Gå til innhold

msn explorer og windows me

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke dette msn explorer? Lurer på om det er noe særlig lurt å laste ned det? Og hva går det ut på? Har sett på hjemmesiden hvordan det ser ut, og det er litt dekorativt med duse farger og slikt, men er det noe særlig å ha?

Jeg har windows ME, noen som har erfaringer med at dette systemet har en svakhet? Maskinen min henger seg opp innimellom og lurer på om det er maskinen eller systemet som det er noe galt med?

Hvis det er systemet, kan jeg få f.eks xp proffesional om jeg ringer compaq og forteller at det har vært slik med maskinen siden jeg kjøpte den? En på jobben mente at de ville gjøre det for å slippe å ta inn maskinen til reparasjon og kanskje må legge inn nytt operativsystem allikevel?

12

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Eh..Ja..*kremt* msn explorer?? Det er ikke Internett Explorer du mener, den nye 6.0 kanskje?. Hvorfor ikke prøve noe annet? Opera f.eks.icon_smile.gif

Windows ME har faktisk en alvorlig feil i styringen av minnet på maskinen (dårlig programmering). Har du muligheter til å få byttet til et annet operativsystem, vil jeg absolutt anbefale deg det.

Nullet

Skrevet

Det er msn explorer jeg mener. Fikk spørsmål om jeg ville laste ned det på msn sin side.

Den feilen i windows me, er den dokumentert? Kommer jeg til å bli avfeid med at det sikkert er noe galt jeg har gjort siden jeg har ofte kræsj på maskinen min.?12

Skrevet

kjører også me, men har ikke hatt så særlig mye problemer med det. pass på at du får med deg updatene (gå på windows update).

et kjekt program uansett windowsversjon er fix-it (ontrack) som tar mesteparten av bugsene. uansett operativsystem så bør du lage deg noen cd'er med kopi av din harddisk slik at du slipper å gå tilbake til fabrikkinnstillingene om det skulle skje noe

(hvis du har brenner da). har "tynt" me til å gjøre ting jeg var sikker på skulle få den til å krasje, men det har gått meget bra.

har hørt at den mest stabile windowsversjonen er win 2000 engelsk versjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, Microsoft har jo innrømmet selv at det er en minnefeil i Windows ME.

Har ikke peil på hva msn explorer er for noe, men ting som har med Microsoft

å gjøre er mye plaget med sikkerhetshull, bare så du er advart icon_smile.gif. Kan jo

hende at msn explorer er bra, for det jeg vet.

Nullet

PS. dette er innlegget er skrevet med w3m (text-only-browser)

Skrevet

Jeg lastet ned msn explorer, men tok det bort igjen, så da har jeg prøvd det ihvertfall.

Når jeg ringer til Compaq for å spørre etter nytt operativsystem, hvilke opplysninger trenger de da? Må de ha nummer på maskinen og serienummeret til WinMe? Noe annet de kommer til å spørre etter? Er greit å være forberedt på telefon i morgen, hvis det er noen som vet hva de trenger?

Jeg er bare helt grønn på dette med nett og data jeg, så det er godt at det finnes noen her som gidder å svare meg. Takk12

Skrevet

Jeg tror ikke du får nytt operativsystem hvis du ringer Compaq.

Hvor kjøpte du maskinene din? Det er forhandleren som evt. vil ta maskinen inn til service, og ikke produsenten. De tar maskinen din i innbytte/service kun dersom det var noe grunnleggende i veien med selve maskinen da du kjøpte den.

Jeg kjører forresten selv WindowsXP, og det er et meget bra og stabilt operativsystem.

Hvis du vil innstallere dette på din PC er det viktig å huske på at PCen din oppfyller systemkravene for XP. Helst bør du ha en enda kraftigere PC enn Microsoft anbefaler for å få max utbytte av WindowsXP.

Fortell hvordan det gikk da!

Skrevet

Hei Lula

Du hadde rett i at det ikke nyttet å ringe og snakke med de på Compaq. Han fyren der hjalp meg med å krysse av enkelte ting i oppstartsmenyen som skulle gjøre at det vissnok skulle bli lettere å starte opp (eller noe sånn, jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg vet ikke helt hva jeg gjorde!) og da skulle den visst ikke lage problemer for meg heller.

Jeg har ikke hatt problemer i dag, men jeg bare venter på at den skal stoppe opp igjen.

Hvis jeg vil ha et annet operativsystem, må jeg nok levere inn maskinen, men jeg håpet å slippe det, for jeg er nærmest avhengig av internett og Word.

Et annet alternativ er vel å kjøpe nytt operativsystem... Er det noe sted her på nettet jeg kan få kjøpt det og lastet det ned eller noe slikt, eller må jeg i butikken å kjøpe det? Og hvor mye koster det?

Enten XP Proffesional eller Windows 98 feks.12

Skrevet

Hvis du fikk hjelp av Compaq til å gjøre maskinen din mer stabil, så hjalp det vel å ringe dit? icon_wink.gif

Håper det blir bedre nå ihvertfall.

Windows XP Home Edition koster ca. 1000.-

Windows XP Professional koster noe mer, kanskje 1500.-? (husker ikke helt)

Sjekk weben til Microsoft, der finner du kanskje info om hvor du får kjøpt det.

12

Skrevet

Valnøtt!

Har du ingen venner eller kjente som har Win 98 eller andre operativsystemer? Hvis så, kan du bare låne det og legge det inn.

Jeg bruker også Win XP og dette er et veldig bra operativsystem. Win 98 er faktisk det som er mest stabil, så hvis du ikke får tak i XP anbefaler jeg 98.

Win ME er helt elendig. Jeg hadde det før XP og masiknen hang seg opp hele tiden. Fikk blå-skjerm flere ganger om dagen.

Jeg har prøvd MSN-Explorer og syntes det var et helt greit program. Det som er veldig ok er at man har oversikt over mailen og Messenger'n hele tiden.

¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-02-26 09:36 ]

Skrevet

CEL.:

Det er faktisk ikke lov å piratkopiere....

Valnøtt:

Jeg foreslår at du kjøper deg et nytt operativsystem. Reinnstaller deretter PCen (ikke kjør en vanlig oppgradering).12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har en bekjent som har vært litt borti linux,til på hjelpe deg med å koble deg på Internett og å installere en office pakke, så vil jeg heller anbefale deg det! Du får en stabil maskin, og en Linuxdistro kan du få gratis!:-)

Vil annbefale Mandrake eller SuSE. Enkelt for nybegynnere og etterhvert vil du oppdage at Linux ikke er så vanskelig allikevel (som mange skal ha det til) icon_smile.gif

Nullet

Skrevet

Har hørt om Linux, men vet ikke noe om det så jeg vet ikke hva det er. Og siden jeg er ganske fersk på system og internett og programmer og sånn, tror jeg nok at jeg foretrekker XP.

Vet at det ikke er lovlig å piratkopiere, men... nå får jeg det sannsynligvis ihvertfall.

Joda, det hjalp sikkert å snakke med han fra Compaq, men det eneste som ble gjort var jo å fjerne enkelte ting fra oppstatsmenyen.

Men - hva gjør jeg med en at boksen for å logge seg på internett via frisurf hele tiden popper opp når jeg ikke er tilkoblet nettet? Den kommer alltid opp og når jeg trykker på avbryt, kommer den igjen og dette skjer 3 ganger før den gir seg for noen minutter, men så kommer den igjen! Sikkert noen instillinger, men jeg tør ikke gjøre noe av frykt for å gjøre noe veldig galt.

Et spørsmål til: Er det bare med ADSL man kan være på nettet så mye man vil og betale en viss sum i mnd? Jeg er mye på nettet, men stedet her er ikke utbygd for ADSL. Har jeg et annet alternativ?

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp lagt inn ME,og hadde mange blå skjermer i begynnelsen. Så tok jeg i innstallerte ME opp på første innstallasjon og maskina har ikke hengt seg en eneste gang siden da. Det var sikkert noen filer som ikke hadde blitt pakket opp.

Det er i hvertfall verdt et forsøk.

• 15 år senere...
Skrevet
På 24.2.2002 den 0.48, Polly Ester skrev:

Noen som har erfaring med å bruke dette msn explorer? Lurer på om det er noe særlig lurt å laste ned det? Og hva går det ut på? Har sett på hjemmesiden hvordan det ser ut, og det er litt dekorativt med duse farger og slikt, men er det noe særlig å ha?

Jeg har windows ME, noen som har erfaringer med at dette systemet har en svakhet? Maskinen min henger seg opp innimellom og lurer på om det er maskinen eller systemet som det er noe galt med?

Hvis det er systemet, kan jeg få f.eks xp proffesional om jeg ringer compaq og forteller at det har vært slik med maskinen siden jeg kjøpte den? En på jobben mente at de ville gjøre det for å slippe å ta inn maskinen til reparasjon og kanskje må legge inn nytt operativsystem allikevel?

12

Ja, jeg ville ha lagt inn et nytt operativsystem hvis jeg var deg.

Anonymkode: 669d3...5e2

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville ha lagt inn et nytt operativsystem hvis jeg var deg.

Anonymkode: 669d3...5e2

hahahaha Takk for tipset

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...