Gjest Kanelia Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes Brio Happy duo er så fin :-) Er det noen her som har erfaring med denne? Er du fornøyd eller misfornøyd? Hva er i såfall positivt eller negativt med denne vognen?
Gjest *Mim* Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg syns også den vogna er kjempefin! Men den ser ikke så solid ut som Emmaljunga.
Susan Sto Helit Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Syntes den var fin, men bagen var altfor tung for vår bruk. Endte med en Teutonia Mistral med softbag istedenfor.
cilipili Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Den er kjempefin! Skulle egentlig kjøpe den selv. Men har sett i de siste tester hos b.la. Foreldre og Barn at vogna ikke klarer sikkerhetskrava. Så jeg endte opp med Simo
Umuriel Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Den er fin, men jeg syns den virker noe raklete.
Gjest Gjest - som faktisk har vogna ;) Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Har kun erfaring med Brio Happy (bortsett fra de få gangene jeg har trillet andres vogner) så jeg kan ikke sammenlikne så mye, men vi er i hvert fall fornøyde. - Én av de viktigste grunnene til at vi valgte den, er fordi den blir kjempekompakt når den legges sammen (og vi har ikke stasjonsvogn). - En annen grunn er håndtaket som kan vendes - Synes den er veldig fin. Man kan velge mellom mange forskjellige farger, og du trenger ikke velge samme farge på bag og sportsdel når du kjøper den (stoffet på sportsdelen kan tas av, så det kan også byttes senere.) En fryktelig irriterende ting jeg ikke oppdaget før jeg skulle bytte til sportsdelen, er at det ligger et handlenett/pose under madrassen i bagdelen. (Det er jo en god idé, bare surt at jeg ikke så det før jeg kjøpte et annet...:gjeiper:) Er ikke no' glad i trehjulingene, og da synes jeg Happy er den "fresheste" av de tradisjonelle. - Ikke en tung vogn sammenliknet med f.eks. Simo - Den er absolutt IKKE raklete, og det kan jeg si med sikkerhet siden jeg har dratt den opp og ned trapper hver eneste dag i over et halvt år (den står i kjellerboden), og vi har brostein rett utenfor huset. (Dersom vi legger det samme i ordet.) Hadde egentlig lyst på Stokke, men den utgikk nettopp fordi den ikke hadde mye til fjæring, og Brio virket mye bedre på den fronten. - Gummien på håndtaket er ikke av den porøse typen som suger til seg vann. - Av negative ting kunne nok bagen vært bredere, men samtidig var vi ute etter en vogn som ikke var så stor (og junior viser seg å være en lang og slank type, så det er ikke noe problem for oss.) - Enten har jeg ikke helt skjønt selesystemet eller så er ikke det patentet helt topp, for den ene løsner ofte oppe ved skulderen - Når det gjelder ryggen har jeg ikke helt giddet å lese bruksanvisningen ( ), så jeg knoter litt med å legge den ned uten å måtte bruke to hender, men slik er det kanskje med alle..? Vel, det var det jeg kom på i farta:)
-Alvildebrud- Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Har kun erfaring med Brio Happy (bortsett fra de få gangene jeg har trillet andres vogner) så jeg kan ikke sammenlikne så mye, men vi er i hvert fall fornøyde. - Én av de viktigste grunnene til at vi valgte den, er fordi den blir kjempekompakt når den legges sammen (og vi har ikke stasjonsvogn). - En annen grunn er håndtaket som kan vendes - Synes den er veldig fin. Man kan velge mellom mange forskjellige farger, og du trenger ikke velge samme farge på bag og sportsdel når du kjøper den (stoffet på sportsdelen kan tas av, så det kan også byttes senere.) En fryktelig irriterende ting jeg ikke oppdaget før jeg skulle bytte til sportsdelen, er at det ligger et handlenett/pose under madrassen i bagdelen. (Det er jo en god idé, bare surt at jeg ikke så det før jeg kjøpte et annet...:gjeiper:) Er ikke no' glad i trehjulingene, og da synes jeg Happy er den "fresheste" av de tradisjonelle. - Ikke en tung vogn sammenliknet med f.eks. Simo - Den er absolutt IKKE raklete, og det kan jeg si med sikkerhet siden jeg har dratt den opp og ned trapper hver eneste dag i over et halvt år (den står i kjellerboden), og vi har brostein rett utenfor huset. (Dersom vi legger det samme i ordet.) Hadde egentlig lyst på Stokke, men den utgikk nettopp fordi den ikke hadde mye til fjæring, og Brio virket mye bedre på den fronten. - Gummien på håndtaket er ikke av den porøse typen som suger til seg vann. - Av negative ting kunne nok bagen vært bredere, men samtidig var vi ute etter en vogn som ikke var så stor (og junior viser seg å være en lang og slank type, så det er ikke noe problem for oss.) - Enten har jeg ikke helt skjønt selesystemet eller så er ikke det patentet helt topp, for den ene løsner ofte oppe ved skulderen - Når det gjelder ryggen har jeg ikke helt giddet å lese bruksanvisningen ( ), så jeg knoter litt med å legge den ned uten å måtte bruke to hender, men slik er det kanskje med alle..? Vel, det var det jeg kom på i farta:) Nyttig info Håper du kan svare på noen spørsmål... :smile: Kan man legge ryggen helt ned på sportsvogndelen? Kan man velge lufthjul?
Gjest Gjesten med vogna Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Jepp, ryggen kan legges helt ned, noe som viser seg å være helt supert og som vi ikke tenkte på da vi vurderte Stokke og andre liknende "sete-vogner". Knøttet er ikke 100% sterk nok til å sitte selv ennå, så når han blir lei av å ligge på ryggen, snur han seg slik at han ligger på magen og kan kikke ut over kalesjen (med den helt nede.) Da har han full kontroll og storkoser seg. Mener det er to rygg-stillinger, pluss helt nede. Og vi har lufthjul. Tror det er to typer av de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå