Morea Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Er usikker på om denne hører hjemme her, på reiseliv eller på et eller annet. Men. Sto på flyplassen i brussel i dag tidlig. Reiser dit ofte, med SAS eller SN Brussels. Alt etter hva som er billigst. Selv om det er med jobb (business er for interkontinentale reiser, vanligvis) Første flyavgangen er kansellert. Pga tekniske problemer. Det er fjerde gangen det skjer. På kort tid. Med SAS. Jeg mistenker at det har med få personer på flyet å gjøre- Jeg får panikk. Masse møter- Blir sendt på neste fly via København. Tenker OK. Vil bare på jobb. Neste fly. suger opp 20 duer i maskinen (duescide I know, tragisk nok), og de bruker 2 timer på å se på tuppen av flyet. Mange menn som "ser". Så sier de: flyet er kansellert. Det andre den dagen for min del. Etter to timer i sovjetisk matkø får jeg billett. Med et annet selskap. Business. So what. Har uansett mistet en hel dag på jobb, og businessplass er ikke nok til å løse noe for meg. Dårlig mat og trangt uansett. Har jeg rett på noe? Jeg var jo den "heldige" av 100 som fikk flymat. Men uansett??? Og er det noen som vet om "tekniske problemer" av og til betyr "flyet er jævlig glissent, la oss sende dem på neste?"
Furstina Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Vid så pass stora förseningar borde du ha rätt till refundering av stora delar av resans belopp men jag är osäker på det. Mat, övernattning och transport ska du kunna få hjälp med. Se pdf-broshyren nedan Här har du info på SAS norska sidor http://www.sas.no/no/Misc/Hjelp-kontakt/EU--Regler-261/ och en pdf EU-regler 261 ved forsinkelse, kansellering og overbooking pdf Endret 29. mai 2008 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg synes også at de tar litt for lett på det med forsinkelser. I Nederland var det slik, da jeg bodde der, at hvis toget var mer enn 20 minutt forsinket, så fikk du refundert (deler av?) billetten. Tenk hvis flere kunne ha den typen kundeservice - som førte til at folk stoler litt mer på dem, og at de må anstrenge seg litt mer for å holde skjemaet. Det som irriterer meg SVÆRT mye, er at man jo gjerne oppgir mobilnummeret sitt når man bestiller billett på nettet, el.l. Det har hendt meg flere ganger at jeg har ankommet flyplassen og fått beskjed om at flyet er et par timer forsinket. Allerede ved sjekk-inn er de klare over dette. (Sist jeg reiste var flyet mitt blitt fastsittende på flyplassen i Moskva, og det tok noen timer før det kom til Oslo og "hentet" oss....) Er det så vanskelig å sende en automatisk sms (via datamaskin el.l.) til alle som har bestilt billetter, og melde fra?!!! Så slipper man å sitte i flere timer på Gardermoen å vente? Argh.
Brukernavn Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Og er det noen som vet om "tekniske problemer" av og til betyr "flyet er jævlig glissent, la oss sende dem på neste?" Du har forstått rett, ja...var jo store saker om det for en tid tilbake..
Yummy_Mummy Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Er det så vanskelig å sende en automatisk sms (via datamaskin el.l.) til alle som har bestilt billetter, og melde fra?!!! Har de ikke begynt med det nå? Sist jeg skulle reise med sas fikk jeg i alle fall sms om gate-endring, så jeg antar at også forsinkelser kommer. Forresten, litt off topic: Når det skjer store ting og det er mange forsinkelser hører vi gjerne det blir sagt på radio at flyselskapene oppfordrer reisende til å være tidlig ute. Jeg kommer vel ikke enda tidligere på flyplassen når jeg vet at flyet er mye forsinket!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Husker da jeg skulle hjem fra USA for mange år siden, det var mens SAS fortsatt fløy direkte mellom Oslo og Newark, og flyet ble kansellert. De sa det var pga tekniske problemer med flyet, men sannsynligvis var det fordi Oslo-flyet var glissent og det var bedre å fylle opp flyene til Køben og Stocholm. Fikk vel 6 timer ekstra ventetid på Newark og fikk $10 i matbonger, i tillegg var det vel et par timer å vente på Kastrup før jeg kom på et fly til Oslo. Når jeg kom hjem var selvsagt bagasjen min borte, og den dukket ikke opp før tre dager senere. Veldig festlig...eeeeh...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå