Gå til innhold

å føle seg spesiell

Gjest the imp

Anbefalte innlegg

Gjest the imp

Er ikke helt sikker på om dette er det riktige stedet å poste dette innlegget, men tar sjansen.

Problemet mitt er at jeg savner å virkelig føle meg spesiell. Jeg har en søt og snill samboer, og jeg vet jo innerst inne at han virkelig er glad i meg. Men han får meg ikke til å føle meg spesiell.

Jeg sliter mye med dårlig selvtillit på grunn av ting som skjedde da jeg var yngre, han vet dette og prøver jo å bedre selvtilliten min, men han får meg ikke til å føle at jeg er noe mer spesiell enn andre, bortsett fra at jeg er kjæresten hans....

Hmmm det skulle vel gjøre meg spesiell....men, *sukk* jeg vil så gjerne at han skal gi uttrykk for at jeg er spesiell, men virker ikke som jeg klarer å finne en gutt som ønsker å gjøre alle de søte, små, romantiske tingene som skal til for at jeg skal føle meg spesiell :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Milah

For det første.. hva er det egentlig du vil at samboern din skal gjøre, for at du skal føle deg spesiell?? Da mener jeg konkrete eksempler.. Mange menn "glemmer" at de må forsette med de små tingene også etter at man har vært sammen en stund... Hvis du ikke er fornøyd med forholdet deres må du prate med han.

En ting jeg reagerer på er at du sier at du har dårlig selvtillit, og at han vet det og prøver og at HAN prøver å bedre den.. Det er ikke hans oppgave å bedre din selvtilitt.. Er det det du ønsker av han ber du ham om å gå på vannet. Det er jo ikke mulig. Klart han kan hjelpe deg, men det er ingen andre enn DU som kan jobbe med DINE følelser..

Det kan virke som, av innlegget ditt, at du er litt for avhengeig av samboern din. Og kan man ikke ha det bra alene, kan man ikke ha det bra i et forhold.

Tenk på at du er din egen lykkes smed. Prat med samboern din. Og begynn å jobbe med deg selv. Så skal du se at alt ordner seg. Lykke til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette blir helt feil. Du må selv sørge for å føle deg spesiell. Det er INNNENIFRA og ut det skal komme. Begynn med deg selv!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp
For det første.. hva er det egentlig du vil at samboern din skal gjøre, for at du skal føle deg spesiell?? Da mener jeg konkrete eksempler.. Mange menn "glemmer" at de må forsette med de små tingene også etter at man har vært sammen en stund... Hvis du ikke er fornøyd med forholdet deres må du prate med han.

En ting jeg reagerer på er at du sier at du har dårlig selvtillit, og at han vet det og prøver og at HAN prøver å bedre den.. Det er ikke hans oppgave å bedre din selvtilitt.. Er det det du ønsker av han ber du ham om å gå på vannet. Det er jo ikke mulig. Klart han kan hjelpe deg, men det er ingen andre enn DU som kan jobbe med DINE følelser..

Det kan virke som, av innlegget ditt, at du er litt for avhengeig av samboern din. Og kan man ikke ha det bra alene, kan man ikke ha det bra i et forhold.

Tenk på at du er din egen lykkes smed. Prat med samboern din. Og begynn å jobbe med deg selv. Så skal du se at alt ordner seg. Lykke til. :lol:

Å gjøre noe med sin egen selvtillitt er lettere sagt enn gjort. Jeg HAR prøvd, og det er ikke det at jeg krever at han skal gjøre selvtilliten min bedre, var bare en muligens en forklaring på hvorfor jeg ikke føler meg spesiell. Samboeren min har ikke verdens beste selvtillit selv, og jeg prøver så godt jeg kan å få han til å føle seg spesiell. Etter hva han sier så klarer jeg det visst ganske bra også.

Hva jeg vil at han skal gjøre? Vel...hva med oppmerksomhet? At han faktisk hører at jeg snakker til han, og at han hører etter selv om han synes det er totalt uinteressant? At han kan komme med en rose uten noen annen grunn enn at han elsker meg? Sånne ting er det jeg ønsker meg. Ja, jeg har gjort alt dette for han og ja vi har pratet om at han ikke alltid er like flink til det.

Anafugia: så gi meg et råd om hvordan man selv kan få seg til å føle seg spesiell da? dessuten, jeg vil føle meg spesiell for HAN, at HAN skal synes jeg er spesiell.

Noe av hele problemet med selvtillit er at når du har så dårlig selvtillit at du føler at egentlig så ville det ikke ha noe å si hvis du bare forsvant. Bare et fåtall mennesker ville merke det, og de som kanskje ville bry seg mest er de som ikke lenger får penger inn fra regningene de sender deg, da er det ikke lett å gjøre noe. Selvfølgelig vet jeg jo som regel at det ikke er sånn, men noen dager føler man seg bare så nedfor og lite verdt at det føles som om ingen bryr seg.

Når du får høre at du ikke er verdt noe, at du helst skulle holde deg hjemme fra skolen slik at folk slapp å se deg fordi de ikke tåler trynet ditt, når du får høre at du er dum, teit, stygg og ikke verdt noe i 9 år. Da er det vanskelig å gjøre noe med selvtilliten din selv om du får venner og kjæreste.

*puh* sånn ferdig.... måtte bare få det ut! :) håper nå jeg har oppklart det som var uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Imp, du er jo kjempespesiell hvis du klarer å få kjæresten din til å føle seg spesiell - og gjøre slik at han får bedre selvtillit! Det er jo et fantastisk kompliment fra han hvis han sier at du klarer det!!!

Det er kjempevanskelig å styrke andres selvbilde!

Du klarer det :D

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Å slite med dårlig selvbilde er ikke noe man enkelt kan gjøre noe med "over natta" - det er en lang og vanskelig prosess. Forstår at du ikke har hatt det lett...

Jeg skjønner at du ønsker å føle deg spesiell for kjæresten din - og vet du, du ER spesiell for kjæresten din! Han bryr seg om deg og er glad i deg for den DU er.

Og som noen sa før meg også - at du får han til å føle seg spesiell, det gjør DEG spesiell! :D

Vi har alle våre måter å uttrykke oss på, og alle har ulikt forhold til romantikk og det å vise følelser. Kanskje ikke gutten din er "romantisk" i den forstand at han husker å kjøpe en rose til deg uten grunn, eller at han gjør ting som får deg til å føle deg spesiell...Kanskje forventer vi jenter litt mer av gutta enn de fleste av dem kan innfri...

Jeg håper ikke at du føler deg mindre spesiell for han selvom han ikke skulle være så flink til å vise deg hvor mye du betyr for han. Kanskje det er vanskelig for han å si det til deg - særlig hvis han selv har dårlig selvtillit...

Det er veldig viktig å kommunisere bra og ha forventninger til hverandre i et forhold. Men vær bare bevisste på hva dere forventer - og snakk om det!

Bare noen tanker fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Ok.. beklager at jeg misforstod deg.. :oops:

Høres ikke ut som du har hatt det lett, og fra det du skrev kan det virke som om du trenger profesjonell hjelp.

Det hjelper å snakke om vonde erfaringer med en helt utenforstående part. Og som sagt det tar tid å bygge opp selvtillit, men det er mulig.

Jeg har selv brukt psykolog gjennom en vanskelig periode av livet. Og det hjelper virkelig. Det er i hvertfall verdt et forsøk.

Ønsker deg lykke til i framtiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei dette blir helt feil. Du må selv sørge for å føle deg spesiell. Det er INNNENIFRA og ut det skal komme. Begynn med deg selv!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette er faktisk helt riktig. Du må selv jobbe med din selvfølelse.

Jeg ble kastet ut hjemme da jeg var ganske ung, har vært gift med en psykopat og har etter det hatt en samboer som forsåvidt var grei på de fleste områder bortsett fra at ingenting av det jeg gjorde var bra nok.. Til slutt vaglte jeg å bryte med han også.

Jeg har altså ikke så heldig erfaring med menn, og har siden tenårene følt at min mor ikke bryr seg (så hvem gjør det da?) og gått til psykolog en periode.

Jeg har vært så langt nede du aner ikke, følt meg minst i verden..

Men, dette godtar jeg ikke! Jeg er selv ansvarlig for min egen lykke!

Hva har jeg så gjort. Jo, jeg har hele tiden tatt på meg oppgaver og gjort ting som "jeg egentlig ikke turte. " det er alt fra å ta dykkelappen, hoppe i fallskjerm, begynt på en ny utdannelse, flyttet til utlandet, hjem igjen, bli med i veldedighets arbeide....etc.

Jeg har vridd hjernen min for å finne på ting å mestre slik at jeg idag kan føle meg spesiell!! Jeg har en bra jobb, eget firma, er ikke spesielt veltrent men grei nok, jeg har prioritert å reise endel.

I dag sier alle " du er så heldig - du har opplevd så mye - du er så tøff og dyktig"

Ja, jeg er det! Jeg er heldig som fikk oppleve å være så langt nede at jeg tenkte Faen heller og jeg er tøff nok til å ha gjort noe med det!

Begynn med deg selv...da vil du føle deg spesiell selv om det skulle bli slutt med typen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

nå er vel ikke å gjøre det slutt med typen min særlig aktuelt :) jeg elsker han over alt på jord, kunne ikke tenke meg et liv uten han.

har heller ikke problemer med å gjøre ting, gjør det jeg har lyst til så lenge penga strekker til. er vel heller ikke det som gjør ting ille. det med selvtilliten var vel mest ment som en forklaring på hvorfor jeg kanskje føler meg så lite spesiell. den hemmer meg også en del når jeg skal snakke med fremmede osv.

var mest det at jeg trengte en liten utblåsning en dag jeg var skikkelig deppa. er det som er så kjekt med et sted som dette, du kan få en utblåsning uten at det går ut over noen :)

vi har begge vært mye opptatt i det siste pga hovedprosjekt, og oppmerksomheten fra han har vært temmelig så som så, og det at han ikke er så flink til å huske på å være romantisk, også i perioder der det egentlig ikke er noe spesielt som har skjedd, kan til tider være kjipt å takle. men så er han så utrolig søt når jeg gjør noe romantisk for han...har vel aldri opplevd noen som blir så glad for småting som han. sånn sett er han verdens herligste.

får fortsette å hinte i det små, han har i blant fått noen åpenbaringer, han trenger nok bare å bli minnet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
nå er vel ikke å gjøre det slutt med typen min særlig aktuelt :) jeg elsker han over alt på jord, kunne ikke tenke meg et liv uten han.  

mente bare at om selvtilliten din avhenger av hva han gjør for deg, så kan det bli vanskelig om det en dag skulle bli slutt.

Vi har alle behov for oppmerksomhet, men den gode "du er spesiell" oppmerksomheten tror jeg ikke man får ved å kreve eller hinte om at den andre skal gi en det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Det jeg snakket om er at jeg ønsket at han kunne få meg til å føle meg spesiell, du føler deg ikke spesiell dersom typen din rett som det er ikke hører hva du sier i det hele tatt, enten fordi han ikke er interessert (når jeg er deppa så er det det jeg regner med er grunnen) eller at han bare sitter totalt i sin egen verden og ikke engang hører at jeg snakker til han.

Jeg tror jeg har nevnt 3 ganger nå at min lave selvtillit kanskje er grunnen til at jeg ikke klarer å føle meg spesiell for han. At det egentlig var ment som en forklaring, og at det kanskje var litt keitete uttrykt, men jeg var rimelig deppa da jeg skrev.

At kjæresten min gir meg komplimenter er selvfølgelig hyggelig, men selvtilliten min avhenger ikke av hva han gjør for meg. som regel så tenker jeg jo at....hmm ja han sier at jeg er pen, men hvordan i alle dager kan han synes det osv? selvtilliten min holder seg stabilt på et meget lavt nivå uansett, og dersom det skulle blitt slutt så hadde den vel ikke sunket noe. jeg har da et brudd bak meg fra før, og selvtilliten min sank ikke noe av den grunn. den hadde sine opp og nedturer som den alltid har.

Det jeg prøver å få fram er at dette her har ingenting med selvtilliten min å gjøre, men det å vite at man er spesiell i hans øyne. Jeg krever på ingen måte at han skal gi meg den oppmerksomheten, det ville jo ikke være noe hyggelig å få masse oppmerksomhet og komplimenter fordi du har bedt kjæresten din om å gi deg det.

Men han kan minnes på at kanskje jeg også synes det er hyggelig å få roser eller annen type oppmerksomhet, det er ikke bare han som synes det. Uten at jeg sier direkte at jeg vil også ha en rose og oppfører meg som en bortskjemt liten unge. Eller at han får meg til å føle meg mer spesiell enn alle de andre jentene vi har i omgangskretsen vår på andre måter.

Hele cluet er at kjæresten min tenker rett og slett ikke så langt. Han lever litt i sin egen verden og tenker ikke over sånne ting.

hmmm nå begynner jeg så smått å dette av sjøl her.

Anyway, dette begynner å ligne en diskusjon om min selvtillit noe som slett ikke var meningen :) den er jeg jo vant til å leve med. Puh! Slitsomt å tenke så mye så tidlig om morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kinga

Så det du lurer på, er hvordan du skal få han til å gi deg roser og andre koselige små oppmerksomheter?

Gjør han aldri sånt?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

hum...tenke... joda, han gjør det, en sjelden gang i blant. men problemet mitt ligger vel i at jeg føler vel ikke alltid at jeg er så spesiell for han. til tider får jeg følelsen av at jeg kunne nesten vært hvem som helst, så lenge jeg hadde fått så god kontakt med han if you see what I mean. jeg får ikke så ofte følelsen av at det er meg det er noe spesielt med. jeg kunne nesten like gjerne vært hvem som helst av de jentene som vanker i omgangskretsen vår.

hele greia var at jeg trengte en liten utblåsning, fordi jeg har ikke så mange virkelig nære venninner som ville forstå meg, og som sannsynligvis bare ville mast om at jeg er jo så heldig som har kjæreste og som klarer å holde på kjæresten min osv.

jeg var vel mest så deppa at jeg ikke tok de tingene han faktisk gjør for meg, som et tegn på at jeg er spesiell for han. for han mener det sikkert...og prøver å vise det på sin måte. det hjalp på litt da han holdt rundt meg her om dagen og sa at han ikke ville leve uten meg :) Det må jo i det minste bety at jeg er litt spesiell for han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjalp på litt da han holdt rundt meg her om dagen og sa at han ikke ville leve uten meg :) Det må jo i det minste bety at jeg er litt spesiell for han :)
:Nikke:

Definitivt!! Men når sevtilliten ikke er på topp henger man seg alltid opp i hva som ikke er bra, istedenfor å se hva som faktisk er bra!

Hilsen en som har lang erfaring i pessimisme (og det fører aldri noe godt med seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Milah

Skjønner problemet ditt..

Men tror du kan gjøre mye selv.. Jobbe med tanker mener jeg..

Han bor jo sammen med deg, det gjør han vel ikke med noen andre, så på den måten er du jo spesiell.. :wink:

Men gutter har en tendens å være litt korttenkte på dette området. Men det tror jeg er fordi vi kvinner trenger flere bekreftelser fra mennesker rundt oss..

Gutter viser ting på en annen måte en vi gjør.. Det at han maserer beina dine, eller hjelper deg med bilen f. eks. er for han tegn på at han elsker deg. Og bryr seg om deg. Kjærligheten er vanskelig, og det hjelper ikke at vi snakker forskjellige språk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The imp:

du kan jo prøve å "reservere" ham en hel kveld, eventuelt en helg helg, hvor dere er bare dere to sammen. Slik at dere får snakket lenge, om alt og ingenting, ligge oppe om natten, mase og fjase om løst og fast. Slike stunder er herlige, bare ligge å holde rundt hverandre, stryke litt på hverandre, kjærtegne, kose, osv, rett og slett herlig :blunke:

Ja, sant det gjorde godt da han holdt rundt deg og sa han ikke ville leve uten deg, sånn helt ut av det blå? *tenke på sånne episoder* Uff, det er herlige øyeblikk man aldri vil glemme !

Å snakke sammen er viktig for å kunne forstå seg på hevrandres ønsker og behov. Det høres ut om dere elsker hverandre veldig høyt, og det er faktisk mer sjelden enn du tror. Så på den måten er dere begge veldig spesielle, spesielt heldig som har hverandre. "Dere gjør hverandre", for å si det på en merkelig billedlig måte.

Får ha lykke til videre, jeg ønsker dere alt godt på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...