Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg skal selge et hus som jeg per i dag har en gjeld på 970.000 og lurer litt på hvordan det blir når jeg skal betale inn dette lånet. Er det da slik at jeg kun betaler 970.000 og ferdig med det? Eller kommer det renter opp på der igjen for resten av året eller noe?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 DE som foretar oppgjøret kontakter banken og spør om hva som er innløsningssum pr. gitt dato. Er jo lånet + renter tilog med d.d som skal betales
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Takk for svar. Ja var dte jeg trodde jeg måtte betale noe renter. Er du ut året f.eks det pleier å være? Beklager men dette er noe jeg overhode ikke har greie på..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Renter ut året? Hvorfor skulle man betale det? Jeg har heller ikke så mye greie på dette, altså, men driver og prøver å selge en leilighet nå, og har aldri hørt at jeg skal betale renter på det etter at jeg har solgt det! Det ville jo være litt urettferdig for de som selger i januar, f.eks. Jeg regner med å betale renter til den dagen det blir solgt, og lånet innfris.
Gjest 09B399 Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Takk for svar. Ja var dte jeg trodde jeg måtte betale noe renter. Er du ut året f.eks det pleier å være? Beklager men dette er noe jeg overhode ikke har greie på.. Skjønner du ikke har greie på dette. Men du betaler rente inntil lånet er slettet. Som den over sier. Altså dagen for oppgjøret. Ikke en dag mer. (Ikke resten av året, eller ”noe”, som du sier)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå