Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Noen som har en god solkrem å anbefale? Helst en som ikke lukter for sterkt og som finnes i faktor 15.
Miel Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg liker veldig godt solkremene fra Vichy, de har en lett konsistens og klisser ikke. Finnes som spray også. Er litt usikker på om de finnes i faktor 15, mulig 20 er laveste.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg liker veldig godt solkremene fra Vichy, de har en lett konsistens og klisser ikke. Finnes som spray også. Er litt usikker på om de finnes i faktor 15, mulig 20 er laveste. Kjøper du de på apoteket/parfymerier/vanlig dagligvare?Prisklasse?
Miel Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Apotek. Jeg så i grunnen ikke på prisen sist jeg kjøpte, men de koster litt mer enn solkrem du får kjøpt i dagligvarebutikker, ja. 100-150 kroner kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Det spiller ingen rolle hvilke solkremer dere kjøper, men jeg vil som hudpleies anbefale solkremene med fysiske filtre. Spør etter dette når dere handler så slipper dere unødvendige kjemikalier og ustabile filtre. Et fysisk filter holder mye bedre, og du trenger ikke smøre så ofte. Selv bruker jeg dermalogica. De har noen med fysisk, noen med kjemisk, og noen med kombinasjon...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Det spiller ingen rolle hvilke solkremer dere kjøper, men jeg vil som hudpleies anbefale solkremene med fysiske filtre. Spør etter dette når dere handler så slipper dere unødvendige kjemikalier og ustabile filtre. Et fysisk filter holder mye bedre, og du trenger ikke smøre så ofte. Selv bruker jeg dermalogica. De har noen med fysisk, noen med kjemisk, og noen med kombinasjon... Men er ikke det sånn som legger seg som et hvitt lag utenpå huden og som er omtrent umulig å vaske av?
Gjest Lacuna Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Fysiske filtre gir ikke særlig høy beskyttelse mot UVA-stråling (de som gir pigmentflekker og forårsaker aldring av huden); der er faktisk kjemiske filtre best.
Miel Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Men er ikke det sånn som legger seg som et hvitt lag utenpå huden og som er omtrent umulig å vaske av? Jo. Veldig seig å smøre ut, gjør huden hvit (spesielt etter bad, da pipler liksom kremen ut av huden!), smitter over på badetøy og håndkle og gir flekker som ikke går vekk i vask. Jeg brukte ikke opp den ene tuben jeg kjøpte engang.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Weleda har en fin en. Fysisk filter, og faktor 15 og faktor 20. Om den lukter sterkt vil være en smakssak, men etter det omgivelsene har snust seg frem til er den omtrent luktfri etter 15-20 minutter.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Jeg brukte den med fysiske filtre fra han hudlegen i sandefjord.. Husker ikke hva han heter, men det er blitt et ganske kjent merke. Det skulle visst være så bra med fysiske filtre når man har sensitiv hud. HAH! Jeg fikk digre vabler og holdt på å klø meg i hjel! Aldri mer!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Jeg brukte den med fysiske filtre fra han hudlegen i sandefjord.. Husker ikke hva han heter, men det er blitt et ganske kjent merke. Det skulle visst være så bra med fysiske filtre når man har sensitiv hud. HAH! Jeg fikk digre vabler og holdt på å klø meg i hjel! Aldri mer! Dr. Wollan? Klarer ikke finne ingridiensene på nett på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå