jo ikke i naerheten av det man faar kjoept i USA. Saa, noen tips?
onyx Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg kjøper peanøttsmør på helsekost. Det består kun av peanøtter og ev. litt salt. Jeg vet ikke hva slags peanøttsmør du er vant til fra USA, men noen av de større daglivarene fører også amerikansk peanøttsmør. Vær klar over at disse er tilsatt ekstra olje, salt, sukker etc.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg kjøper peanøttsmør på helsekost. Det består kun av peanøtter og ev. litt salt. Jeg vet ikke hva slags peanøttsmør du er vant til fra USA, men noen av de større daglivarene fører også amerikansk peanøttsmør. Vær klar over at disse er tilsatt ekstra olje, salt, sukker etc. Takk for svar! Husker du hva det heter det du kjoeper? Har kjoept to med kun peanoetter og salt, men synes det smakte rart. Kjoeper vanligvis det naturlige i USA ogsaa, saa det er nok ikke aktuelt det importerte Ja, jeg vet jeg er vanskelig.. Det jeg egentig synes er veldig rart er at det i USA og det i Norge smaker saa innmari annerledes, selv om de har akkurat de samme ingridiensene? Merkelig..
onyx Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Vær klar over at økologisk/naturlig ikke betyr at produktet er rent og ikke tilsatt noe ekstra. Også økologisk peanøttsmør kan være tilsatt sukker etc.
Gjest StoreSky Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 KRAV sin økologiske er ikke tilsatt noe som helst, ikke sukker heller! Og den er suuper god!
onyx Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har Rapunzel peanøttsmør og nøtteblandingsmør. De er gode, i tillegg har de flere andre typer nøttesmør.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Vær klar over at økologisk/naturlig ikke betyr at produktet er rent og ikke tilsatt noe ekstra. Også økologisk peanøttsmør kan være tilsatt sukker etc. Ja, det kom kanskje ut litt feil, jeg har lest bakpaa altsaa Kun peanuts og salt. StoreSky: Hvor faar man kjoept det da? Skal sjekke ut begges tips, tusen takk! Har et fra GreenChoice naa.
Gjest Catwoman Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Hva heter den typen du kjøper i usa da - hvilket merke? Det kan jo være den typen finnes i Norge også.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 Hva heter den typen du kjøper i usa da - hvilket merke? Det kan jo være den typen finnes i Norge også. Skal vi se... Disse her er blandt favorittene: http://blog.columbusalive.com/Retail_Thera...rs%20PB.jpg.jpg http://www.wholefoodsmarket.com/products/g...eamy_peanut.jpg http://www.howilost80lbs.com/uploaded_imag...tter-740942.jpg Ogsaa spiser vi en del andre merker av og til, men kommer ikke paa noen av dem naa.
Gjest Catwoman Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 jeg har ikke sett noen av de i Norge. Som en periodevis-peanutsmør-entusiast skulle jeg gjerne hatt flere typer peanutsmør tilgjengelig. Utvalget er tydeligvis mye bredere i statene - men så er jo de også et peanutsmør-spisende land.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 Utvalget er tydeligvis mye bredere i statene - men så er jo de også et peanutsmør-spisende land. Jepp, jeg har inntrykk av at alt kommer med peanoettsmoersmak der
Gjest Catwoman Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Å lage selv er faktisk veldig enkelt, og godt. Bare kjøre peanøttene lenge nok på kjøkkenmaskinen - så blir det smør Jeg synes greenchoice sitt er godt. Vet at meridianfoods har et rent peanøttsmør også.
Gjest Elfrida Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 Disse her er blandt favorittene: http://blog.columbusalive.com/Retail_Thera...rs%20PB.jpg.jpgJeg var på Ultra på Bryn i Oslo i dag, og da hadde de to varianter av Smuckers, men det var sånn stripete/lagvis med noe syltetøy innimellom...
Gjest StoreSky Skrevet 31. mai 2008 #15 Skrevet 31. mai 2008 Ja, det kom kanskje ut litt feil, jeg har lest bakpaa altsaa Kun peanuts og salt. StoreSky: Hvor faar man kjoept det da?Skal sjekke ut begges tips, tusen takk! Har et fra GreenChoice naa. ER visst Green Choice sin det....Den er KRAV-merket, ikke lett! Den jeg har er det bare peanutt og havsalt i. Ikke noe mer. Jeg bare elsker den!
Chimamanda Skrevet 2. juni 2008 #16 Skrevet 2. juni 2008 TS her. Ja, kanskje jeg skal proeve aa lage mitt eget? Det var lurt. Ellers faar jeg visst ta turen til Ultra, ser ut som de har veldig godt utvalg det Om ikke akkurat peanutsmoeret jeg leter etter, saa iallefall mye annet Takk for svar alle sammen!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 ER visst Green Choice sin det....Den er KRAV-merket, ikke lett! Den jeg har er det bare peanutt og havsalt i. Ikke noe mer. Jeg bare elsker den! Jeg kjøpte et glass av dette merket på Meny her hin dagen. Men jeg blir jo helt tørr på tennene og den? :klø: Er det bare meg? Konsistensen er jo også litt merkelig. Greit nok at det kommer olje på toppen, men når man prøver å røre den inn, så funker det ikke.. Den vil ikke røres inn i resten, og resten er veldig hardt sammenklistret på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå